Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bodur, Emine" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ağ günlüklerinin (blogların) işbirlikli fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutumlara etkisi
    (Ege Üniversitesi, 2010) Bodur, Emine; Altun, Eralp
    Bu arastırmanın amacı; ag günlüklerinin, ilkögretim 8. sınıf ögrencilerinin isbirlikli Fen ve Teknoloji dersindeki akademik basarıları ile bilgisayara ve fene yönelik tutumları üzerindeki etkisini arastırmaktır. Bu amaç dogrultusunda ag günlüklerinin basarıya ve tutumlara etkisi incelenmistir. Arastırmada nicel ve nitel arastırma yöntemlerini birlikte içeren karma yöntem kullanılmıstır. Ag günlüklerinin, akademik basarı ve tutumlara etkisinin belirlenmesi amacıyla deneysel yöntem kullanılmıstır. Arastırma modeli olarak öntest-sontest kontrol gruplu model uygulanmıstır. Ögrencilerin ag günlükleri ve uygulama hakkındaki görüslerini belirlemek amacıyla de nitel çalısma yapılmıstır. Arastırma 2008–2009 egitim ögretim yılı ile 2009–2010 egitim ögretim yılında Mugla ili, Milas ilçesine baglı bir köy ilkögretim okulunda ögrenim gören 99 ögrenci ile gerçeklestirilmistir. 2008–2009 egitim-ögretim yılında ögrenim gören 49 tane 8. sınıf ögrencisinden 24’ü deney grubunu, 25’i kontrol grubunu olusturmaktadır. 2009–2010 egitim-ögretim yılında ögrenim gören 50 8.sınıf ögrencisinden 25’i hem deney grubunu hem de kontrol grubunu olusturmaktadır. Arastırma öncesinde ögrencilere, 8 saatlik ag günlükleri ile ilgili bir ön egitim verilmistir. Deney grubunda 12 hafta ag günlükleri kullanılarak isbirlikli Fen ve Teknoloji dersi, kontrol grubunda ise geleneksel ögretim yöntemleri ile Fen ve Teknoloji dersi yapılmıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak Akademik Basarı Testi, Bilgisayara ve Fen Bilgisine Yönelik Tutum Ölçekleri, açık uçlu sorulardan olusan yapılandırılmıs anket kullanılmıstır. Arastırmada, veri toplama araçları ile elde edilen verilerin analizinde t-testi kullanılmıstır. Arastırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmistir. Ayrıca nitel verilerin analizinde betimsel yaklasımdan yararlanılmıstır. 2008- 2009 egitim-ögretim yılı bulgularına göre deneysel islem öncesinde deney ve kontrol gruplarının basarıları arasında anlamlı bir farkın olmadıgı; ancak islem sonrasında deney ve kontrol gruplarının basarıları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir farkın oldugu belirlenmistir. 2009 – 2010 egitim-ögretim yılı bulgularına göre ise deneysel islem öncesinde deney ve kontrol gruplarının basarıları arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farkın oldugu; islem sonrasında da bu farkın devam ettigi bulunmustur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The role of teacher in web enhanced learning activities in primary school information technologies lesson: a case study
    (Elsevier Science Bv, 2009) Bodur, Emine; Ozkan, Fehime; Altun, Eralp; Simsek, Omer; Uzunboylu, H; Cavus, N
    The paper describes role of teacher, engaging students of primary school actively to Web Enhanced Learning Activities (WELA) in terms of motivation, feedback and interaction. The study was carried out in second semester of 2007-2008 school year in an information technology (IT) lesson and took ten weeks. 120 seventh grade students from three different primary schools participated in the study. The students' engagement levels in WELA were analyzed through course logs and reports of a learning management system. Forums, questionnaires and observations of researcher were used for collecting qualitative data. The students who were directed by face to face and Unknown Online Teacher (UOT) engaged in the WELA much more. The study indicates that primary school students need to be directed by both face to face and online in WELA. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim