Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mutlu, Mehmet Metin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    COVID-19 transmission risk minimization at public transportation stops using Differential Evolution algorithm
    (Editorial Board Ejtir, 2021) Mutlu, Mehmet Metin; Aksoy, Ilyas Cihan; Alver, Yalcin
    Public transportation vehicles, with their confined spaces and limited ventilation, are considered among the primary factors in the spread of COVID-19. As a measure to slow the spread of the virus during the pandemic, governments have applied passenger capacity restrictions to ensure physical distancing. On the other hand, the increase in the risk of disease transmission associated with passengers waiting together at stops is omitted. In this study, we consider the risk of disease transmission as a travel cost and formulate a risk minimization problem as a transit network frequency setting problem. We develop a bi-level optimization model minimizing the total infection risk occurring at stops, namely, the cumulative disease transmission risk cost. The Differential Evolution algorithm is employed to cope with the NP-hard bi-level transportation network design problem. We propose a novel objective function for the upper-level model, considering the infection risk cost based on passenger traffic at public transportation stops. A congested user-equilibrium transit assignment model is utilized to determine passenger movement. The proposed model is applied to a small-size hypothetical network, and a mid-size test network. Experimental studies provide evidence that the model can produce optimal solutions. Optimization results show significant improvements in the reduction of disease transmission risk compared to the optimizations depending on the traditional practice of transportation network planning based on user and operator costs. The proposed model provides risk cost reductions of 51% and 22% compared to the optimal solutions based on user cost minimization in the hypothetical network and Mandl's network, respectively.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Evacuation plan of an industrial zone: Case study of a chemical accident in Aliaga, Turkey and the comparison of two different simulation softwares
    (Elsevier Science Bv, 2013) Onelcin, Pelin; Mutlu, Mehmet Metin; Alver, Yalcin
    Chemical accidents cause great danger for people working in the chemical facilities and residents living close to these facilities where in general evacuation is required in case of an accident. The most efficient way to create evacuation plans is to simulate the transportation network. In this paper, evacuation simulations are carried out for Aliaga, the industrial zone of Izmir, Turkey where petro-chemical companies such as Petkim and Tupras are active. The scenario is based on an explosion in the acrylonitrile (ACN) factory in Petkim. The risk zone is determined considering the features of ACN, the wind speed and the direction of the wind. Total number of evacuees is found 14,472, almost 26% of the population of Aliaga. The second part of this study deals with the simulations executed via mesoscopic simulation software called Cube Avenue and microscopic simulation software called MATSim. The aim of using two simulation softwares is to be able to compare evacuation time estimates and to obtain reliable results from evacuation simulations which are crucial and critical in creating emergency plans. In the final part, a comparison of the two simulation results is presented. (C) 2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rekabetçi toplu taşıma sistemi için çok amaçlı ve çok türlü ağ tasarım modeli önerisi
    (Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Mutlu, Mehmet Metin; Alver, Yalçın
    Ulaşım kaynaklı sorunların azaltılması için, toplu taşıma sisteminin hizmet kalitesini arttırarak kullanım oranını arttırmak, ulaşım politikalarında öncelikli hedefler arasında yer almaktadır. Yetersiz hizmet seviyesine sahip olacağı için, uygun planlama yapılmadan sunulan bir toplu taşıma hizmeti ile bu hedefin gerçekleştirilmesi olası değildir. Doğru tasarlanmamış bir toplu taşıma sisteminin aynı zamanda işletme maliyetinin ve olumsuz çevresel etkilerinin yüksek olması beklenmektedir. Özel taşıt yerine tercih edilebilecek bir toplu taşıma hizmeti sağlayabilmek için faydalanılan yöntemlerden biri ayrılmış otobüs şeridi uygulamalarıdır. Bu çalışmada rekabetçi ve sürdürülebilir bir toplu taşıma sistemi oluşturmak için otobüs şeritlerinin ve otobüs hat frekanslarının belirlendiği bir çift seviyeli optimizasyon modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen çift seviyeli modelin alt seviye probleminde, alınan ağ tasarım kararlarına göre ulaşım ağı kullanıcılarının ulaşım türü ve rota tercihleri çok türlü kullanıcı dengesi atama modeli ile belirlenmektedir. Atama modelinde otobüs şeridi olmaması durumunda yol ağı ve toplu taşıma ağı linklerinin maliyetleri iki türün taşıt akımlarından etkilenmektedir. Benzer şekilde, rota kesiti gösterimine dönüştürülen toplu taşıma ağında farklı linkler aynı otobüs hatlarını içerebildiği için, bir linkin maliyeti birden fazla linkin akımına bağlı olmaktadır. Link maliyetlerinin birbirinin akımından aynı oranda etkilenmemesi nedeniyle asimetrik maliyet fonksiyonuna sahip bu atama problemi, köşegenleştirme algoritması ile çözülmüştür. Geliştirilen atama modeli küçük ölçekli bir ağda uygulanmış ve göz önünde bulundurulan her iki ulaşım türü için kullanıcı dengesi koşullarının sağlandığı görülmüştür. Üst seviye optimizasyon modelinin amaç fonksiyonları, otobüs türel seçim oranı maksimizasyonu, toplu taşıma işletme maliyeti minimizasyonu ve ortalama yolculuk maliyeti minimizasyonudur. Çok türlü ulaşım ağ tasarım probleminin çözümü için çok amaçlı metasezgisel bir optimizasyon algoritması olan NSGA-III algoritması kullanılmıştır. NSGA-III algoritması kromozom yapısı ve operatörleri, ikili ve sürekli değişken türünde olan ağ tasarım karar değişkenlerine göre uyarlanmıştır. Küçük ve orta ölçekli iki ağda gerçekleştirilen uygulama sonuçları geliştirilen modelin belirlenen üç amaç fonksiyonunun geniş aralıkta değerleri için pareto optimal çözümler ürettiğini göstermiştir. Optimizasyon sonucunda elde edilen çözümler arasından seçim yapılırken yararlanılabilecek seçim ölçütleri önerilmiştir. Optimizasyon uygulaması sonuçları incelendiğinde, geliştirilen optimizasyon modelinin en uygun otobüs şeridi düzeni ve otobüs hat frekanslarının belirlenmesinde çok sayıda çözüm alternatifi sunan, çok ölçütlü bir karar destek sistemi olarak kullanılabileceği görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Transit Frequency Optimization in Bi-modal Networks Using Differential Evolution Algorithm
    (Turkish Chamber Civil Engineers, 2022) Mutlu, Mehmet Metin; Aksoy, Ilyas Cihan; Alver, Yalcin
    This study proposes a bi-level optimization model for the transit frequency setting problem in bi-modal networks. The objective of the upper-level problem is to obtain a solution set of bus line frequencies that provide the minimum total travel cost of the car and bus users. Differential Evolution (DE) algorithm is employed in the upper-level model to determine the optimal headways for a given route structure. The lower-level model is a congested multi-modal user equilibrium assignment model, which considers the interactions of car and bus flows, for determining joint mode/route preferences of the network users, which considers the interactions of car and bus flows. The developed model is tested on Mandl's benchmark network to evaluate its performance and applicability. The comparative experiments demonstrate that the proposed model leads to reductions in transportation costs. Also, the result of numerous optimization runs shows that DE performs well in finding similar frequency sets in independent optimizations.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite yerleşkesi ulaşım ana planı hazırlanması: Ege Üniversitesi örneği
    (Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015) Mutlu, Mehmet Metin; Alver, Yalçın
    Bu çalışmanın temel amacı, Ege Üniversitesi Yerleşkesinde, karayolları, yaya kaldırımları, bisiklet yolları, engelli ulaşım imkânları, toplu taşıma imkânları ve otoparklardan oluşan ulaşım altyapısı verilerinin toplanarak mevcut ulaşım tesis durumunun saptanması ve yerleşke ulaşım altyapısı durumunun belirlenerek gerekli olabilecek düzenlemelerin saptanmasıdır. Bu çalışma kapsamında oluşturulan Ege Üniversitesi Yerleşkesi CBS veri tabanı gelecekte yapılacak olan çalışmalarda güncellenerek, yapılacak analizler ile karar destek sistemi olarak kullanılabileceği gibi, üniversite bilgi sistemi gibi akıllı ulaşım sistemlerinin oluşturulmasına imkân sağlayacaktır. Çalışmada, yerleşkede gerçekleşebilecek ulaşım politikası değişiklikleri ve mevcut ulaşım altyapısı göz önünde bulundurularak, dört farklı senaryo için oluşturulan ulaşım talepleri ile benzetimler yapılmıştır. Yerleşkenin mevcut durumunu yansıtan senaryo ile otomobil sahipliği 2025 yılı projeksiyonu değerleri ile oluşturulan senaryo sonuçları karşılaştırıldığında, 2025 yılında yol kapasite sınırlarına yaklaşıldığı görülmüştür. Benzetim sonuçlarına göre ulaşım altyapısı değerlendirilmiş ve sürdürülebilir ve "yeşil yerleşke" kavramına uygun bir ulaşım sistemi için çözüm önerileri sunulmuştur. Ayrıca bu çalışmada elde edilen veriler yerleşkede gelecekte yapılacak çalışmalara dayanak oluşturabilecek ve karayolu ağında yapılması planlanan değişikliklerin etkisi benzetimler ile değerlendirilebilecektir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Urban Road Network Maintenance Scheduling Using Ant Colony Optimization
    (Gazi Univ, 2021) Aksoy, Ilyas Cihan; Mutlu, Mehmet Metin; Alver, Yalcin
    In this study, an optimization model for road maintenance scheduling is proposed. The proposed model determines a maintenance schedule for a given set of links in an urban road network, that minimizes the total travel time during the maintenance period under a set of assumptions and a particular crew number constraint. It is assumed that all lanes of a road to be repaired are closed to traffic during the maintenance. Ant Colony Optimization (ACO), a suitable algorithm for discrete transportation problems, is employed in the proposed model. The model generates a set of roads to be closed for each maintenance day. The total travel time during the whole maintenance period is calculated using the deterministic user equilibrium assignment model. The proposed model is applied to a test network, and more efficient schedules in terms of total travel time are obtained compared to randomly generated schedules

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim