Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tezcan, Samet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık profillerinin youtuberlara yönelik görüşleri
    (Ege Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Tezcan, Samet; Altun, Eralp
    Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık düzeyleri ile Youtuberlara yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın Youtube üzerinden hareket etmesinin temel noktası ise; ülkemizde en fazla kullanılan sosyal medya platformu olmasından kaynaklanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, İzmir ili Aliağa ilçesi sınırları içinde bulunan evrenin içerisinden 2020-2021 eğitim öğretim yılında TED Aliağa Koleji Vakfı Özel Ortaokul öğrencileri ve Özel Aliağa Sınav Koleji Ortaokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Kişisel Bilgi Formu, Siber Aylaklık Ölçeği (SAÖ) ve Video İçerik Üreticilerine (Youtuberlara) İlişkin Görüşler Anketi kullanılmıştır. Ortaya çıkan veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, two step cluster, ilişkisiz örneklemler için t-testi, ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda erkek öğrencilerin, kız öğrencilere oranla daha fazla siber aylaklık yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma verileri incelendiğinde ortaokul öğrencilerinde siber aylaklık davranışlarının sınıf düzeyine göre değiştiği, sınıf düzeyi arttıkça siber aylaklık ile doğru orantılı bir davranış olduğu görülmektedir. Ders esnasından interneti kullanma özellikle mobil telefonların yaş ve sınıf arttıkça kullanımın yaygınlaşma ihtimalinin yüksek olması bunun kullanımında bir farklılık oluşturduğu şeklinde yorumlanabilir. Son olarak Youtuberları yakından takip eden öğrencilerin siber aylaklık sergileme davranışları, takip etmeyenlere göre anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim