Yazar "Bat, Mikail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi(Ege Üniversitesi, 2012) Bat, Mikail; Akıncı Vural, Z. Beril1970'lerden sonra görülen teknolojik atılımlar, analog sistemden dijital sisteme geçişi hızlandırmış ve bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimini etkilemiştir. Günümüzde, bilgi iletişim teknolojilerinin farklı alanlarda kullanılması, bu teknolojilere gösterilen ilgiyi arttırmaktadır. Bilgi iletişim teknolojileri aracılığıyla sunulan internet, yeni bir dünya yaratarak, iletişim olanaklarını en üst düzeye çıkarmakta ve ülke sınırlarını ortadan kaldırmaktadır. Farklı sermayelere sahip olan ve rekabet sürecinde başarılı olmak isteyen kurumların da bu ortama ilgisi giderek artmaktadır. Kurumların en az sermayeyle en fazla karı elde etme düşüncesi, internetin sağladığı olanaklarla örtüşmekte ve kurumların sanal dünyada ofisleri olan web siteleri oluşturulmaktadır. Web 2.0 teknolojisiyle yeni fırsatların sunulduğu bu sanal dünyada sosyal medya en fazla ilgi gösterilen ‘yeni medya’ olma özelliğine sahiptir. Sosyal medya, uzun sürelerde oluşturulan kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal marka, kurumsal imaj, kurumsal itibar gibi farklı uygulama alanları bulan kurumsal iletişim çalışmalarının hedef kitlelere kendi rızalarıyla aktarıldığı ve aracısız geri bildirimin alındığı bir mecra olma özelliği göstermektedir. Sosyal medyada kurumlar strateji temelli iletişim çalışmalarını gerçekleştirebilmekte ve tek tıkla herhangi bir harcama yapmadan milyonlarca kişiye ulaşabilmektedir. Yeni fırsatlar sunan bu ortamın kriz ya da krizlere neden olmaması için sürekli olarak takip edilmesi ve yönetilmesi büyük önem taşımaktadır. Sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisini incelemeyi amaçlayan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgi iletişim teknolojileri, dijitalleşme ve sosyal medya irdelenmiş, ikinci bölümde stratejik kurumsal iletişim ele alınmış, üçüncü bölümde de dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi tartışılmıştır. Dördüncü bölümde, otomobil markalarının sosyal medyadaki temsili ve sosyal medya çalışmalarına ilişkin bir analiz gerçekleştirilmiştir. İki kısımdan oluşan incelemede ‘sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişimi etkilediği’ hipotezi öngörülmektedir. Bu doğrultuda Türkiye'deki sosyal ağlarda en aktif on marka arasından aynı sektörde olmaları nedeniyle beş otomobil markası seçilmiştir. İncelemenin birinci kısmında bu markaların en fazla kullanılan ulusal ve uluslararası sosyal ağları analiz edilmiştir. İkinci kısmında ise ele alınan markaların kurumsal iletişim uzmanlarıyla yapılan görüşmelerin betimsel analizleri yapılmıştır. Her iki analizle elde edilen sonuçlar dikkate alınarak ‘dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi’ modeli önerilmiştir.Öğe Ege Üniversitesi'nin algılanan kurumsal yönetişim kalitesi(Ege Üniversitesi, 2013) Bat, Mikail; Akıncı Vural, Z. BerilGeçmisi çok eskilere dayanan ve özellikle sanayi devrimiyle önem kazanan yönetim kavramı, genellikle kurumlar kapsamında ele alınmaktadır. Yönetim için insanları belli amaçlar dâhilinde bir araya getirip hareket etmelerini saglamak üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. nsan davranıslarını yönlendirmek için insan dogasını iyi bilmek, insanı dinlemek gerekmektedir. Bu durum, kurum yöneticilerinin tüm is çevresiyle gerçeklestirdikleri iletisim kapsamında ele alınmaktadır. letisim temelli kurumsal yönetimin kastedildigi kurumsal yönetisim, dogrudan kurumların istikrarını desteklemek için bazı kurumsal uygulamaların hayata geçirilmesi ve farklı çevrelere karsı seffaflık, hesap verebilirlik, adillik ve sorumluluk ilkeleriyle çalısmalar yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Kurumların, kurumsal yönetisim ilkeleriyle çalısarak, ekonomik riski azalttıkları, paydaslar, hissedarlar gibi farklı çevrelerle yasayabilecekleri krizleri en aza indirdikleri, kârlarını ve verimliliklerini arttırdıkları ve etik ilkelere uydukları bilinmektedir. Kurumsal yönetisimde kurum yöneticisi sahibinden ayrıdır. Dolayısıyla kurumlarda kuvvetler ayrılıgı ilkesi geçerlidir. Yöneticiler istedikleri sekilde karar alamazlar, kararlar yazılı kurallara göre alınır. Yöneticiler paydaslara ve hissedarlara karsı sorumludur. Yöneticiler yaptıkları çalısmalarda seffaf olmak zorundadırlar. Aksi takdirde hesap verememe gibi sıkıntılar içerisine girerler. Yönetim kurulunda istenilen insanlar degil, belli yetkinlikteki ve belli sartları yerine getirmis olan insanlar seçilir. Bu sartlar da yazılı olarak önceden belirlenmistir. Ayrıca denetim, kurumdan bagımsız kisi ya da kisilerce yapılır. Bu durum kurumun sorumluluk ve hesap verebilirlik ilkelerini yerine getirmesiyle dogrudan ilgilidir. Kurumsal yönetisim ilkeleri uygulanırken yapılan çalısmaların basarılı olup olmadıgı ilgili paydaslar tarafından daha açık bir sekilde ortaya konulmaktadır. Bu nedenle bu çalısmanın amacı Ege Üniversitesi akademisyenlerinin bir paydas olarak kurumsal yönetisim konusuna bakısını saptamak ve Ege Üniversitesi akademisyenlerinin, kurumsal yönetisim uygulamaları hakkında düsüncelerini belirlemektir. Arastırmaya baslamadan çalısmanın disiplinli bir sekilde devamı ve degerlendirilmesi için Ege Üniversitesi'nin Fakülteleri dört grupta ele alınmıstır. Gruplama fakültelerin çalısma alanı, anabilim dalları ve baglı olunan enstitü göz önünde bulundurularak yapılmıstır. Arastırmada, Ege Üniversitesi'nin Fakülte web siteleri aracılıgıyla isim listesi olusturulan 1837 akademik personel arastırmanın kitlesi olarak ele alınmıstır. Arastırmada ulasılabilen 1302 akademisyenle yüzyüze görüsülerek 1207'sine anket uygulanmıstır. 95 Akademisyen ankete katılmak istememistir. Anketi yanıtlayanların bir kısmı görüsme sırasında bir kısmı da belli bir tarih vererek doldurulan anketin alınmasını istemistir. Toplanan 1302 anketin, eksik ve hatalı isaretlemeler nedeniyle 1121 tanesi degerlendirmeye alınmıstır. Anket uygulaması sonucu elde edilen veri seti SPSS 20.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programında analiz edilmistir. Analiz kapsamında, Güvenirlik ve Geçerlilik Analizi, Kaiser-Meyer-Olkin Örneklem Yeterliligi Ölçütü, Bartlett Sınaması, Faktör Analizi, Frekans Analizi, Pearson Korelasyon Analizi, Bagımsız Örneklem T Testi ve Varyans Analizi'nden faydalanılmıstır. Analiz sonucunda kurumsal yönetisime iliskin bazı saptamalar yapılmıs ve önerilerde bulunulmustur.Öğe İzmir'deki Kız Üniversite Öğrencilerinin Facebook Kullanmama Nedenleri(2017) Bat, MikailEn çok ilgi gösterilen sanal ortamlardan biri olan sosyal ağlar, farklı çevrelerin istek ve beklentilerine yanıt verebilmesi nedeniyle kullanıcı sayısını her geçen gün arttırmaktadır. Uluslararası platformda sonuçlarına güvenilen ve sanal kullanıcılar üzerine istatistiksel çalışmalar yapan web sitesi "Global Web Index"in 2013 yılı verilerine göre Facebook hesabına sahip kişilerin en fazla olduğu yaş aralığı %59'la 16-34'tür. Bu yaş aralığı aynı zamanda üniversite öğrencilerinin yaş aralığını da kapsamaktadır. Bilgi iletişim teknolojilerine ulaşımın özellikle bu yaş aralığında çok olmasına rağmen Facebook'ta hiç bulunmayan ya da sonradan hesaplarını kapatan üniversite öğrencileri de bulunmaktadır. Bu çalışma amaçlı örnekleme yöntemi ile Facebook'u hiç kullanmayan ya da bir süre sonra hesabını kapatan ve İzmir'deki Üniversitelerde okumakta olan toplam 45 kız öğrenci değerlendirmeye alınarak oluşturulmuştur. Veri toplama ve analizi sürecinde niteliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Uygulamada; Turan, Tinmaz, Göktaş'ın "The Reasons for Non-Use of Social Net -working Websites by University Students" isimli makalelerinde kullandıkları içerik analizi modeli temel alınmıştır. Çalışmada, Facebook kullanmama nedeni olarak çevrimiçi harcanan aşırı zaman ilk sırada yer almaktadır. Katılımcıların yarıya yakını Facebook'ta gerçek kimliğin kullanılması gerektiğini belirtmiştir. Elde edilen sonuçlara göre kullanıcılar en çok arkadaşları ile bağlantıda kalmak için onları Facebook kullanmaya davet etmektedir. Araştırmanın varsayımı "Kızların Facebook kullanmama nedeni Facebook'u tehlikeli bulmaları" olarak belirlenmiştir. Ancak araştırma sonunda varsayım doğrulanamamıştır.Öğe Moda oluşturma sürecinde stratejik planlama ve halkla ilişkilerin rolü(Ege Üniversitesi, 2008) Bat, Mikail; Akıncı Vural, Z. Beril“Moda Oluşturma Sürecinde Stratejik Planlama ve Halkla İlişkilerin Rolü” başlıklı yüksek lisans tezinde amaçlanan; moda oluşturma sürecinde stratejik planlamanın yerini ortaya koymak ve bu konuda iletişim temelli bir disiplin olan halkla ilişkilerin önemine dikkat çekmektir. Bu amaç çerçevesinde hazırlanan tez, dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, moda kavramı ve yayılma alanı üzerinde durulmakta, tarihsel gelişimi içinde moda olgusu ele alınmakta, Türkiye’de modanın temellerine değinilerek günümüzde moda olgusunun nasıl anlaşıldığı ve geliştiğine değinilmektedir. Bu bölümde moda oluşturma ve benimsenme süreci ayrıntılarıyla ele alınmaktadır. Tezin ikinci bölümünde, tasarım, tasarımcı, modacı, ürün gibi bireysel faktörlerle; kitle, kitle psikolojisi, psiko-sosyolojik etkenler, sosyal sınıf, trendler, etkileşim, değişim, cinsiyet, yenilik, kültür ve sanat gibi çevresel faktörlerin modayla ilişkileri ele alınmakta ve moda oluşturma sürecinde önemleri açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde, stratejik planlamanın geçmişi ele alınarak, strateji kavramı ve strateji oluşturma şekilleri üzerinde durulmaktadır. Strateji geliştirmek için yönetimin rolüne değinilerek nasıl bir yol izlendiği açıklanmakta, stratejik planlamanın dünü ve bugünü ayrıntılarıyla ele alınarak stratejik planlama süreci açıklanmaktadır. Tezin dördüncü bölümünde, moda oluşturma sürecinde stratejik planlama irdelenerek, bu sürecin nasıl yapılacağına dair birer örnek şekil oluşturulmuştur. Bu bölümde ayrıca, moda oluşturma sürecinde halkla ilişkilerin yerine değinilerek, iletişim ve tanıtım çalışmalarının moda oluşturma ve yayılma süreci için önemi ayrıntılarıyla ele alınmaktadır.Öğe Toplumsal Cinsiyet Açısından Axe Basın ?lanlarının Göstergebilimsel Analizi(2014) Kalaman, Sefer; Bat, MikailCinsiyet kişinin biyolojik varlığına yönelik bir kavram olarak kullanılırken, toplumsal cinsiyet, kişinin biyolojik varlığına, toplumun yüklediği anlamlar ve bu anlamlar temel alınarak oluşturulan bazı beklentiler için kullanılmaktadır. Kişi doğduğu andan itibaren toplum içerisinde biyolojik cinsiyetine göre yönlendirilmelere maruz kalmakta, bu yönlendirilmeler, toplumsal kalıplar içerisinde beklentilere dönüşmektedir. Yönlendirme ve beklenti ikilemi içerisinde karakterini oluşturmaya çalışan kişi, toplumsal değer ve inanışlar doğrultusunda, cinsiyeti üzerinden yapması gerekenleri, yapmaması gerekenleri yakın ve uzak sosyal çevresinden ve kitle iletişim araçlarından öğrenmektedir. Toplum çoğu zaman neyin doğru olduğunu veya neyin yanlış olduğunu sorgulamadan sadece “kurallar”ını kişiye yüklemekte, bu adapte etme sürecinde değerler somutlaştırılmakta ve bazı kalıplarla kişiye aktarılmaktadır. Kitle iletişim araçlarından yazılı ve görsel basın, özellikle günümüzdeki e-basın aracılığıyla kişiyi doğrudan hedef alabilmektedir. Diğer yandan basın aracılığıyla mesajlarını iletmeye çalışan bazı markalar, ürünlerini toplumsal cinsiyet unsurlarını öne çıkararak tanıtmakta ve kendilerine “iletişim tarzı”, olarak toplumsal cinsiyeti öne çıkaran bazı kodları seçmektedir. Bu kodların açıklanması ve hedef kitlelerde nasıl bir etki yaratacağının araştırılması ise göstergebilim tarafından yapılmaktadır. Göstergebilim “iletişim amaçlı bütün aracıları inceleyen, onların birbirleriyle ilişkilerini araştıran, türlerini saptamaya çalışan bilimdir”. Dolayısıyla ilk insandan beri yapılan çalışmalar, ilişkiler, göstergebilime konu olmaktadır. Çünkü insan, kendisini diğer varlıklardan ayıran düşünme, karar verme, bağlantı kurma ve sonuca ulaşma yetisi nedeniyle bir anlamlandırma sürecine girmektedir. Diğer yandan bu anlamlandırma süreci günümüz markaları tarafından doğrudan yönlendirilebilmekte ya da belirlenen kodlarla anlamlandırma sürecine doğrudan etkide bulunulabilmektedir. Bu çalışmada Axe markasının sahip olduğu kodlar, bu kodlarla verilmeye çalışılan mesajlar ve ilanların yaratmak istedikleri etki göstergebilim aracılığıyla incelenecektir. Bu doğrultuda reklam çalışmalarına yönelik geniş bir arşivi bulunan ve farklı türdeki reklamlara sahip uluslararası bir web sayfası olan http://adsoftheworld.com sitesinde bulunan Axe reklamları ele alınmıştır. Sayfada bulunan Axe markası ilanları içerisinden belli kriterlere göre seçilen 15 ilan göstergebilim çerçevesinde ele alınmış ve ayrıntılı olarak incelenmiştir.