Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kutlu, Özlem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Online alışverişte lider markalar ve imajları
    (Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kutlu, Özlem; Batu, Mikail
    Bilgi iletişim ve internet teknolojisi sayesinde dünyanın farklı noktalarındaki bilgiye anında ulaşma imkanı bulabilen müşterilerin, müşteri ve satın alma davranışları değişiklik göstermektedir. Bu durum işletmelerin müşterilere ulaşmasını zorlaştırmakta ve müşterilere ait bilgilerin toplanmasını ve işlenmesini daha önemli hale getirmektedir. İnterneti kullanan müşterilere ait her bir bilgi, işletmelerin pazarlama çabaları için son derece değerli bir ürün haline gelmektedir. Bu doğrultuda ticaretin değişen formu olan online ticarette işletmelerin varlığını devam ettirebilmesi, markalaşmasına ve başarılı bir imaj sergilemesine bağlı olmaktadır. Olumlu bir imaja sahip işletme müşterilerin karar verme sürecini pozitif yönde etkilerken olumsuz imaja sahip işletmelerin imajları da müşterilerin satın alma davranışlarını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu nedenle online ortamda işletmelerin rekabet avantajı sağlaması; web sitesini ziyaret eden, ürünlerini satın alan ve daha önemlisi ziyaret ve satın alımı tekrarlayan sadık müşterilere bağlı olmaktadır. Tüm bu unsurlar işletmelerin lider pozisyonuna yükselmesine ve sektöründe pazar lideri olarak algılanmasına etki etmektedir. Rekabette avantaj sağlayan marka imajı; perakende mağazacılıkta ürün veya hizmet, müşteri, fiziksel tesisler, kolaylık, promosyon, mağaza, atmosfer, kurumsal faktörler ve işlem sonrası memnuniyet gibi faktörlerden oluşurken online ortamdaki işletmelerde; müşterilerle karşılıklı etkileşim kurdukları web siteleri üzerinden oluşmaktadır. Web sitelerinin kolay bağlantı sağlaması, içerik özelliklerinin doğru yapılandırılmış olması, güvenlik özellikleri, kolay etkileşime geçilebilmesi ve müşterilerde bıraktığı izlenimler gibi pek çok faktör işletmenin imajını etkilemektedir. Online ortamda faaliyet gösteren işletmelerin imajlarının, işletmelerin liderlik pozisyonuna gelmelerindeki katkısını ortaya koymanın amaçlandığı “Online Alışverişte Lider Markalar ve İmajları” başlıklı bu çalışma, teorik bölümleri ve araştırma bölümünü içeren toplam üç bölümden oluşmaktadır. “Online Alışveriş” başlıklı birinci bölümde elektronik ticaretin günümüze kadar geçirdiği evrim, geleneksel ticaret ile aralarındaki benzerlik ve farklılıklar, elektronik ticaret ile ortaya çıkan yeni meslek grupları, Türkiye’deki gelişim süreci ve alt yapı çalışmalarının bu gelişime etkileri, internet ile olan ayrılmaz bağı ve internet teknolojisinin hem dünyaya hem de elektronik ticarete olan etkisi üzerinde durularak işletmeler ve müşteriler açısından önemi açıklanmaktadır. “Lider Markalar ve İmajları” başlıklı ikinci bölümde, marka kavramı, markanın temel görevleri, ürün ile olan ilişki ve farkları, temel görevleri, kurumsal marka olmanın şartları, online markaların başarılı şekilde markalaşma çabaları ve marka imajları ele alınmıştır. Ayrıca online markaların imaj oluşturma süreçleri içerisinde müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinin doğrudan etkisi üzerinde durularak farklılaşma stratejisi ile rekabet üstünlüğü yaratarak pazar lideri olabilmenin şartları incelenmektedir. Üçüncü bölümde ise online markaların web sitesi imajlarına ilişkin bir analiz gerçekleştirilmiştir. İncelemede “online alışverişte lider işletmelerin algılanan imajlarının liderliklerine eşdeğer seviyede olup olmadığı” sorunsalı öngörülmektedir. Bu doğrultuda Türkiye’de çiçek sektöründe faaliyet gösteren dokuz işletmenin analizi yapılmış, web sitelerine yönelik ziyaretçi verilerinin istatistikleri incelenmiş ve web sitelerinin belirlenen kriterler doğrultusunda imajları değerlendirilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda; araştırmaya konu olan işletmelerin imajlarının zayıf olduğu görülürken sektörde lider olduğu tespit edilen işletmenin imajının liderlik boyutlarıyla eşdeğer olduğu tespit edilmiştir.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim