Yazar "Kalkan, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Koklear implant kullanan, tek taraflı veya çift taraflı işitme cihazı kullanan ve normal işiten gönüllülerin psikolojik deney yapı dili (pebl) testi ile görsel algılarının değerlendirilmesi ve kıyaslanması(Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Kalkan, Osman; Kirazlı, TayfunAraştırmanın amacı, 9-60 yaş arasındaki koklear implant kullanan, işitme cihazı kullanan ve normal işiten çocuklar ve yetişkinlerin, Psikolojik Deney Yapı Dili (The Psychology Experiment Building Language (PEBL)) test bataryasında bulunan hareket duvarı (timewall) ve saat (clock) testleri ile görsel algı düzeylerinin değerlendirilmesi ve gruplar arasında fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma kesitsel analitik bir çalışmadır. Araştırma İzmir Ege Üniversitesi Hastanesi Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 6-90 yaş arası toplam 67 çocuk ve yetişkin katılmıştır. Bu çocuk ve yetişkinlerin 27 tanesi koklear implant kullanan, 20 tanesi işitme cihazı kullanan, 20 tanesi normal işitendir. Araştırma, etik kurul izni alındıktan sonra Ekim 2016- Ekim 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan koklear implant kullanan, işitme chazı kullanan ve normal işiten çocuk ve yetişkinlere Psikolojik Deney Yapı Dili (The Psychology Experiment Building Language (PEBL)) test bataryasında bulunan hareket duvarı (timewall) ve saat (clock) testleri uygulanmıştır. Araştırmada hareket duvarı (timewall) ve saat (clock) testlerine göre, görsel algı başarı oranı koklear implant kullanan, işitme cihazı kullanan ve normal işiten grup arasında karşılaştırıldığında gruplar arası bir fark gözlenmiştir. Hareket duvarı (timewall) ve saat (clock) testlerine göre değerlendirdiğimizde fark yaratan grubun normal işiten grubun olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, görsel algı bozukluğu işitme kaybı olan bireylerin iletişim kurmalarını ve konuşulan veya işaretle anlatılmak istenen mesajları yorumlayabilmelerini etkiler. Bu tür eksikliği olan bireyler dudak hareketlerini de sağlıklı şekilde ayırt edemezler ve dudak okumada başarısız olurlar. Görsel algı gelişiminin olmaması işitme kaybı yaşayan bireylerin sosyal ve eğitim yaşantısında geri kalmasına neden olacaktır.