Yazar "Durak, H. İbrahim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E.Ü. Tıp Fakültesi'nde öğrenme kaynakları merkezi kurulması yoluyla eğitim olanaklarının geliştirilmesi(Ege Üniversitesi, 2015) Durak, H. İbrahim; Erdinç, MünevverBu projede EÜTF'de ilk beş yıl eğitim pogramındaki uygulamalı eğitimlerin yapılacağı ve öğrencilerin program dışı saatlerde uygulamalı eğitim konularını tekrarlayabilecekleri yeni eğitim ortamlarının hazırlanması ve bu ortamlarda kullanılmak üzeretıbbi ve eğitsel araç-gereçler alınması amaçlanmıştır. Ülkemizde tıp eğitimi açısından referans merkezi konumunda olan fakültemiz, inşası tamamlanan Öğrenme Kaynakları Merkezi'nin (ÖKM) proje kaynaklarıyla donatılmasıyla yeni ve diğer fakültelere örnek bir eğitim ortamına kavuşmuştur. Beklenen sonuçlar; nitelikli öğrenme kaynaklarıyla donatılmış eğitim ortamları kapasitesinin geliştirilmesi ve kullanımının artması, öğrenci ve eğitici memnuniyetinin artması, öğrencilerin mesleksel uygulamaları hedeflenen düzeyde öğrenebilmesidir. Sonuçlar, ÖKM'nin kapasite envanteri ve kullanım kayıtları, öğrenci-eğitici görüşleri ve öğrenci başarı durumları üzerinden Logic Model Program Değerlendirme Yaklaşımı çerçevesinde değerlendirilmiştir.;Medical Education, Learning Resources Center, Skills Training, Learning Resources.;Tıp Eğitimi, Öğrenme Kaynakları Merkezi, Beceri Eğitimi, Öğrenme Kaynakları.Öğe Entegre tıp eğitimi programları için çok işlevli bir öğrenme yönetim sisteminin moodle üzerinden uyarlanması ve paydaşların faydalanma durumu ile memnuniyetlerinin incelenmesi(Ege Üniversitesi, 2019) Durak, H. İbrahim; Yılmaz, Yusuf; Ergin, Ali MuratGünümüzde eğitim, bilgiye ve bilgi kaynaklarına erişimi zamandan, mekandan ve teknolojiden bağımsız olarak günlük yaşamın her anında öğrenmeyi sağlayacak şekilde evrilmektedir. Genel anlamda e-öğrenme ve m-öğrenme yaklaşımıyla adlandırılabilen bu değişim, kurumların donanımsal ve yazılımsal değişikliklerinin yanı sıra iyi uygulama örneklerinin oluşturulmasıyla sürdürülebilir olmaktadır. Projenin amacı entegre eğitim veren tıp fakülteleri için açık kaynak kodlu Moodle'ın program, öğrenci, öğretim elemanı ve eğitim yönetimi gereksinimleri doğrultusunda uyarlanması ve kullanımının sağlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda entegre öğrenme yönetim sisteminin var olan sisteme aktarılmış, testleri yapılarak çalışır hale getirilmiş ve paydaşların faydalanma durumları analiz edilmiştir. Sonuç olarak sistemin ile entegre eğitim veren tıp fakültelerinde öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyeceği, öğretim üyelerinin ders etkinliğinin artacağı alt yapı sağlanması ve eğitim yönetimi süreçlerinin kapasitelerini geliştireceği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sağlık bilimlerinde e-öğrenme ile harmanlanmış çok disiplinli bilimsel araştırma dersinin geliştirilmesi:(Ege Üniversitesi, 2019) Durak, H. İbrahimBu araştırmanın amacı, sağlık bilimleri alanında verilen lisansüstü eğitimde, temel bilimsel araştırma eğitimi için disiplin ve düzey gözetmeksizin öğrencilerin bireysel ihtiyaçları ve içsel motivasyonlarından yola çıkarak e-öğrenme etkinlikleriyle zenginleştirilmiş çok disiplinli bir program tasarımının ortaya çıkarılması ve öğrenci ön-son test başarı puanları ve geribildirimleri ile programın değerlendirilmesidir. Evrenini 2017-2019 eğitim-öğretim yılları arasındaki dört yarıyılda Bilimsel Araştırmanın Temelleri isimli ve BAT102 kodlu derse kayıtlanan 384 lisansüstü öğrencinin oluşturduğu bu çalışma ile belirli tasarım prensipleri ile geliştirilmiş harmanlanmış ders tasarımı dört yarıyıl boyunca, uygulama, veri toplama, analiz ve tasarımı düzeltme döngülerinden geçirilmiştir. Bu nedenle çalışma, tasarım temelli bir araştırmadır. Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinatörlüğü Birimi tarafından desteklenen bir proje (17-SBE-005) kapsamında geliştirilen BAT dersi ile ilgili öğrencilere ön-son test uygulaması yapılmış ve her yarıyılın ardından tüm öğrencilere derse ilişkin öz-yeterlik algıları, dersin tasarımsal özellikleri ve dersle ilgili açık uçlu görüşleri bu araştırma kapsamında hazırlanan bir ders değerlendirme formu aracılığıyla sorulmuştur. BAT dersi ile ilgili uygulama bulgularına göre; ön-son test başarı puanları arasındaki farkın iyi düzeyde olduğu, eleştirel okuma bağlamında önemli bir kazanım sağladığı, öz yeterlik algılarına göre öğrenme hedeflerinin hepsine iyi düzeyde ulaştıkları ve dersten memnun oldukları sonucuna varılmıştır.