Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayar, Harun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğrencilerin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutum Düzeylerinin Değerlendirilmesi
    (2020) Ayar, Harun; Taşkın, Cüneyt; Denkel, Murat; Sağıroğlu, İsa
    Bu araştırma, Spor Bilimleri Fakültesinde okumakta olan öğrencilerin boş zaman tutum düzeylerininbelirlenerek, bazı değişkenlerle arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırma betimsel tarama modeli ilegerçekleştirildi. Ayrıca Trakya Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu tarafındanincelenmiş, 18.07.2018 tarih ve 2018.07.02 nolu karar ile etik bilimsel standartlar açısından uygunluğuna kararverilmiştir. Çalışmanın evrenini Trakya Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler oluştururken, örnekleminiise Kırkpınar Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmadakatılımcıların boş zaman tutumlarını belirlemek amacı ile ilgili veri toplama aracı olarak Ragheb ve Beard(1982) yılında geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Akgül ve Gürbüz (2011) tarafından yapılan “Boş ZamanTutum Ölçeği” (BZTÖ) kullanılmıştır. Katılımcıların, bölüm, cinsiyet, aile gelir ve çalışma değişkenlerine görerekreatif etkinliklere karşı tutumları belirlenirken, ortaya çıkan veriler SPSS 25 paket programı uygulanarakanaliz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri uygulanmıştır. Boş Zaman Tutum Ölçeğinormallik testi Kolmogorav Smirnof, Levene, Basıklık (Kurtosis) ve Çarpıklık (Skewness) değerlerinebakıldığında verilerin normal dağılım göstermediği görülmektedir. Boş zamana yönelik tutumların demografikdeğişkenler ile arasındaki farklılığı tespit etmeye yönelik non-parametrik testlerden Kruskal-Wallis ve MannWhitney U testleri uygulanmıştır. Farklılığın olduğu değişkenliklerde ise hangi boyutlar ile olduğunu tespitetmeye yönelik Post-hoc değerlerine bakılmıştır. Katılımcıların, BZTÖ’nin, bilişsel, duyuşsal, davranışsal vetüm ölçeğe göre; cinsiyet değişkeninin tümünde, bölüm değişkeninin duyuşsal, davranışsal ve tüm ölçeğinde,çalışma değişkeninin davranışsal ve gelir değişkeninin tüm ölçeğinde istatistiki açıdan anlamlı farklılık tespitedilmiştir (P<0,05).

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim