Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altun, Eralp H." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çevrimiçi öğrenme ortamlarında işbirlikli öğrenmenin öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisi
    (Ege Üniversitesi, 2008) Sarsar, Fırat; Altun, Eralp H.
    Internet tabanlı öğrenme, zaman ve yer sınırlılıklarını ortadan kaldırmakta, yeni öğrenme ortamları yaratılmasına yardımcı olmaktadır. Öğrenme ortamlarının, sanal boyutta değer kazanmasının önemli etmenlerinden biri kullanıcı sayılarındaki hızlı artış olduğu söylenebilir. Bu durum ise eğitmenlerin, çok daha fazla öğrenene ulaşma olanağı sağlamaktadır. Bu araştırma, işbirlikli öğrenme için gerekli olan eş zamanlı (senkron) ve eş zamansız (asenkron) öğrenme ortamının tasarımı, programa uygun etkinliklerin ve tartışma konularının belirlenmesi ve etkili tartışma ortamlarının oluşturulmasını kapsamaktadır. Araştırma, senkron ve asenkron işbirlikli öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerinde duyuşsal boyutun etkisinin incelendiği deneysel bir çalışmadır. Araştırmaya 72 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmen adayı (3. Sınıf) katılmakta olup, deney grubu 36, kontrol grubu 36 kişiden oluşmaktadır. Etkinlik kapsamında, deney grubundaki katılımcılar dörderli gruplar halinde toplam dokuz gruba ayrılmış ve 14 hafta süresince senkron ve asenkron öğrenme ortamına katılımları sağlanmıştır. Bu süreçte, toplamda 11 etkinlik gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara, veri toplama aracı olarak, Sosyal Beceri Envanteri uygulanmış ve açık-uçlu sorular yöneltilmiştir. Verileri toplama aşamasında yaklaşık 8000 adet forum iletisinden, açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan ve sosyal beceri envanterinden yararlanılmıştır. Araştırma, katılımcıların duyuşsal becerilerini teknolojinin olanakları ölçüsünde ifade edebildiklerini göstermiştir. Ancak öğrenenlerin, basit duyguları rahat ifade ederken, karmaşık duyguları farklı anlamlarda yorumlanabilecek şekilde ifade ettikleri belirlenmiştir. Eğitmenlerin, öğrenenleri bireysel olarak tanıması ve öğrenmeyi daha etkin olarak gerçekleştirmesi için duyuşsal boyutu, senkron ve asenkron öğrenmenin bir etmeni olarak değerlendirmesi önerilmiştir.;Senkron Ve Asenkron Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Sosyal Beceriler, Öğretmen Adayları, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri.;Synchronous And Asynchronous Learning, Collaborative Learning, Social Skills, Preservice Teachers, Computer Education And Instructional Technologies.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTSEL YAZILIM ARAYÜZ RENK TASARIMI SEÇİMLERİNDE KİŞİLİĞİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    (2019) Demir, Ümit; Altun, Eralp H.
    Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım arayüz renk tercihlerinin ve bu tercihlerin öğrencilerin kişilik özelliklerine göre farklılaşma durumu incelenmiştir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada 3 farklı üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenimlerini sürdürmekte olan 545 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olan araştırmacı tarafından geliştirilen arayüz tasarım seçim yazılımı ve “Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcılar açık mavi, açık pembe ve pembe, beyaz gibi açık ve pastel renk tonlarını arka plan rengi olarak daha çok tercih etmişlerdir. Katılımcılar yazı rengi olarak, siyah, mavi ve lacivert gibi soğuk renkler ve nötr renk değeri olan beyazı çok daha fazla tercih etmişlerdir. Katılımcıların kişilik özelliklerine göre eğitsel yazılım arayüz renk seçimlerinin farklılaşma durumunun sorgulanması sonucunda, dışa dönük/içe dönük (x2 (12)=32.33, p<0.05) ve duygusal denge/dengesizlik (x2 (12)=33.19, p<0.05) kişilik boyutlarında yazılım arayüz arka plan rengi seçimlerinin farklılaştığı bulunmuştur. Diğer kişilik boyutlarına göre arayüz tasarımı renk seçimlerinin anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Arayüz Renk Tasarımı Seçimlerinde Kişiliğin Etkisinin İncelenmesi
    (2019) Demir, Ümit; Altun, Eralp H.
    Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım arayüz renk tercihlerinin ve bu tercihlerin öğrencilerin kişilik özelliklerine göre farklılaşma durumu incelenmiştir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada 3 farklı üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenimlerini sürdürmekte olan 545 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olan araştırmacı tarafından geliştirilen arayüz tasarım seçim yazılımı ve “Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcılar açık mavi, açık pembe ve pembe, beyaz gibi açık ve pastel renk tonlarını arka plan rengi olarak daha çok tercih etmişlerdir. Katılımcılar yazı rengi olarak, siyah, mavi ve lacivert gibi soğuk renkler ve nötr renk değeri olan beyazı çok daha fazla tercih etmişlerdir. Katılımcıların kişilik özelliklerine göre eğitsel yazılım arayüz renk seçimlerinin farklılaşma durumunun sorgulanması sonucunda, dışa dönük/içe dönük (x2 (12)=32.33, p<0.05) ve duygusal denge/dengesizlik (x2 (12)=33.19, p<0.05) kişilik boyutlarında yazılım arayüz arka plan rengi seçimlerinin farklılaştığı bulunmuştur. Diğer kişilik boyutlarına göre arayüz tasarımı renk seçimlerinin anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim