Yazar "Ergun, Sultan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çivril yöresi elma bahçelerinin beslenme durumlarının belirlenmesi(Ege Üniversitesi, 2001) Ergun, Sultan; Mordoğan, NilgünBu araştırmada, Denizli ili Çivril ilçesinde Golden Delicious ve Starking Delicious elma çeşitleriyle kurulmuş olan bahçelerin bitki beslenme durumları toprak, yaprak ve meyve analizleri ile incelenmiştir.Araştırmada, 17 farklı bahçeden 0-30 cm ve 30-60 cm toprak derinliklerinden alınmış olan toprak örnekleri ile aynı bahçelerden alınmış olan yaprak ve meyve örnekleri üzerinde çalışılmıştır.Bu örneklerde, toprak fiziksel ve kimyasal özellikleri ile yaprak ve meyve örneklerinin besin madde miktarları yapılan analizler sonucu saptanmış ve bunların birbirleri ile olan ilişkileri incelenmiştir.Buna ilave olarak, meyve örneklerinin organik asit içeriği tespit edilmiş olup, bunlarla toprak, yaprak ve meyve özellikleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır.Sonuç olarak, elma bahçelerinin toprakları, organik madde düzeyleri bakımından zayıf saptanmış olmasından dolayı organik gübrelemeye önem verilmelidir.Ayrıca yapraktan Ca ve mikro element gübreleri temel gübreye ilave olarak verilebilir.Elma bahçelerin Mg ve Cu toksitesi yönünden incelenmesi karşılaşılan problemlerin çözümü konusunda yardımcı olabilir.Öğe Duygusal okuryazarlık eğitimlerinin sosyal zekâ gelişimine yansıması: Arabulucular üzerine bir inceleme(Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ergun, Sultan; Erel, Gaye“Duygusal Okuryazarlık Eğitimlerinin Sosyal Zekâ Gelişimine Yansıması: Arabulucular Üzerine Bir İnceleme” başlıklı doktora tezi kapsamında duygusal zekâ, duygusal okuryazarlık eğitimleri ve bu eğitimlerin arabulucu olan avukatların sosyal zekâ gelişimine yansımaları konu edilmektedir. Son yıllarda duygusal zekâ ve sosyal zekâ alanındaki araştırmalar ve uygulamalar çalışma yaşamında insan kaynakları departmanlarında önemsenmektedir. Duygusal zekânın ciddiye alınması ile beraber duygusal okuryazarlık eğitimlerinin yararlı olduğu reddedilemez bir gerçek olarak kabul edilmektedir. İş yerinde başarı kadar mutlulukta vazgeçilmezdir. Gelişen ve değişen iş dünyasında kişinin kendisini tanıması, duygularının farkında olmsı, duygularını yönetebilmesi, duygular ile aklı yürütebilmesi, öz yönetimini başarı ile yürütmesi, motivasyonunu kaybetmemesi ve empati becerisini geliştirmiş olması sadece duygusal boyutta değil bilişsel boyutta da yaşamına değer katacaktır. Duygusal zekâ gelişim sürecinin bilimsel çalışmaları temel alarak yürütülmesi, duygusal okuryazarlık eğitim programının mesleki gereksinimleri gözönünde bulundurarak eğitimden alınacak verimi üst düzeye çıkarmaktadır. Duygusal zekâ becerileri üzerine farkındalığın artması kişilerin sosyal zekâ kullanımlarına da olumlu katkı sağlamaktadır. Sosyal zekâ düzeyindeki gelişme kişilerarası iletişimi kuvvetlendirmekle beraber diğer insanlarla yapıcı ilişkiler kurulmasını da sağlamaktadır. Sosyal zekâsı yüksek bir bireyin iletişim becerisi ve ilişkiyi yönetme sürecinde çevresindeki kişilerin zihinlerine ve yüreklerine akması, sosyo-duygusal zekâ becerilerini kullanarak çözümcül ve empatik yaklaşımlar kurması, çatışmaları yönetmesi varoluş sürecinde profesyonel bir yaklaşımın en değerli yapıtaşlarıdır. Çatışmaların yönetilmesinde ve çözüme ulaştırılmasında tarafların etkili iletişim kurmalarını sağlayan arabulucular için tarafların duygularını analiz edebilmek, düşüncelerini anlayabilmek sosyo-duygusal zekâ becerilerinin profesyonel olarak kullanabilmek iletişim sürecinin kilit noktalarıdır. Yargısal temelli ve dostane bir süreç içerisinde tarafları anlamaya çalışan, yapıcı çözümler üreten arabulucu avukatların aldıkları duygusal okuryazarlık eğitimleri ile farkındalıklarının arttığı, duygusal olarak daha iyi hissettikleri ve ilişkileri yönetme sürecinde duygusal dayanıklıklarının arttığı görülmektedir.