Yazar "Cura, Ceyda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Andrei Zvyagintsev filmlerinde iktidarın temsili olarak otorite ve hegemonik erkeklik(Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2017) Cura, Ceyda; Gürses, İlknur1970'li yıllarla birlikte gelişen Erkeklik Çalışmaları içinde Raewyn Connell tarafından geliştirilen "hegemonik erkeklik" kavramı, toplumsal cinsiyet yapılanması ile sağlanan iktidar ilişkilerini analiz etmekte kullanılmıştır. Bu doğrultuda kültürel süreçlerde belirlenen hegemonik değerlerin bütünlüklü hali, sinema filmlerindeki temsillerde görülmekte ve söz konusu değerler bu yolla yeniden üretilmektedir. Üstyapı kurumları aracılığı ile desteklenen hegemonik erkeklik değerleri, kadınların ikincil konumlarını pekiştirmekte ve erkekler arası hiyerarşiye neden olmakta; böylece her seferinde yeniden üretilen erkeklik ve kadınlık kimlikleri nedeniyle toplumsal cinsiyet eşitsizliği devam etmektedir. Rusya tarihi özelinde Ekim Devrimi ile birlikte geliştirilmek istenen cinsiyetler arası eşitlik fikri, siyasal hareketlerin etkisiyle tarih boyunca sürekli değişmiş, günümüz Rusya'sında ise güçlü, milliyetçi ve ahlaklı erkek kahramanların hegemonikleştiği görülmüştür. Bu çalışmada, son dönem Rusya Sineması'nın önemli yönetmenlerinden Andrei Zvyagintsev tarafından çekilen dört film (Dönüş-2003, Sürgün-2007, Elena-2011, Leviathan-2014) bağlamında, Rusya'daki erkeklik kimliklerinin hegemonikleşme süreci incelenmiş ve filmlerdeki toplumsal cinsiyet temsilleri aracılığıyla erkeklik kimlikleri, otorite ve hegemonya kavramları çerçevesinde eleştirilmiştir.