Yazar "Kiremitçi, Olcay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve özyeterlilik düzeylerine etkileri(Ege Üniversitesi, 2014) Kiremitçi, Olcay; Balyan, Melih; Yerlikaya Balyan, KamuranAttitude, self efficacy, social skill, physical education.;Bu araştırmanın amacı, ilköğretim eğitim-öğretim müfredatında yer alan beden eğitimi ders programlarına ilave olarak uygulanacak farklı sportif etkinliklerin, öğrencilerin sosyal beceri, beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz yeterlik düzeyleri üzerine etkilerinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu; ilköğretimin 2. Kademesinin 8.sınıfında okuyan 40 öğrenci( erkek:20, kadın:20) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Zekai Pehlivan (1998) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği", J.L.Matson ve arkadaşları (1983)tarafından geliştirilen "Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği" ve Ralf Schwarzer ve arkadaşları tarafından (1979) geliştirilen "Genel Öz yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmada kullanılacak ölçekler, ön test ve son test olarak katılımcılara uygulanmıştır. Örneklem grubu iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup (kontrol grubu), çalışma sürecinde sadece normal eğitim-öğretim müfredatında yer alan beden eğitimi derslerine katılmıştır. İkinci grup (deney grubu) ise beden eğitimi derslerine ilave olarak uzmanlar tarafından uygulaması yapılan ve haftada 2 gün ( 4 saat) gerçekleştirilen farklı sportif etkinliklere (atletizm, eğitsel oyunlar, hareket eğitimi, dans eğitimi vb.) katılmıştır. Bu eğitimler, uzmanlar tarafından komut ve alıştırma stili uygulanarak 10 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi ve değerlendirilmesi sırasında Man Whitney U ve Wilcoxon Sign Rank testleri uygulandı. Örneklem grubunun ilk test ortalamalarının, cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceriler ve özgüven düzeyleri arasında fark olup olmadığı incelendiğinde, olumlu sosyal beceriler ve öz yeterlik düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Kontrol ve deney grubunun ilk testi ve son testleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı gözlenmiştir. Farklı sportif etkinliklerin, beden eğitimi dersine yönelik tutum, özyeterlik ve sosyal beceri düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yaratmadığı söylenebilir.;Tutum, öz yeterlik, sosyal beceri, beden eğitimi.Öğe Job demands-resources model and burnout in physical education teaching: A mixed-method sequential explanatory study(Ios Press, 2023) Kiremitçi, Olcay; Boz, Berkcan; Çakır, Lale YıldızBACKGROUND: While literature includes a number of studies about burnout in teaching, investigations on teaching fieldspecific perspective remain limited. Research is needed to improve practical implications based on structured theoretical models and methodological basis that focusses on the unique environment of PE teaching field and causal factors behind burnout. OBJECTIVE: The present study aimed to examine burnout among physical education (PE) teachers based on the job demands-resources (J-DR) model. METHODS: A sequential explanatory mixed design was conducted in the study. 173 teachers replied to questionnaires, of which 14 teachers thereafter participated in semi-structured interviews. Demographic information form, Maslach Burnout Inventory, and J-DR scale for PE teachers were used, as well as an interview form. 173 teachers were first asked to report demographic information, and score Maslach Burnout Inventory and J-DR scale. Then a subsample group (n = 14) was identified/sampled for a semi-structured interview. Canonical correlation and constant comparative analysis were used to unpack the data. RESULTS: Teachers' states of burnout varied, and physical, organisational, and socio-cultural resources were closely related with burnout levels. Demands that cause pressure on burnout were determined as paperwork and bureaucracy, student-related factors, and pandemic-related experiences. In addition to supporting the general model, specific J-DR factors for PE teaching were observed that is linked with burnout. CONCLUSION: J-DR factors that might lead to negative conditions in the teaching environment should be considered, and field-specific factors should be focused on through arrangements to increase teaching efficiency and improve the quality of PE teachers' professional life.Öğe Pedagojik formasyon eğitimi alan beden eğitimi öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve yeterlik algılarının, mizaç tiplerine göre değerlendirilmesi(Ege Üniversitesi, 2020) Kiremitçi, Olcay; Boz, Berkcan; Engür, Mustafa; Yıldız, Lale; Vurgun, HikmetBu çalışmada, pedagojik formasyon eğitimi alan beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve yeterlik algılarının hangi düzeyde olduğunun belirlenmesi ve bu değişkenlerin mizaç tiplerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmamıza 179 kadın (22, 85±2, 93), 267 erkek (23, 39±2, 68), toplam 446 beden eğitimi ve spor öğretmen adayı katılmıştır. Bu adayların 195?i Antrenörlük Eğitimi, 139?u Spor Yöneticiliği, 112?si Rekreasyon Bölümü mezunudur. Elde edilen veriler ışığında, öğretmen adaylarının cinsiyet bağlamında öğretmenlik mesleğine karşı tutumları açısından küçük düzeyde bir farklılık bulunmaktadır. Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının bireysel öğretim yeterliği (içsel faktörler) ile mesleğe karşı olumlu tutumlar arasında yüksek düzeyde bir korelasyon görülmektedir. Araştırmanın bulguları dikkate alınarak, bireysel öğretim yeterliği yüksek öğretmen adayları yetiştirmek ve öğretmen yetiştirme programlarının kişilik özellikleri, mesleki tutumları ve öz-yeterlik algısını belirlemeye yönelik ölçme-değerlendirme sistemleri ile güncellenmesi önerilmektedir.;Beden eğitimi, Öğretmen yeterliği, Mesleğe ilişkin tutum, Mizaç.;Physical education, Teaching efficacy, Attitudes towards profession, Temperament.