Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aksel, Şeyda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çocuk ve gençlerin gelişimleri üzerinde iç göçün etkileri
    (Ege Üniversitesi, 2002) Çengelci, Banu; Aksel, Şeyda; Yılmaz Irmak, Türkan
    [Abstract Not Available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İstismara maruz kalan üniversite öğrencilerinde ruh sağlının incelenmesi projesi
    (Ege Üniversitesi, 2012) Yılmaz Irmak, Türkan; Aksel, Şeyda
    Çocuk istismarı ve ihmali, insanın hem çocukluk hem de sonraki gelisim dönemlerindeki yeterliligini olumsuz biçimde etkilemektedir. Bu olumsuz etkiler fiziksel, duygusal, davranıssal ve bilissel alanların tümündeki ortaya çıkabilirler. Son yıllarda yapılan çalısmalar bazı çocuk istismarı ve ihmali magdurlarının bu yasantının sözkonusu olumsuz etkileri ile basederek gelisim alanlarında yeterlilik sergilediklerini göstermistir. Bu olgu dayanıklılık (resilience) kapsamında incelenmektir. Dayanıklılık, gelisimi tehdit eden yasantıların ardından iyi sonuçların görülmesi biçiminde tanımlanmaktadır. Bu çalısmada amaç, fiziksel istismara ugrayan grupta dayanıklılık için koruyucu olan faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaç dogrultusunda fiziksel istismara ugrayan ve dayanıklı ve dayanıklı olmayan gruplar, baglanma, benlik saygısı, benlik yeterliligi, ve stresle basaçıkma stratejileri açısından karsılastırılmıstır. Arastırma verileri, 1050 üniversite ögrencisinden toplanmıstır. Örneklemin % 49 kadın %51'i erkektir. Örneklemin yas ortalaması 19.80'dir. Veri toplama araçları olarak Çocukluk Örselenme Yasantıları Ölçegi, Rosenberg Benlik Saygısı, Ölçegi, Benlik Yeterliligi Ölçegi, Beck Depresyon Envanteri, İliski Ölçekleri Anketi, Stresle Basa Çıkma Tarzları Ölçegi kullanılmıstır. Ölçekte en az bir maddeye evet yanıtı vererek istismar davranıslarından en az birine maruz kaldıgını belirtenlerin sayısı fiziksel istismar için 920 (%88); duygusal istismar için 976 (%92); cinsel istismar için 277 (%26) ve ölçegin tümü için 1025 (%97)'dır. Fiziksel istismar magduru oldugunu belirten katılımcılar, depresyon puanlarına göre dayanıklı ve dayanıklı olmayan olarak iki gruba ayrılmıslardır. Bu iki grup karsılastırıldıgında, dayanıklı grubun dayanıklı olmayan gruptan daha yüksek benlik saygısına ve benlik yeterliligine sahip oldugu bulunmustur. Stresle basaçıkma açısından ise dayanıklı grubun olmayanlardan daha yüksek kendine güvenli yaklasım, iyimserlik ve sosyal destek; daha düsük boyun egme ve çaresizlik puanlarına sahip oldugu görülmüstür. Baglanma açısından sonuçlar dayanıklı grubun dayanıklı olmayan gruptan daha yüksek güvenli baglanma ve daha düsük korkulu, saplantılı ve kaygılı baglanma puanlarına sahip oldugu bulunmustur. Sonuçlar, fiziksel istismara maruz kalan üniversite ögrencilerinin ruh saglıgı ile degerlendirilen dayanıklılıgına, yüksek benlik saygısının, yüksek benlik yeterliliginin, güvenli baglanmanın ve problem odaklı basaçıkma becerilerinin olumlu yönde katkıda bulunduguna isaret etmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Mika ile Kendimi Korumayı Öğreniyorum: Cinsel İstismarı Önleme Programının Etkililiği
    (2018) Irmak, Türkan Yılmaz; Kızıltepe, Rukiye; Aksel, Şeyda; Güngör, Duygu; Eslek, Duygu
    Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem için geliştirilmiş olan çocuk cinsel istismarı önleme programının etkililiğini incelemektir. Araştırmada, 5 yaşında olan 200 çocuk ve ebeveynleri ile çalışılmıştır. Katılımcıların %47’si (n = 82) erkek, %53’ü kızdır (n = 93). Çalışmayı tamamlayan 175 çocuk (eğitim grubu = 102, kontrol grubu = 73) incelenmiştir. Eğitimden önce ve sonra tüm çocuklar Cinsel İstismar Bilgi Formu ve İstismardan Korunma Becerisi Formu’nu doldurmuşlardır. Ebeveynlere ise Ebeveyn Değerlendirme Formu verilmiştir. “Mika ile Kendimi Korumayı Öğreniyorum” cinsel istismarı önleme programı uygulanmıştır. Örtük Markov analizinde üç statülü bir modele ulaşılmıştır ve eğitim grubu için anlamlı yönde değişimler gösterilmiştir. Statü 1 kendini korumayı bilenler, Statü 2 dokunulmasını yanlış bulup yine de sır olarak saklayanlar ve Statü 3 ise dokunulmasını ve sır olarak saklanmasını doğru bulan risk grubu olarak adlandırılmıştır. Eğitim sonrasında eğitim ve kontrol grubundaki Statü 1 grupları aynı statüde kalmıştır. Eğitim grubunda Statü 2’den %70’i ve Statü 3’den %35’i Statü 1’e geçerken; kontrol grubunda Statü 2’den sadece %15’i Statü 1’e geçmiştir. Bu sonuçlar, sınırlılıklar ve araştırmanın güçlü yanları dikkate alınarak alanyazın ışığında tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okulda akademik sorun yaşayan ilköğretim öğrencileri için eğitime destek projesi
    (Ege Üniversitesi, 2009) Yılmaz Irmak, Türkan; Aksel, Şeyda
    [Abstract Not Available]

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim