Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Baskan, Onur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Can Subtypes of White Blood Cells Predict Mortality in Hemodialysis Patients?
    (Ortadogu Ad Pres & Publ Co, 2011) Duman, Soner; Sazak, Hakan Savas; Baskan, Onur; Basci, Ali
    Objective: To investigate whether increased white blood cell count (WBC) is an independent risk factor for mortality in hemodialysis (HD) patients. There are limited number of studies that evaluate the WBC subtypes and mortality in HD patients. Material and Methods: In this 36 months long prospective study, predictive value of WBC subtypes for mortality was investigated in 910 HD patients (male 55%, diabetes 29.3%, age 59 +/- 14; HD duration 44 +/- 39 months). Results: There was significant correlation between high sensitive C-reactive protein and neutrophils (r= 0.43, p< 0.001) and monocytes (r= 0.24, p< 0.001). During the study 202 (22%) patients died mainly of cardiovascular disease (%57). Survivals at 1,2 and 3 years were calculated with Kaplan Meier analysis and were found as 90%, 80% and %73, respectively. Kaplan Meier analysis showed that increased basal neutrophil count (>5.040/mm(3)), increased monocytes (>740/mm(3)) and decreased lymphocytes (<1.620/mm(3)) were correlated with poor survival. In Cox regression analysis, monocyte count over 1.267/mm(3) and lymphocyte count less than 461/mm(3) were found as independent factors for overall survival after correction for classical risk factors. However, neutrophil count was not correlated with mortality. Conclusion: Increased blood monocyte count and decreased lymphocyte count are independent risk factors for long-term mortality.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kalite kontrol amaçlı zaman serilerinde sapan değer (outlier) analizi
    (Ege Üniversitesi, 1995) Kaya, Ahmet; Baskan, Onur
    Çok yaygın olarak kullanılan kalite kontrol yöntemlerinin etkinliğini artıracak yöntemler her zaman söz konusu olmuştur. Bu çalışmanın kapsamı içerisinde istatistiksel kalite kontrolü için önemli sayılabilecek bir yöntem tanıtılmış ve uygulama olarak kimyasal bir üretim sürecinden iki saatte bir elde edilmiş 197 gözlem incelenmiştir. Bu uygulama işleminde eşit zaman aralıkları ile elde edilen gözlemlere uygun zaman serisi modeli uydurulmuş ve modelden büyük oranda sapan iki adet gözlem tespit edilerek tipleri belirlenmiştir. Daha sonra sapan gözlemlerin etkisi giderilerek, gözlem değerleri için tekrar kontrol değerleri yapılmış ve sapan gözleme rastlanmadığı görülerek kontrol işlemine son verilmiştir. Bu arada sapan gözlem değerlerin, modelin parametre değerleri ve varyans üzerindeki etkileri ortaya konmuş ve kalite kontrol yorumları yapılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Temel olasılık teorisinin problemler çözdürerek öğreten bir sistem geliştirme
    (Ege Üniversitesi, 1995) Baskan, Onur
    Akıllı Öğretim Sistemleri (AÖS) Yapay Us (YU) un başarılı bir uygulaması olarak ortaya çıkmıştır. AÖS gelişmiş bilgisayar destekli öğretim sistemleri olup, otomatik eğitimi amaçlamaktadır (Anderson ve diğ., 1990). Araştırmalar özel öğretmenlerin eğitimde çok etkin olduğunu göstermektedir (Blomm, 1984). Fakat özel eğitim çok pahalıdır. Anderson'a göre eğitimde aynı etkinlik AÖS sayesinde daha az maliyetle elde edilebilir. Bu sistemler bilgisayar destekli öğretim sistemlerin sahip olduklarına ek olarak üç önemli bilgiyi içerirler: uzman, öğrenci teşhis ve öğretim bilgisi. Kısaca, deneyimli bir öğretmenin pedagoji bilgisi ve öğretme teknikleri ile donatılmış sistemlerdir. Bu nedenle bu sistemlerin eğitimi etkileyebilme potansiyeli olduğu düşünülmektedir ( Seeman ve Brown, 1982; Lawler ve Yazdani, 1987; Psotka ve diğ., 1988). AÖS insan öğretmenin görevini üstleneceğinden dolayı belirli bir alandaki bilgileri anlamak, öğrencinin aynı alandaki anlamasını modellemek, öğrenciye çeşitli yardımlar yapmak ve öğrenciyi yönlendirmek için gerekli yapılara sahip olmalıdır. AÖS'ün temelinde bir öğretim ortamı vardır. Öğrenci öğretim ortamı ile ara yüzü kullanarak iletişim kurar. Bunların yanı sıra AÖS uzman, öğrenci ve öğretim modüllerine sahip olabilir (Polson ve Richardson,1988). Uzman modül konu bilgisini modellerken, öğrenci modüllü öğrencinin konuyu anlamasını modeller. Öğretim modülünün görevi ise öğrenci performansının izleyip, uzman performansı ile karşılaşmaktadır. Mevcut sistemlerde araştırmacıların önem verdiği modüller farklılaşmaktadır. Üç modüle de önem veren sistem çok azdır. Olasılık Teorisini konu alan ilk sistem Barzilay (1984) tarafından ortaya çıkarılmış olup, bilgi gösterimi ve ara yüzündeki yetersizlikler nedeni ile kullanıma sunulamamıştır. Bu çalışmada YU araç ve teknikleri (Barr ve Feigenbaum, 1982; Wenger, 1987) kullanılarak daha etkin bir sistem geliştirilmeye çalışılmıştır. Programlar mantıksal programlama dili LISP kullanılarak Machintosh bilgisayarında yazılmıştır.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim