Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "C. Akbinar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi
    (2005) M. Dölek; F. Turaba; C. Akbinar; B. Sezgin; H. Aksu; I. Solak
    Giriş: Bu çalışma 1999 yılında fiziksel yapısı değiştirilen ve yeni çalışma yönergesinin uygulanmaya başladığı servisimizde verilen hizmet düzeyinin, hasta memnuniyeti açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma 1 Ocak 2003 - 1 Nisan 2003 tarihleri arasında, Acil Servis Yataklı Gözlem Birimi'nde en az bir gün süreyle yatırılan, 18 yaş ve üzeri, okuma yazma bilen, görüşmeyi kabul eden ve çıkış işlemleri yapılan hastalarla bire bir görüşülerek ve 50 soruluk bir anket formu doldurularak 122 hasta ile yapıldı. Bulgular: Çalışmanın yapıldığı üç aylık dönemde acil servis yataklı gözlem biriminde toplam 343 hasta izlendi. Bu hastalardan 62'si erkek (%50.4), 60'ı kadın olmak üzere (%49.6) kriterlere uyan 122 kişi çalışma kapsamına alındı. Yaş ortalaması 38.30 ±19.22'ydi. Her iki cins arasında genel memnuniyet düzeyi açısından her iki cins arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptandı. Kadınlarda X = 4.13 ± 0.54, erkeklerde X = 3.92 ± 0.57. Varyans analizi ve Benferroni testi ile yaş grupları arasında memnuniyet açısından anlamlı fark bulundu. 18-28 yaş grubu (en genç grup X = 3.86 ± 0.53) ile 62 yaş ve üzerinde (en yaşlı grup X = 4.41 ± 0.34) diğer yaş gruplarına göre memnuniyet açısından fark saptandı. Hastaların medeni durum, mesleki ve gelir durumunun memnuniyet açısından bir fark oluşturmadığı saptandı. Tüm hizmet boyutlarının, memnuniyetin oluşmasında etkili olduğu görüldü. Sonuç: Ege Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Acil Servis yataklı birimlerinde verilen hizmetlerden genel olarak hastaların %63.1 oranı ile memnun oldukları saptandı. Hasta memnuniyetini olumlu yönde etkileyen en önemli faktörlerden biri hemşirelik hizmetleridir.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim