Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Beril Ceylan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının BİT Becerileri Işığında Teknopedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesi: Deneysel Bir Araştırma
    (2016) Mehmet Ersoy; Işıl Yurdakul Kabakçı; Beril Ceylan
    Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi'ne (TPİB) odaklanan bir deneysel uygulama öncesi ve sonrasındaki TPİB yeterliklerinin BİT kullanım düzeyi, BİT kullanım aşamaları ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmada deneme modellerinden öntestsontest kontrol grupsuz yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2011-2012 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 61 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaca uygun olarak TPACK-deep Ölçeği ile BİT Kullanım Aşamaları ve BİT Kullanım Düzeyleri anketleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda TPİB yeterliklerine odaklanan deneysel uygulamanın etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Deneysel uygulamanın sonrasında orta düzeyde olan TPİB yeterliklerinin ileri düzeye yükseldiği görülmüştür. Buna ek olarak TPACK-deep Ölçeği alt boyutları olan tasarım, uygulama, etik ve uzmanlaşma alanlarının her birinde ilerleme görülmüştür. Öğretmen adaylarının uygulama sonunda BİT kullanım aşamalarının olumlu yönde değişim gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının BİT kullanım düzeyi arttıkça TPİB yeterliklerinin de yükseldiği belirtilmiştir. TPİB yeterlikleri ile cinsiyet arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. BİT kullanım aşamaları ile TPİB yeterlikleri alt alanları arasındaki ilişki incelendiğinde ise orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak bir dizi öneri getirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar için Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Eğitsel Oyun Tasarımı
    (2017) Suzan Duygu Bedir Erişti; Mehmet Fırat; Serkan İzmirli; Beril Ceylan
    Teknoloji odaklı ortamlar, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı konulmuş ve öğrenme güçlüğü çeken çocukların sosyal etkileşim, iletişim becerileri ve davranış ihtiyaçlarını kişileştirmelerini desteklemektedir. Bilgisayar oyunları, OSB tanısı konulan çocukların ilgisini çekmekte ve bu bağlamda kimi becerilerin kazandırılmasını olanaklı hale getirmektedir. Bu araştırma 2009-2011 yılları arasında Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde (OÇEM) yaşları 5-7 arasında değişen dört OSB'li öğrencinin davranışlarının gözlemlenmesi sonucunda ortaya çıkan odaklanma problemini merkeze alan, görsel dikkat odaklı oyun tasarımı geliştirme sürecini içermektedir. OSB'li çocukların oyun tasarımına ilişkin tercihlerini belirlemek amacıyla katılımcı gözlem süreci ve tasarım tabanlı araştırma deseni birlikte işe koşulmuştur. Bu süreçte araştırmacılar tarafından saha notları tutulmuş ve OÇEM'de görev alan öğretmenlerle informal görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tasarım tabanlı araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülen süreç sonunda OSB'li çocukların ihtiyaçlarına cevap vermesi amaçlanan bir eğitsel oyun tasarımı geliştirilmiştir. Süreçte öğretmenlerden öğrenci ihtiyaçları ve öğretim amaçları konusunda dönütler alınarak tasarıma yansıtılmıştır. Süreç sonunda, toplam beş etkinlik ile eğitsel oyun tasarımı tamamlanmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimine Yönelik E-Materyal Tasarımında Harmanlanmış Bir Mentörlük Uygulaması
    (2017) Alev Ateş Çobanoğlu; Zehra Esin Yücel; Okşan Uzunboylar; Beril Ceylan
    Yeni bir dili öğrenme süreci, yabancı dil öğretmenlerinin öğrenenlerin kendilerini derse vermelerini sağlamaya uğraştıkları zorlu bir süreçtir ve şüphesiz öğretim teknolojisi bu konuda ilginç ve yaratıcı yollar bulmada onlara yardım edebilmektedir. Çalışmanın amacı, öğretmen eğitiminde h-mentörlük uygulamasının sonuçlarını paylaşarak h-mentörlük uygulama süreçlerini daha etkin hale getirmeye yönelik önerilere ulaşmaktır. Çalışmada, Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda öğrenim gören, orta seviye öncesindeki İngilizce hazırlık öğrencilerine yönelik e-materyal seti geliştirilmiştir. Harmanlanmış bir mentörlük uygulaması olan bu işbirlikli çalışmada, iki Bilişim Teknolojileri (BT) uzmanı koordinatör, beş İngilizce okutmanı mentör, 46 BT öğretmen adayı ise menti olarak yer almıştır. Mentörlük sürecinde, planlama, uygulama ve değerlendirme adımları izlenmiştir. Uygulama, 2015-2016 akademik yılı güz döneminde, Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü derslerinden Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı kapsamında gerçekleşmiştir. Bu kısa dönemli, formal uygulamanın sonunda, İngilizce mentörlerinin ve mentilerin harmanlanmış mentörlük uygulamasına ilişkin görüşleri anket aracılığıyla elektronik olarak toplanmıştır. Durum çalışması olarak desenlenen bu çalışmada, doküman analizi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın öne çıkan bulguları arasında; İngilizce mentörlerinin bir ekip arkadaşı olarak öğretmen adaylarına yardımcı ve yol gösterici olmaları ve mesleki anlamda da içerik uzmanı olarak sorumluluk almaları yer almaktadır. Harmanlanmış mentörlük uygulaması, hem mentör hem de mentiler tarafından genel anlamda olumlu karşılanmaktadır. Sonuçlar, öğretmen eğitiminde disiplinler arası, harmanlanmış öğrenmeye dayalı çalışmalar yürütmek isteyenler için cesaret vericidir. Bu çalışmada mentör-menti etkileşimini güçlendirerek hedefine ulaştığı düşünülen harmanlanmış mentörlük uygulamalarının, öğretmen eğitiminde yaygınlaştırılması önerilmektedir

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim