Yazar "Akmeşe, Pelin Piştav" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6-8 Yaş Arası Çocukların Dil Becerilerinin Öyküleme Yoluyla Değerlendirilmesi(2021) Akmeşe, Pelin Piştav; Çelikli, Cansu BaşkanBu çalışmada anadili Türkçe 6-8 yaş arası çocukların öyküleme yoluyla dil becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 100 çocuk dahil edilmiştir. Çalışmada çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerini değerlendirmek amacıyla Türkçe Erken Dil Gelişimi Testi (TEDİL) ve dil becerisini öyküleme yoluyla değerlendirmek için The Edmorton Narrative Norms Instrument (ENNI) öyküleme aracı kullanılmıştır. Öyküleme analizi ile alınan verilerde Ortalama Sözce Uzunluğu (OSU), Farklı Sözcük Sayısı (FSÖZS) ve Toplam Sözcük Sayısı (TSÖZS) hesaplanmıştır. Çalışmada 72-83 ay ve 84-95 ay grubundaki çocukların ifade edici dil puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Cinsiyetine göre TEDİL test puanları karşılaştırıldığında kızların alıcı ve ifade edici dil ortalamalarının erkeklere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Değişimi Yönetmenin Bir Aracı Olarak Okul Geliştirmenin İncelenmesi(2020) Altunay, Esen; Toprakcı, Erdal; Şahin, Gözde Gül; Akmeşe, Pelin PiştavOkullarda verilen eğitimin kalitesinin yükseltmesi toplumdaki tüm bireyleri ilgilendiren ve dikkatini çeken bir konudur. Okulların nasıl geliştirileceği, hangi kaynakların kimler tarafından ve nasıl kullanılacağı gibi etkenlerin analizinin yapılması, okulların gidebileceği yönün belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Projemizin amacı İzmir evrenindeki okulların geliştirilmesi gereken alanlarını, geçmişte yapılan okul geliştirme uygulamalarının etkililiğini, okulların planlı değişim ve gelişimi için kullanılan bir müdahale programının etkililiğini öğretmenlerin, yöneticilerin ve velilerin görüşlerine belirlemektir. Projede okul geliştirme alanlarını belirlemek için çok aşamalı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplama araçlarından elde edilen proje bulgularına dayalı olarak eklektik bir okul geliştirme modeli tasarlanmıştır. Araştırmanın proje öncesi bulgularında, yöneticiler ve öğretmenlere göre okullarda geliştirilmesi gereken alanlar öncelikli olarak fiziksel-teknik olanaklar yetersizliği bulunmuş iken program sonrası ise en çok velilerin davranışlarının geliştirilmesi konusunda bir ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. Deney ve Kontrol grubunun müdahale programına ilişkin puanları gruplar içi ve gruplar arasında anlamlı farklılık göstermiş ve temel etki anlamlı bulunmuştur. Denekler-içi okul geliştirme puanları için programın temel etkisi orta ve küçük değerlere sahiptir. Müdahale programının katılımcıların öğretmen, okul yöneticisi , fiziksel-teknik olanaklar, kurumsal süreç ve toplam okul geliştirme puanları üzerinde bir değişikliğe sebep olduğu söylenebilir. Nitel verilere göre ise okul geliştirme uygulamalarında öğrenciler için gelişim uygulamaları ve olumlu davranışlarını teşvik etme ve veliler için gelişim uygulamaları ve okula katılımını sağlamaya yönelik etkinlikler öne çıkmaktadır. İlköğretim okulları velilerine göre okul geliştirme uygulamaları velilerin öğrenciye ve okula katkı sağlamaları ve işbirliğinin geliştirilmesi yönündedir. Okulların sosyoekonomik çevre düzeylerine (SED) göre farklı ihtiyaçları ve olanakları olduğu için okul geliştirme uygulamaları çeşitlilik göstermiştir. Müdahale programına ilişkin puanlarda SED'e göre anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. İlköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerinin son test toplam algı puanlarının Yüksek SED lehine olduğu bulunmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin okul geliştirme uygulamalarına bakış açısının öğrencilerin bütünsel gelişimini sağlama yönünde evrildiği görülmüştür. Okul geliştirme uygulamalarının yönetimine ilişkin bulgularda okul sürecine paydaşların katıldığı ve yöneticilerin demokratik yönetim anlayışını benimsediği görülmüştür. Okul geliştirme sürecindeki engellerde, veli desteği eksikliği ve öğretmen nitelikleri ile ilgili engeller öne çıkmıştır. Projenin bulgularına göre okullarda öğrencilerin öğrenme kapasitesini geliştirecek ve öğrenenin mutluluğunu artırabilecek koşul, ortam ve iklimin oluşturulması için okul geliştirme önerileri sunulmuşturÖğe Examination of Sign Language Education According to the Opinions of Members from a Basic Sign Language Certification Program(2016) Akmeşe, Pelin PiştavBeing hearing impaired limits one's ability to communicate in that it affects all areas of development, particularly speech. One of the methods the hearing impaired use to communicate is sign language. This study, a descriptive study, intends to examine the opinions of individuals who had enrolled in a sign language certification program by using semi-structured interviews, a qualitative research technique. For this purpose, a semi-structured interview form was prepared and an expert's opinion was received; 190 participants who had completed or were continuing their sign language education were contacted. in the process of data collection, 30% of participants were contacted and interviewed face-to-face. Participants' opinions were divided into five main themes: their reason for joining sign language education, their determination of the place of sign language education in community life, the effect of sign language education in learning environments, examining sign language education programs regarding quality, and examining sign language education in regard to the qualifications of personnel and participants. the findings of this study are thought to be able to contribute to regulations regarding sign language educationÖğe An Examination of the Courses for the Education of Exceptionally Talented Children in Special Education Teaching Programs in European Union Member States and Turkey(2018) Kayhan, Hatice Nilay; Akmeşe, Pelin Piştav…Öğe An examination of the special education teacher training programsin Turkey and European Union member countries in terms oflanguage development and communication education(2016) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice Nilay…Öğe İlköğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerinin Okulların Geliştirilmesi Gereken Alanlarına İlişkin Algılarının İncelenmesi(2021) Altunay, Esen; Akmeşe, Pelin Piştav; Şahin, Gülz Bu araştırma ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okullarının geliştirilmesi gereken alanlarına ilişkin algılarını ve bu algıların onların bireysel özelliklerine göre değişip değişmediğini inceleyen bir betimsel tarama çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi, oranlı küme örnekleme yöntemi ile ilköğretim okul yöneticileri ve öğretmenlerinden belirlenen toplam 1539 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre okulların geliştirilmesi gereken alanlarına ilişkin ilköğretim okulları öğretmenleri ve yöneticilerinin görüşleri toplam puanda "Çok" düzeyinde olumludur. Okulların geliştirilmesi gereken alt boyutları düzeyinde katılımcılar "Fiziki-Teknik Olanaklar” boyutunu en düşük olarak puanlamışlardır ve “Okul Yöneticisi" boyutunu ise en yüksek olarak puanlamışlardır. İlköğretim okulu öğretmenleri ve yöneticilerinin okullarının geliştirilmesi gereken alanlarına ilişkin algıları kıdemlerine, kurumda çalışma sürelerine, okulun sosyoekonomik çevre düzeyine, okul kademesine ve branşına göre anlamlı farklılık göstermektedir. Anahtar Kelimeler: İlköğretim, okul geliştirme, okulların geliştirilmesi gereken alanlarÖğe An Investigation of the Effect of the Communication Skills of the Children with Intellectual Disability to the Anxiety Level of Their Mothers(2016) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice Nilay…Öğe İŞARET DİLİ DERSİNİ ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İŞARET DİLİ ÖĞRETİMİ(2020) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice NilayAraştırmada işaret dili dersini seçmeli olarak alan Türkçe öğretmen adaylarının işaret dili dersine yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, bir yükseköğretim kurumunda Türkçe Öğretmenliği lisans programı 4. sınıfa devam eden 18 öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma yöntemine göre betimsel desende kurgulanmıştır. 8'i demografik 10’u ise uzman görüşü alınarak hazırlanan açık uçlu soruların yer aldığı form ile toplanan veriler, betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Türkçe öğretmenliği programında işaret dili seçmeli dersini alan öğretmen adaylarının işaret dili eğitimi ve eğitim öğretimde Türk İşaret Dili (TİD) kullanımına yönelik görüşleri ''Okul, aile ve toplum işbirliği'', ''Erişim ve sürdürülebilirlik'', ''Disiplinlerarası çalışmalar ve mesleki becerilere katkı'' ve ''Bütünleştirmeye dayalı okul-toplum'' şeklinde dört temada özetlenmiştir. Bu çalışmanın bulgularının dil gelişiminin desteklenmesi, işitme engelli bireylerin eğitimi yönünden önemli olduğu, ayrıca işaret dili kullanımı ile ilgili akademik ve sosyal katılımı artırıcı uygulamalara katkı oluşturacağı düşünülmektedir. Buna göre Türkçe öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının alan dersleri, alan seçmeli genel kültür seçmeli ve meslek bilgisi dersleri ile ilgili düzenlemelerde işaret dili dersine yer verilebilir. İşitme kaybı olan öğrencilerin eğitim öğretim düzenlemelerinin niteliğini artırıcı öğretmen eğitim programları düzenlenebilir.Öğe İşitme Engelliler Öğretmenleri ile Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanlarının İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi Hakkındaki Görüşleri(2016) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice NilayBu araştırmada işitme, konuşma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan işitme engelliler öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının, işitme kayıplı çocukların tanı, değerlendirme, eğitim süreçleri, eğitimlerinde ailelerin katılımına yönelik düzenlemelere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel desende nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Katılımcılar İzmir ilinde araştırmaya katılmaya gönüllü 5 işitme engelliler öğretmeni ve 3 odyoloji (OKBU)'dır. İşitme kayıplı çocuklara özel eğitim ve rehabilitasyon öğretmenleri ile odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının görüşleri incelendiğinde ''İşitme engelli öğrencilerin tanı ve değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşler, İletişim yaklaşımlarına ve uygulanan programa ilişkin görüşler, İzleme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler, İşbirliğinin önemine ilişkin görüşler, Yasal düzenlemelere ilişkin görüşler'' olmak üzere beş ana temada betimlenmiştir. Ana temalar, 11 alt temadan oluşmaktadır. Çalışma sonunda işitme kaybının erken dönemde tanılanması, okul öncesi ve diğer öğretim kademelerinde aileye eğitim desteğinin verilmesi, işaret dilinin öğretmenlere öğretilmesi gibi öneriler ortaya çıkmıştır.Öğe İşitme kayıplı ve normal işiten okul öncesi dönem çocukların erken matematiksel akıl yürütme becerilerinin karşılaştırılması(2020) Öğüt, Mehmet; Akmeşe, Pelin Piştav; Suner, Aslı; Kol, Gizem; Kirazlı, GülceBu araştırmada, işitme kaybına bağlı olarak koklear implant kullanan ve normal işiten okul öncesidönem çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya,okul öncesi dönemde (60-72 ay) anasınıfına ve özel eğitim merkezine devam eden 22 koklear implantlıçocuk ve bu çocuklarla yaş ve cinsiyete göre eşleştirilmiş anasınıfı öğrencisi 22 normal işiten çocuk dahiledilmiştir. Araştırmaya katılan çocuklara, Ergül tarafından 2014 yılında geliştirilen, “Erken MatematikselAkıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı” uygulanmıştır. Veriler, Mann-Whitney U, Kruskal-WallisH, Spearman's rho testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; koklear implantlı çocukların tümalanlarda, normal işiten yaşıtlarının gerisinde kaldığı belirlenmiştir. Ayrıca koklear implant kullanım süresive özel eğitim süresi ile değerlendirme aracındaki puanlar arasında pozitif korelasyon bulunmuştur.Öğe Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları Yürütülen Sınıflarda Dil Gelişimini Desteklemede Etkileşimli Kitap Okuma Uygulamaları: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri(2023) Akmeşe, Pelin Piştav; Uğurlu, Necla Işıkdoğan; Kayhan, NilayEtkileşimli Kitap Okuma (EKO) uygulamaları, okul öncesi öğretmenlerinin çocuklara dil becerilerini ve erken okuryazarlık becerilerini kazandırmalarında önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda görevli EKO eğitimi verilen okul öncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim sınıflarında EKO uygulamaları ile çocukların dil gelişiminin desteklenmesi hakkındaki görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmaya amaçlı örneklem yoluyla gönüllülük ilkesine göre belirlenen 6 okul öncesi öğretmeni dâhil edilmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle fenomenolojik desende gerçekleşen bu çalışmada veriler 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde yüz yüze gerçekleşen yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma yöntemine uygun olarak içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler “Aile ve okul ortamı farkı”, “Akran etkileşiminde deneyimler”, “Sosyal katılım becerileri” ve “Dil ve iletişim becerilerinin desteklenmesinde öğretmen yeterlikleri’’ olmak üzere dört ana temada toplanmıştır. Araştırmada öğretmenler Etkileşimli Kitap Okuma uygulamalarının erken okuryazarlık becerileri için önemli olduğunu vurgulamışlardır. Ayrıca erken okuryazarlık becerileri ve çocukların dil gelişimini destekleme konusunda mesleki eğitimlere gereksinimleri olduğunu belirtmişlerdir. Çalışmada öğretmenler erken dönemde ailenin okuma etkinliklerinde daha aktif olarak yer almasının önemine dikkat çekmişlerdir.Öğe Koronavirüs (Covid-19) Salgınında Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Dersi ve Öğretmen Deneyimleri(2021) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, NilayÖğretmenlik uygulaması dersleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulamakoordinatörü, aday öğretmen, okul idaresi ve okul uygulama öğretmeni ile yüzyüzeyürütülmektedir. 2019 yılı Aralık ayında tüm dünyayı etkisi altına alan ve küresel bir salgınboyutuna ulaşan koronavirüs (COVID-19) sürecinde uygulama dersleri 16 Mart 2020 tarihiitibariyle uzaktan eğitim şeklinde yürütülmüştür. Bu çalışmada, koronavirüs (COVID-19)salgın sürecinde Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması dersinin Milli Eğitim Bakanlığınabağlı özel eğitim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin; süreç veuygulamalara ilişkin görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel yöntemde vebetimsel bir desende kurgulanan çalışmada, özel eğitim uygulama öğretmenlerinin salgınsüresince yaşadıkları deneyimleri temel alınmıştır. Görüşmeler 9 özel eğitim öğretmeni iletelefon ve online olarak birebir gerçekleştirilmiştir. Veriler NVivo programı kullanılarakiçerik analizi yöntemi ile derinlemesine incelenmiştir. Dört ana temada betimlenen katılımcıgörüşleri "Fakülte-Okul İşbirliği", "Uygulama Becerileri, İzleme ve Değerlendirme","Mesleki Yeterlikler ve Beklentiler", "Sorunlar ve Çözüm Önerileri’’dir. Uzaktan eğitimdeçevrimiçi uygulamaların mesleki eğitim ve deneyim paylaşımlarını kapsayacak şekildeplanlanması önerilebilir.Öğe Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) Salgın Sürecinde Uygulama Derslerine İlişkin Deneyimleri(2020) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice NilayBu çalışmada 2019 yılı Aralık ayında başlayan ve küresel bir salgın olan koronovirüs (Covid-19) salgınsürecinde yükseköğretime devam eden özel eğitim öğretmenliği işitme yetersizliği alt alanında uzmanlaşanöğrencilerin, uzaktan eğitim ile yürütülen uygulama derslerine ilişkin deneyimlerinin incelenmesiamaçlanmıştır. Nitel araştırma desenindeki araştırma, işitme yetersizliği alanında uzmanlaşan Özel EğitimdeOkul ve Kurum Deneyimi dersini alan 6 öğrenci ve Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 3öğrenci olmak üzere toplamda 9 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 2020 Mayıs ayında yarı yapılandırılmışgörüşme tekniğinde çalışmaya özgü geliştirilen görüşme formu ile toplanan veriler, salgın nedeni ile mobiltelefon veya online olarak görüşmelerle elde edilmiştir. Çalışma için etik kurul izni alınmıştır (03.11.2020Sayı:E--804.01-BABBFCF3). Verilerin ayrıntılı ve bütünsel biçimde analiz edilmesi amacıyla NVivoprogramı kullanılmıştır. Araştırmada yapılan görüşmelerden elde edilelen verilerin analizi sonucunda Sürecingetirdikleri, Süreçte yaşananlar, Koronavirüs (Covid-19) salgın sürecinin öğrettikleri, Beklentiler ve önerilerolmak üzere toplam dört ana temaya ulaşılmıştır. Öğrenciler COVID-19 pandemic process dijital ortamdaeğitime hazırlıklı olma ölçütünü karşılayan kurumlarda fırsat eşitliğinin öne çıktığını belirtmişlerdir. Ayrıcaöğretmen adayları olarak yüz yüze derslerde teknoloji kullanımının eksikliğini vurgu yapmışlardır. Yüz yüzeeğitim gibi uygulama derslerinin de belirli oranda dijital ortama aktarılabileceğini, ancak bunun için sesgörüntü sistemlerinin işlevsel olması gerektiğine ilişkin görüşler belirtmişlerdir. Özellikle yükseköğretimkurumlarında, uzaktan öğretim araştırma uygulama merkezlerinin kurulmasını, erişilebilirlik ve imkanlarısınırlı olan öğrenciler için yerel yönetimler tarafından destekleyici merkezler açılmasını önermişlerdir.Öğe Serebral Palsi’li Çocukların Dil Gelişimleri ile Motor Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2018) Akmeşe, Pelin Piştav; Mutlu, AkmerAmaç: Serebral Palsi’li (SP) çocukların %31-88’inde dil ve konuşma bozukluğu bildirilmektedir. Bu çalışmada, SP’li çocukların kelime bilgisi gelişimi ile motor fonksiyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya 54 SP’li çocuk ve annesi dahil edildi. Olguların motor fonksiyon seviyeleri, Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (Gross Motor Function Classification System- KMFSS) ve El Yetenek Sınıflandırma Sistemi (Manual Ability Classification System-MACS) ile, alıcı dil kelime bilgisi gelişimleri Peabody Resim-Kelime Testi ile, tahmini kognitif seviyeleri Avrupa SPARCLE projesi kognitif bozukluk formu ile ailelere sorularak belirlendi. Veriler SPSS 18,0 istatistik programı kullanılarak analiz edildi ve p<0,05 istatistiksel anlamlı fark kabul edildi. Sonuçlar: SP’li çocukların alıcı dil gelişimleri ile motor fonksiyon seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken(p>0,05), alıcı dil gelişimleri ile kognitif seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki bulundu (p<0,05). Tartışma: Motor sorunlar yanında özelikle bilişsel, konuşma ve dil bozukluklarının eşlik ettiği SP’li çocukların ayrıntılı olarak değerlendirilmesinin etkin rehabilitasyon hedeflerinin belirlenmesi açısından önemli olduğunu düşünmekteyiz.Öğe Serebral Palsi’li Çocukların Dil Gelişimleri ile Motor Fonksiyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2018) Akmeşe, Pelin Piştav; Mutlu, AkmerAmaç: Serebral Palsi’li (SP) çocukların %31-88’inde dil ve konuşma bozukluğu bildirilmektedir. Bu çalışmada, SP’li çocukların kelime bilgisi gelişimi ile motor fonksiyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya 54 SP’li çocuk ve annesi dahil edildi. Olguların motor fonksiyon seviyeleri, Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (Gross Motor Function Classification System- KMFSS) ve El Yetenek Sınıflandırma Sistemi (Manual Ability Classification System-MACS) ile, alıcı dil kelime bilgisi gelişimleri Peabody Resim-Kelime Testi ile, tahmini kognitif seviyeleri Avrupa SPARCLE projesi kognitif bozukluk formu ile ailelere sorularak belirlendi. Veriler SPSS 18,0 istatistik programı kullanılarak analiz edildi ve p<0,05 istatistiksel anlamlı fark kabul edildi. Sonuçlar: SP’li çocukların alıcı dil gelişimleri ile motor fonksiyon seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken(p>0,05), alıcı dil gelişimleri ile kognitif seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki bulundu (p<0,05). Tartışma: Motor sorunlar yanında özelikle bilişsel, konuşma ve dil bozukluklarının eşlik ettiği SP’li çocukların ayrıntılı olarak değerlendirilmesinin etkin rehabilitasyon hedeflerinin belirlenmesi açısından önemli olduğunu düşünmekteyiz.Öğe Special Education Practice at Elementary Level in European Union Countries and Turkey(2016) Akmeşe, Pelin Piştav; Kayhan, Hatice Nilay…Öğe Using narrative to investigate language skills of children who are deaf and with hard of hearing(2016) Akmeşe, Pelin Piştav; Acarlar, İnayet Funda…Öğe What do the relationships between functionla classification systems of children with cerebral palsy tell us(2016) Mutlu, Akmer; Akmeşe, Pelin Piştav; Yardımcı, Bilge Nur; Öğretmen, Tuncay…