Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Vural, Demet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Forgiveness Education for Fourth Grade Students in Turkey
    (Springer, 2016) Taysi, Ebru; Vural, Demet
    Research has indicated that living in an environment involving poverty and violence can have negative effects on young children. Forgiveness may be an important predictor of well-being among these children. Forgiveness education programs aim to heal these by increasing forgiveness, hope, and by being prosocial while decreasing anger and depression, which appear after deep hurt. The main aim of the study was to assess and evaluate the effectiveness of a forgiveness education program in classroom settings with fourth-grade Turkish students living in an impoverished environment. Two studies were conducted to evaluate the forgiveness education program, based on Enright's process model of forgiveness. In the first study, students from impoverished backgrounds were found to exhibit significantly greater anger and depression than students representing an average socioeconomic status. In the second study, with 122 fourth-grade students (N = 74 experimental, 48 control) in five primary schools, the forgiveness education program was implemented by school teachers with support from psychologists. Analysis reveals a significant increase in forgiveness and hope and a decrease in anger in the first posttest for the experimental group compared with the control group, although follow-up results indicate no significant differences between the two groups. Significant findings and the forgiveness education program are discussed.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yetişkin kimdir?:
    (Ege Üniversitesi, 2012) Vural, Demet; Dinçel, Melek; Doğan, Aysun
    Beliren yetiskinlik dönemi ergenlik ile yetiskinlik dönemi arasında olan ve bireylerin farklı kazanımlar elde ettigi bir gelisim dönemidir. Literatürdeki çalısmalar, bu dönemin birçok ülkede yasandıgını göstermektedir. Bu çalısmanın amacı, Türk toplumunda beliren yetiskinligin görülme sıklıgını incelemek, 18-25 yas arasındaki bireylerin önem verdikleri ve ulastıkları yetiskinlik kriterlerini belirlemektir. Bununla birlikte, beliren yetiskinlik döneminin hangi özelliklerinin yasandıgının ortaya konması hedeflenmistir. Çalısmaya, üniversite ögrencileri, yarı zamanlı çalısan üniversite ögrencileri ve çalısan bireylerden olmak üzere üç grup katılmıstır. Örneklemin yas ortalaması 20.68'dir (SS = 1.84). Arastırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların %56.5'i kendilerini beliren yetiskin olarak nitelendirmektedir. Katılımcılar en çok "Bagımsızlık" ve "Aile kapasiteleri" alt ölçeklerine ait maddeleri yetiskinlik için gerekli görmektedir. Ulasılan yetiskinlik ölçütlerine bakıldıgında, katılımcıların en çok "Normlara Uyma" alt ölçeginde yer alan maddelere ulastıkları görülmektedir. Bu sonuçlar, beliren yetiskinlik döneminin Türkiye'de de yasandıgını ortaya koymaktadır.;Beliren Yetiskinlik, Yetiskinlik Ölçütleri, Ulasılan Yetiskinlik Ölçütleri.;Emerging Adulthood, Adulthood Criteria, Achieved Adulthood Criteria.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim