Yazar "Değirmen, Gül Coşkun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dünya ve Türkiye’de Otizmle İlgili Çalışan Kar Amacı Gütmeyen Örgütlerin Web Sitelerinin Halkla İlişkiler Perspektifinden Karşılaştırmalı İncelemesi(2019) Başok, Nilay; Değirmen, Gül Coşkun; Mert, Miraç PınarÇalışma kapsamında ilk olarak halkla ilişkiler alanında web sitesi kullanımına değinilmiştir. Daha sonra otizmle ilgili çalışan örgütlerin web sitelerinin halka ilişkiler perspektifinden nasıl kullanılması gerektiği ortaya konulmuş ve bu alandaki çalışmalara değinilmiştir. Araştırma kısmında ise dünyada otizm konusunda faaliyet gösteren World Autism Organisation’a resmi olarak üye olan Türkiye’de faaliyet gösteren Otizm Dernekleri Federasyonu (ODFED), WAO’nun ortaklarından Autism Society, ODFED’in destekçisi Tohum Otizm Vakfı belirlenmiştir. Ayrıca kıyas amaçlı olarak; Avrupa’da aktif olarak faaliyet gösteren merkezi Belçika’da yer alan Autism Euorope ve Türkiye’den ise Anadolu Otizm Vakfı web sitesi araştırılmıştır. Dünyada ve Türkiye’de otizmle ilgili aktif olarak çalışan altı örgütün tanıtım ve bilgilendirme misyonlarını, web siteleri aracılığıyla nasıl gerçekleştirdikleri, web sitelerinde görsel-işitsel ögeleri nasıl kullandıkları, kendileri hakkındaki bilgileri sitelerin hedef kitlesine nasıl yansıttıkları ve hedef kitlelerine internet ortamında ne tür imkânlar sundukları karşılaştırmalı bir şekilde araştırılmıştır. Kıyaslamalı olarak elde edilen verilerle, ülkemizde otizmle ilgili çalışan Tohum Otizm Vakfı, Otizm Dernekleri Federasyonu, Anadolu Otizm Vakfı’nın eğitimleri ve kamuoyunu bilinçlendirme amaçlı çalışmalarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Öğe Halkla İlişkiler ve Etik: 2000 Yılı Sonrası Filmlerde Halkla İlişkiler Mesleği Temsilinin Etik Kodlar Bağlamında İncelenmesi(2020) Değirmen, Gül Coşkun; Yalçın, ÖzgürGeçmişten günümüze kadar, çok başarılı halkla ilişkiler çalışmalarının yanında, olumsuz birçok örnekle de karşılaşılmıştır. Ancak 2000’li yıllara gelindiğinde halkla ilişkiler mesleği daha fazla tanınmaya başlanmış ve profesyonel uygulayıcılar meslek ilkeleri hakkında daha duyarlı bir anlayışa kavuşmuşlardır. Bu durumun bir sonucu olarak halkla ilişkiler etiği giderek önem kazanmıştır. Çalışmada halkla ilişkilerin günümüzde geldiği noktadan, halkla ilişkiler uygulayıcısı rolünün filmlerde sergileniş biçimiyle hedef kitleler gözündeki meslek yansıması tartışılmaktadır. Çalışmanın literatür bölümünde halkla ilişkiler mesleği, halkla ilişkiler uygulayıcılarının özellikleri ve etik konularına değinilmiştir. Araştırma bölümünde ise 2000 yılı ve sonrası Türkçe ve İngilizce dillerinde yayınlanmış olan Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin temsil edildiği filmlerde halkla ilişkiler uygulayıcısının söylem ve davranışları Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) Davranış Kuralları doğrultusunda incelenmiştir.Öğe Kurumsal Sürdürülebilirlikte Kurum Kültürünün Önemi: Eğitim Sektörüne Yönelik Nitel Bir Araştırma(2024) Ünüvar, Sezen; Vural, Z. Beril Akıncı; Değirmen, Gül Coşkunİnsan faaliyetlerinin yol açtığı iklim krizi, yoksulluk gibi sorunlar ve çözüm içeren atılımlar toplumlar kadar toplumun bir parçası olan kurumların da sorumluluklarını oluşturmaya başlamıştır. Sürdürülebilirliğin kurumun tümü tarafından içselleştirilmesini sağlayacak ana kavram kurum kültürüdür. Bu nitel araştırmada iki kavramın birbiri üzerindeki rolünü ortaya koyabilmek adına sürdürülebilirlik uygulamalarının ölçülebilmesinde kullanılan De Grosbois’in (2016) kurumsal sürdürülebilirlik temaları ile kurum kültürünün ölçülebilmesine olanak sağlayan Robbins’in (1990) kurum kültürü boyutlarından (Robbins, 1990:439’dan akt. Vural, 2016:60) yararlanarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Buna göre; kurum kültürünün kurumsal sürdürülebilirlik çalışmalarını desteklediğini ortaya çıkmış, eğitim kurumlarının, kültürlerini oluşturan vizyon ve misyonlarına sürdürülebilirlikle ilgili temalar ekledikleri belirlenmiştir. Okullarda çevresel sürdürülebilirlik ve toplumsal katkı konularında çalışmalar ağırlık kazanırken, sürdürülebilirlik ilkeleri oryantasyon ve çeşitli etkinlikler, kurum içi iletişim araçları ve sosyal medya aracılığıyla yerleştirilerek yeni gelen çalışanlara aktarılmaktadır.Öğe Lüks Marka İletişiminde Web Sitesi ve Sosyal Ağ Kullanımı: Karşılaştırmalı İçerik Analizi(2018) Değirmen, Gül Coşkun; Vural, Zekiye Beril Akıncı; Ulaş, Sevilay…