Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuyumcu, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çağdaş dünyanın yeni kitle iletişim araçları: Youtube üzerine bir inceleme
    (Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2017) Kuyumcu, Murat; Çelik, Tolga
    Tarihsel süreçler içerisinde kitle iletişim araçları teknolojik gelişmelerin sunduğu imkanlar doğrultusunda gelişerek bilginin zaman ve mekan sınırlandırmalarından kurtularak dünyanın çeşitli bölgelerinde aynı anda dolaşabilmesini olanaklı hale getirmiştir. Bu durum araçların etkisini arttırırken, araçların sahibi konumundaki egemen sınıfların iletileri kendi çıkarları doğrultusunda kitlelere ulaştırarak güçlerini de arttırmasına neden olmuştur. İçinde bulunduğumuz çağdaş dünyanın teknolojik gelişmeleri sayesinde kitle iletişim araçlarının sahiplik yapısı değişmiş, bilgiyi paylaşan konumuna bireyin kendisi gelmiştir. Çalışma, egemen sınıfın çıkarlarına uygun bir şekilde denetlenebilir ve yönlendirici enformasyon sunan kitle iletişim araçlarının, yeni kitle iletişim araçlarının ortaya çıkmasıyla birlikte egemen sınıfın ve geleneksel kitle iletişim araçlarının etkinliklerini kaybetmeye başladıkları fikrini tartışmayı amaçlamaktadır. Bireye kendi medyası olma özelliğini sunan teknoloji, bu sayede kitle iletişim araçlarını biçimsel ve içeriksel olarak değiştirmiştir. Teknolojinin kitle iletişim araçları üzerimdeki etkili olduğu kadar, toplumsal ve gündelik yaşam üzerinde de etkili olduğunu söylemek mümkündür. Bu bakış açısı doğrultusunda teknolojinin sahip olduğu etki de çalışma içerisinde kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır. Çağdaş dünya düzeni içerisinde modernitenin evrensel yapıları ve düşünceleri karşısında bireysel ve tikel hareket etme imkanı bulan birey, egemen sınıfların denetiminden dışarı çıkıp yeni kitle iletişim araçlarından da sıklıkla faydalanarak diğer kültürlere ve düşüncelere ulaşabilme olanağına kavuşmuştur. Yeni dünya düzeninde birey, kendi oluşturduğu düşüncelerin ve tercihlerinin belirleyicisi konumundadır. Çalışmada, çağdaş dünya içerisinde yeni kitle iletişim araçlarının sunduğu olanaklar ele alınırken, aynı zamanda araçların kullanıcısı konumunda yer alan bireyin sahip olduğu sosyal ve kültürel konum doğrultusunda bu etkiyi ne derece kullanabilme potansiyeli taşıdığı da ele alınmaktadır. Yeni kitle iletişim araçlarından biri kabul edilen Youtube üzerinden bireyler doğru bulmadıkları ya da yeterli görmedikleri her hangi bir konuda büyük medya kuruluşlarının belirledikleri yayın anlayışının dışına çıkarak kendilerini ifade edebilmektedirler. Bu durum bilgi edinme ve paylaşma hususunda da geçerlidir. Kendi medyasını kurma şansına sahip birey büyük kitlelere de ulaşabilmektedir. Çalışmanın araştırma kısmında ele alınan sitenin kurulduğu günden bu yana en çok izlenme rakamlarına sahip elli video, yeni kitle iletişim araçlarının özgürlük için yeni bir umut mu yoksa teknolojik ilerlemeleri elinde bulunduran egemen sınıfların kendi söylemlerinden çıkamayacağına inandıkları bireylere sundukları yeni bir tüketim aracı mı olduğunu anlamayı amaçlamaktadır. Yapılacak değerlendirme yeni kitle iletişim araçlarının geleneksel kitle iletişim araçları karşısında sahip oldukları yeni tanımıyla evrimsel mi yoksa devrimsel mi bir değişimi temsil ettiğini ortaya koymaya yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim