Yazar "Liv, Kamil Saffet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilimsel araştırma projeleri ve proje destek ofisi bilgi sisteminin geliştirilmesi(Ege Üniversitesi, 2012) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Silkü, AtillaBilimsel arastırma projesi, bilgi sistemi, web tabanlı yazılım, proje takip numarası, proje Basvurusu, proje destek ofisi.;Scientific research projects, information systems, web-bases software, project follow number, project applications, project support office.;Üniversite bünyesinde gerçeklesen is yönetim süreçlerinin zamanla yaygınlasan bilgi teknolojilerinin de etkisiyle elektronik ortama tasınması zorunlu hale gelmektedir. Böylelikle hem sürecin yönetilmesi ve takibi hem de istatistiki listeleme ve raporlama islemlerinin kolaylıkla gerçeklestirilmesi amaçlanmaktadır. Bilimsel Arastırma Proje basvuruları üniversitemiz tarafından desteklenmekte ve kabul edilmektedir. Proje Destek Ofisinin bilgisi dahilinde üniversite dısı kurumlara yapılan proje basvuruları ise ulusal ya da sanayi destekli olabilecegi gibi uluslararası destekli olarak da yürütülebilmektedir. Üniversitemizdeki akademik kadro ya da diger proje basvuru yetkisine sahip ögretim üyeleri göz önünde bulunduruldugunda tüm yapılan proje basvurularının tek bir merkezden kontrol ve bilgilendirilmesinin yapılması daha da zor olabilmektedir. Gelistirilen bilgi sistemi ile öncelikle proje tipinden bagımsız olarak tüm proje basvuruları için proje takip numarası atanması ve böylelikle sistem içerisinde proje kaydının tutulması saglanmıs olacaktır. Projelerin kabul/red durumlarının da sonradan basvuru yapan yöneticiler tarafından girilmesi talep edilmektedir. Gelistirilen bilgi sistemi üzerinden Bilimsel Arastırma Projelerinin basvuru asamasından baslanılarak, BAP Sube Müdürlügü'nün yaptıgı islemler gerçeklestirilecektir. Proje bütçe ve harcama islemlerinin de sistemden izlenebilirligi saglanacaktır. Üniversite dısı kurumlara basvurulan projelerin ise, üniversite içerisindeki ilgili islemlerinin yapılabilmesi için ( proje için hesap açılması gibi) bilgi sistemi üzerinden takip numarası alması zorunlu kılınacaktır.Öğe Dijital ortamda cihaz takip sistemi(Ege Üniversitesi, 2011) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkahya, Mehmet; Türköz, YusufYazılım Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi hastanesine ait arızalanan ve hasar gören tıbbi cihazların ve diğer elektronik cihazların kayıtlarının tutulduğu bir sistemdir. Bu sistem bütün hastanenin tıbbi cihaz envanterini tuttuğu gibi her cihazın yıl içinde kaç kez arızalanmış yada sabit birimlerden kaç kez bu istek yapılmış olduğu ve istenilen istatislik listeleri alınabilen bir sistemdir. Yazılım çok kullanıcılı bir sistem olup hastanede çalışan tüm personel bu yazılım aracılığıyla arızalı cihazlarını sisteme girip cihazın tamirinde veya bakımında hangi aşamada olduğunu takip edebilir.Öğe Ege Üniversitesi Tıp Fakiltesi Hastanesi poliklinik e-randevu sistemi(Ege Üniversitesi, 2012) Ergin, Ali Murat; Türköz, Yusuf; Akşit, Sadık; Liv, Kamil SaffetEge Üniversitesi Hastanesi Bilgi Sistemleri randevulu poliklinik sistemini 2000 yılından beri kullanmakla beraber bu sistem kapalı bir sistem olup hastanın birime olan randevusu kendisinin doğrudan hastane içinde o polikliniğe başvurması ile mümkün olmaktaydı. 2010 yılında ülkemizde internetin yaygınlaşması sonucunda hastalar hastaneye fiziksel olarak gelmeden de internet üzerinden randevu almaları olanağı söz konusu olmuştur. Teknolojinin bu tip kolaylıklarından yararlanarak hem hasta mağduriyetini giderme hem de çalışan iş gücü kaybını azaltma açısından bu proje hayata geçirilmiştir. Proje zaten var olan internet bağlantısını kullanarak üzerinde web tabanlı bir sunucu sisteminin kurulmasıyla gerçekleşmiştir. Bu sistem üniversite dışına açık bir web tabanlı randevu sistemi olup haksızlıklara yol açmamak için üniversite içinden başvurulara izin vermemektedir ve tümüyle ayarlanabilir parametreleriyle dinamik ve dışa kapalı (offline) poliklinik randevu sistemi ile entegre bir şekilde çalışmaktadır. Bizim hastanemizde internet randevuları bir sonraki gün alınacak şekilde önceden tanımlanmış polikliniklerin belli bir yüzde oranına göre aynlmış hasta kabul sayılanna ve saatlerine göre çalışmaktadır. Sistem gün içinde sadece belirlenmiş saatte aktif olup gece yarısından sonra kapanmaktadır. Bu sistemin hastalar bakımından en büyük avantajı çevre il veya ilçelerden gelecek hastaların poliklinik muayeneleri için sabahın çok erken saatlerinde yola çıkmalarına gerek kalmamasıdır. Çevre il veya ilçelerde başvuru yapan hastalar ulaşım araçlarının çalışmaya başladığı saatlerde yolculuklarına başlayarak poliklinik muayene açılış saatine yetişmesi mümkün olmaktadır. Web üzerinden randevu almış bir hastanın muayene olması için hastaneye geldiğinde bekleme alanında bulunan monitörlerden sırasımn gelmesini beklemesi yeterli olmaktadır. Sonuç olarak, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi E-Randevu Sistemi hasta konforunu artırmada önemli bir rol oynannştır.;Ege Üniversitesi Hastanesi, poliklinik, E-randevu sistemi, hasta.;Ege Üniversity hospital, patient, outpatient, online appointment system.Öğe Gerçek zamanlı veri toplama ve değerlendirmenin günümüz hastane işletmeciliğine katkısı:(Ege Üniversitesi, 2013) Ergin, Ali Murat; Göksel, Tuncay; Konakçı, Ergun; Liv, Kamil SaffetSon yıllarda devlet kurumlarının işleyişinde büyük oranda elektronik sistemlere geçilmiştir. Hastane işletmeciliği bundan etkilenmiş, işletim ve faturalama süreçleri tamamen elektronik hale gelmiştir. Elektronik faturalamaya tam uyumlu geçiş için, bu proje kapsamında yeni bir Hastane Bilgi Yönetim Sistemi olan HBYS 2.0 geliştirilmiştir. UNIPA A.Ş tarafından hastane bilgi işlem ekibi önerileri çerçevesinde yazılan bu yeni program ve 17.Mayıs 2008 de devreye sokulmuştur. Yeni sistem ile birlikte tüm bilgi işlem alt yapısı buna uyumlu hale getirilmiş ve yenilenmiştir.Öğe Hasta bilgilendirme ve yönlendirme sistemlerinin iş süreçlerine karkılarının araştırılması(Ege Üniversitesi, 2013) Ergin, Ali Murat; Göksel, Tuncay; Konakçı, Ergun; Liv, Kamil SaffetEge Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine her gün binlerce hasta başvurmaktadır. Sabahın erken saatlerinde başlayan kuyruklar ve kalabalık poliklinik alanında sağlıksız bir ortam meydana getirmektedir. Sırasını kaybetmek endişesi ile hastalar bu alanı terk etmemektedirler. Bu durum hizmet kalitesini ve memnuniyetini düşürmektedir. Bu sorunu gidermek amacıyla Hasta Bilgilendirme ve Yönlendirme Sistemi kurulması amaçlanmış ve bu alt yapı projesi hayata geçirilmiştir. Bu sistemde poliklinik bekleme alanlarına Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS 2.0) ile entegre çalışabilen bilgilendirme ekranları yerleştirilmesi, hastaların hastanenin her yerinde bu ekranları takip ederek kendi sırası ile ilgili son durum bilgisi alabilmesi amaçlanmıştır. Bu ekranlar ayrıca hastaları çeşitli sağlık konularında bilgilendirmek amacı ile kullanılacaktır. LTNIPA A.Ş tarafından hastane bilgi işlem ekibi önerileri çerçevesinde yazılımı entegre edilen ve kurulan sistem Haziran 2008'de devreye sokulmuştur.Öğe Hasta kayıtlarının iyileştirilmesinde elektronik ortamın kullanılması(Ege Üniversitesi, 2014) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkahya, Mehmet; Türköz, YusufEge Üniversitesi Hastanesi, yaklaşık bin sekiz yüz yatak sayısıyla bölgenin en büyük ve köklü hastanesidir ve bölge halkının çoğunlukla tercih ettiği bir sağlık kurumudur. Hastane ilerleyen teknolojilerin de gelişmesiyle günümüzde modernleşme çabası içine girmiştir. Bu nedenle Hastane Bilgi Yönetim Sisteminin yeni ara yüzü olan Elektronik Hasta Dosyası, hastalara yapılan hizmetleri gerçek zamanlı olarak sisteme kaydetmeye başlamıştır. Gerçek zamanlı hasta bilgilerinin tutulabilmesinin en temel özelliklerinden biri de kayıtların hastaların yanı başında girilmesini sağlayan ve hasta bilgilerine anında sağlık personeline gösterebilecek mobil cihazlarm kullanılmasıdır. Bu konuda günümüzde daha kullanışlı hale gelen çok noktadan dokunmatik ekrana sahip kablosuz tablet bilgisayarlar Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde kullanılmaya bu proje sayesinde başlamıştır.;Electronic patient file, mobile systems, tablet PC.;Elektronik hasta dosyası, mobil sistemler, tablet bilgisayar.Öğe Hasta ve hasta yakını odaklı dinamik web bilgi sistemi(Ege Üniversitesi, 2013) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkahya, Mehmet; Türköz, YusufEge Üniversitesi Hastanesi, yaklaşık bin sekiz yüz (1800) yatak sayısıyla bölgenin en büyük ve köklü hastanesidir ve bölge halkının çoğunlukla tercih ettiği bir sağlık kurumudur. Bununla birlikte günümüzde halkın artan internet kullanımı göz önüne alındığında Ege Üniversitesi Hastanesinin halka tanıtımının internet ortamına geçirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Internet ortamında kullanılabilecek ve halkın da takip edebileceği en uygun ortam web tabanlı teknolojiler olduğu bilinmektedir. Bu nedenle proje, Ege Üniversitesini tanıtan (misyonu, vizyonu, teknolojileri, birimleri ve çalışanları) halka açık bir web sitesinin yayınlanmasına yönelik olacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Internet ortamında "egehastane.ege.edu.tr" ismiyle hazırlanan web sitesi ilk yayına 30 Mart 2010 tarihinde başlamıştır. Bu sitenin özelliği, içeriğinin dinamik yönetilebilir olmasıdır. Elli iki (52) birim ve bu birimlerde çalışan personelin (doktor, hemşire, idari ve diğer) bilgilerinin devamlı değişiyor olması, zaman içinde yeni birim açılması veya birim bilgilerinin değişiyor olması statik tasarlanmış bir web sitesinin hastanenin ihtiyacına cevap vermesi mümkün olmayacaktı. Bu nedenle proje, web sayfalarının içeriklerinin kolayca yönetilmesine olanak tanıyan ve bu verileri saklayabilen ek bir lisans ücreti gerektirmeyen web hizmetini sorunsuz ve hızlı verebilen özgür yazılımlar kullanılarak gerçekleştirilmiştir.;egehastane.ege.edu.tr, İnternet, Web, Dinamik web sayfaları, Halka açık.;egehastane.ege.edu.tr, Internet, Web, Dynamic Web Pages, Public.Öğe Hastane birimlerinde dolaşımlı kablosuz erişim sisteminin kurulması(Ege Üniversitesi, 2013) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkahya, Mehmet; Türköz, YusufEge Üniversitesi Hastanesi, yaklaşık bin sekiz yüz yatak sayısıyla bölgenin en büyük ve köklü hastanesidir ve bölge halkının çoğunlukla tercih ettiği bir sağlık kurumudur. Hastanemize yatış yapan hasta sayısı ise bir yılda yaklaşık altmış bindir. Bir hastane yatan hastalar için aynı zamanda bir otelcilik işletmesi gibi çalışmak durumundadır. Yatan hastaya ve yakınlarına internet hizmeti sunmak günümüzde artık bir lüks değil hatta ihtiyaçtır. Dolaşımlı kablosuz internet, hastaların ve yakınlarının kurumda kaldıkları sürece günlük internet kullanımlarını karşılayacağı gibi hastanenin bilgi işlem alt yapısının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Böylece doktorlar ve hemşireler yakın zamanda hastalarını gerçek zamanlı olarak takip edebilecekleri yazılım bu kesintisiz mobil veri iletişim ağı alt yapısını kullanacaklardır.;Kablosuz erişim, dolaşımı, internet, intranet.Öğe Laboratuvar bilgi yönetim sisteminin günümüz gereksinimlerine cevap verecek şekilde yenilenmesi(Ege Üniversitesi, 2015) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Tünger, Alper; Türköz, YusufEge Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nin önemli stratejik hedeflerinden birisi uluslararası standartlara uygun merkezileştirilmiş laboratuvar hizmetinin temin edilmesi için gerekli altyapı ve donanımın tamamlanmasıdır. Hastanedeki mevcut laboratuvar yazılımlarının güncellenmesi, ortak hale getirilmesi ve mevzuat değişikliklerine ile hastanenin gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir Laboratuvar Bilgi Sisteminin kurulması amacıyla planlanan bu proje ile merkezi örnek alma ve stok yönetim süreçlerinin de kapsanması hedeflenmiştir. Bu amaçla, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi laboratuvarlardaki tüm cihazlarının laboratuvar bilgi sistemi üzerinden hastane bilgi sistemi ve malzeme yönetim sistemleri ile entegre edilmesi ve örnek toplama merkezi yataklı birimlerin laboratuvar bilgi sistemine bağlanarak hasta örneklerine ait barkodların yerinde basılması amacıyla yeni bir yazılım temin edilmiştir. Sonuçta da ayaktan başvuran hastalar için Laboratuvar Örnek Toplama Merkezi'nde ve Acil Servis'te, yatan hastalar için ise tüm yataklı birimlerde toplanan hasta örneklerinin laboratuvar girişlerinin yerinde gerçekleşmesi sağlanmış ve önemli bir zaman ve iş gücü tasarrufu elde edilmiştir. Ayrıca, hastanenin tüm laboratuvarlarının aynı programı kullanması ile laboratuvarlar arası entegrasyon gerçekleştirilmiş, kullanılan tıbbi cihazların yazılımın modüller yapısı nedeni ile laboratuvar bilgi sistemine entegrasyonu sonucu da sonuçların daha hızlı ve hatasız hızlı bir şekilde LBYS ve HBYS'ye ulaşması mümkün hale gelmiştir. Malzeme yönetim sisteminin laboratuvar bilgi sistemi stok yönetimi entegrasyonunun sağlanması ile de laboratuvar malzeme kullanımı ve izlemi daha verimli hale gelmiş, rapor ve istatistiklerin alınabilmesi mümkün olmuştur.;Laboratuvar bilgi yönetim sistemi, hastane bilgi yönetim sistemiÖğe Malzeme yönetim bilgi sistemi(Ege Üniversitesi, 2012) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkan, M. BülentBilgi Teknolojileri, günümüzde hızlı bir sekilde yaygınlasmakta ve is yönetim süreçleri içerisindeki yeri ve önemini de arttırmaktadır. Süreç yönetimine bilgi sistemlerinin entegrasyonu ve e-üniversite projesi kapsamında gelistirilen tüm yazılımların tek bir yapı altında toplanması amaçlanmaktadır. Böylelikle hızlı, güvenilir ve dogru bilgi akısı ve depolanması saglanacaktır. Malzeme Bilgi Yönetim Sistemi, e-üniversitesi projesi kapsamında gelistirilen basta dari Mali sler Daire Baskanlıgı ve Döner Sermaye sletme Müdürlügü olmak üzere üniversite içerisindeki idari birimlerin malzeme alım ve transfer süreçlerini yürüttügü web tabanlı ve yasal mevzuat ile uyumlu bir yazılımdır. Sistem yalınlastırılmıs, aynı anda birden fazla ekran açılarak islem yapılması yerine, tek bir ekran üzerinden tüm asamaların gerçeklestirilmesi ve sonrasında onaylanması ile hızlı ve basit bir sekilde kullanılabilmektedir. Ayrıca sistem barkod ve kare kod düzenlemelere uygun özellige de sahiptir. Bu sistem; merkez ve döner sermaye bütçesinden alınan malzeme, sarf malzeme ve demirbasların satın alım süreçlerinin takibini kapsamaktadır. Sistemde; Stok slemleri, Giris/Çıkıs Hareketleri, Muayene Ana Modülleri ile Muayene stegi, Fatura Girisi, Muayene Onayı, Stok Takibi, Listelenmesi ve Sayım slemleri gibi hareketler gerçeklestirilmektedir.;Malzeme yönetimi, Satın alma, Tasınır Mal Yönetmeligi, is süreçlerini yöneten yazılım.;Material Management, Purchasing, Movable Goods Regulations, Software Managing Business Processes.Öğe Öğrenci bilgi sistemi veri tabanının geliştirilmesi(Ege Üniversitesi, 2012) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Silkü, AtillaCentral database of student affairs, software managing student affairs departments business processes, web-services.;Günümüzde internet ve bilgi teknolojileri hızlı bir sekilde yayılmakta ve gelismektedir. Üniversitelerde bu gelisimin etkisiyle tüm süreçlerini elektronik ortama tasımaktadır. Bütün bu süreçlerin tek bir yapı içerisinde bulunmasına e-üniversite adı verilir. Gerçeklestirilen bu projede, e-üniversite kapsamında merkezi ögrenci isleri veritabanı olusturulmakta ve Ögrenci sleri Dairesi Baskanlıgı{nın yürüttügü ögrenci isleri süreçlerine uygun yazılımlarla bu veritabanı yasatılmaktadır. Ögrenci sleri Daire Baskanlıgı{nda kullanılacak olan yazılım web tabanlı olarak platformdan bagımsız gelistirilmis ve kampüs içerisindeki tüm ögrenci isleri süreçlerini kolaylastıran ve hızlandıran bir özellige sahiptir. E-üniversitede üniversite içerisinde tek kullanıcı ve sifre ile tüm yazılım ve sistemlerin kullanılabilmesi mümkündür. Aynı zamanda e-üniversite, kampüs içerisindeki iletisim ve portal yapısının olusturulmasını saglamaktadır.;Merkezi ögrenci isleri veri tabanı, Ögrenci sleri Daire Baskanlıgı is süreçlerini yöneten yazılım, kampüs içerisinde kosturan yazılımlara ögrenci isleri verisini sunan servisler.Öğe Personel veri tabanı ve bilgi sisteminin geliştirilmesi(Ege Üniversitesi, 2012) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Özkan, M. BülentCentral personnel database, software for personnel department processes, web services.;Günümüzde internet ve bilgi teknolojileri hızlı bir sekilde yayılmakta ve gelismektedir. Üniversitelerde bu gelisimin etkisiyle tüm süreçlerini elektronik ortama tasımaktadır. Bütün bu süreçlerin tek bir yapı içerisinde bulunmasına e-üniversite adı verilir. Gerçeklestirilen bu projede, e-üniversite kapsamında merkezi personel veritabanının olusturulmakta ve personel dairesi baskanlıgının yürüttügü idari süreçlere uygun yazılımlarla bu veritabanının yasatılmaktadır. Kampüs içerisinde kullanılan mevcut ve gelistirilecek yazılımların temel ihtiyacı olan kisi bilgisi bu veritabanı ile saglanmaktadır. Olusturulan sistem, servisler aracılıgıyla diger yazılımlara entegre olarak çalısmaktadır. Gelistirilen personel bilgi sisteminde NVI (Nüfus ve vatandaslık islemleri) üzerinden nüfus bilgilerinin saglıklı alınması ve diger sistemlere sunulması gerçeklestirilmektedir. E-üniversitede üniversite içerisinde tek kullanıcı ve sifre ile tüm yazılım ve sistemlerin kullanılabilmesi mümkündür. Aynı zamanda e-üniversite, kampüs içerisindeki iletisim ve portal yapısının olusturulmasını saglamaktadır. Personel daire baskanlıgında kullanılacak olan yazılım web tabanlı olarak platformdan bagımsız gelistirilmis ve kampüs içerisindeki tüm personel türlerinin idari süreçlerini kolaylastıran ve hızlandıran bir özellige sahiptir. Ortak bir organizasyon yapısı gelistirilerek tüm yazımlar için saglam bir entegrasyon ortamı olusturulmustur.;Merkezi personel veri tabanı, personel daire baskanlıgı is süreçlerini yöneten yazılım, kampüs içerisinde kosturan yazılımlara personel verisini sunan servisler.Öğe Stratejik planlama ve bütçe yönetimi bilgi sistemi(Ege Üniversitesi, 2013) Ergin, Ali Murat; Liv, Kamil Saffet; Ötleş, M. SemihBilgi Teknolojileri, günümüzde hızlı bir sekilde yaygınlasmakta ve is yönetim süreçleri içerisindeki yeri ve önemini de arttırmaktadır. Süreç yönetimine bilgi sistemlerinin entegrasyonu ve e-üniversite projesi kapsamında gelistirilen tüm yazılımların tek bir yapı altında toplanması amaçlanmaktadır. Böylelikle hızlı, güvenilir ve dogru bilgi akısı ve depolanması saglanacaktır. Stratejik Planlama Bilgi Yönetim Sistemi, e-üniversitesi projesi kapsamında gelistirilen basta Strateji Gelistirme Daire Baskanlıgı tarafından üniversite içerisindeki idari ve akademik birimlerin amaç, hedef, gösterge, faaliyet tanımlama ve tanımlanan faaliyetlere maliyet girisi süreçlerini yürüttügü web tabanlı bir yazılımdır. Bu sistem; merkez ve üniversiteye baglı birimlerin amaç, hedef, gösterge, faaliyet tanımlama ve tanımlanan faaliyetlere baglı maliyet girisi süreçlerinin takibini kapsamaktadır. Sistemde; Stratejik Plan Tanımlama, Amaç, Hedef, Gösterge Tanımlama, tanımlamalar uyarınca maliyet girisi, birimlerin plan onay ve takipleri, stratejik planlama raporları islemleri gibi hareketler gerçeklestirilmektedir.;Strategic Plan, Strategic Goal Realization.;Stratejik Plan, Stratejik Hedef, Gerçeklesme.Öğe Temel bilgisayar eğitiminde ince istemci sistemlerinin kullanımı(Ege Üniversitesi, 2011) Liv, Kamil Saffet; Orman, Mehmet N.Bilgisayar egitimi günümüz yasantısının ayrılmaz bir parçası haline gelmistir. Bugün içinde bilgisayar sistemlerini barındırmayan hemen hemen hiç bir alan kalmamıs gibidir. Böyle bir ortamda bir üniversite ögrencisinin hiç bir bilgisayar egitimini almadan okulundan mezun olması o ögrenci için büyük bir dezavantaj olacaktır. Bu nedenle tüm üniversitelerde oldugu gibi Ege Üniversitesinde de temel bilgisayar egitimi mecburidir. Bununla beraber temel bilgisayar egitimi uygulamalı bir egitim seklidir ve her ögrenci bu egitimi bir bilgisayar sistemi karsısında almak zorundadır. Temel bilgisayar egitimi teorik ders olarak toplam egitim süresinin küçük bir kesrini isgal edebilir. Günümüzde her ögrenci için bir bilgisayar kesinlikle lüks olmaktan çıkıp gereksinim haline gelmistir. Bu nedenle bu egitimi veren her kurum ögrencinin bu egitimi alması için gerekli olan alt yapıyı saglamak zorundadır. Bu alt yapı temelde donanım ve yazılım olmak üzere iki bilesenden olusmaktadır. Bu iki alanda egitim kurumlarında aranan özellikler kullanılabilirlik, süreklilik kısaca fiyat performans degerleridir. Yazılım alanında bir egitim kurumu olarak üniversiteler mümkün oldugunca açık kaynak kodlu sistemleri tercih etmelidirler. Örnek olarak isletim sistemlerinde "Pardus", "Ubuntu", "Debian", gibi linux tabanlı isletim sistemlerini, ofis çözümlerinde de "open office" gibi yazılımları kullanmalıdırlar. Yazılım seçimi donanım seçimine göre daha sıkıntılı bir süreçtir. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak, her geçen yıl artan ögrenci sayısını da göz önüne alarak temel bilgisayar egitiminde uzun soluklu bir çözümü planlamak kaçınılmaz olmustur. Bu egitimi üstlenen Biyoistatistik ve Tıbbi Bilisim Anabilim Dalı olarak "Temel Bilgisayar Egitiminde nce stemci Sistemlerinin Kullanımı" projesini konun çözümü olarak görmekteyiz.