Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Balyan, Kamuran Yerlikaya" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Farklı Sportif Etkinliklerin İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum, Sosyal Beceri ve Öz yeterlik Düzeylerine Etkileri
    (2012) Balyan, Melih; Balyan, Kamuran Yerlikaya; Kiremitci, Olcay
    Bu araştırmanın amacı, ilköğretim eğitim-öğretim müfredatında yer alan beden eğitimi ders programlarına ilave olarak uygulanacak farklı sportif etkinliklerin, öğrencilerin sosyal beceri, beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz yeterlik düzeyleri üzerine etkilerinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu; ilköğretimin 2. Kademesinin 8.sınıfında okuyan 40 öğrenci( erkek:20, kadın:20) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Zekai Pehlivan (1998) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği", J.L.Matson ve arkadaşları (1983)tarafından geliştirilen "Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği" ve Ralf Schwarzer ve arkadaşları tarafından (1979) geliştirilen "Genel Öz yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmada kullanılacak ölçekler, ön test ve son test olarak katılımcılara uygulanmıştır. Örneklem grubu iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup (kontrol grubu), çalışma sürecinde sadece normal eğitim-öğretim müfredatında yer alan beden eğitimi derslerine katılmıştır. İkinci grup (deney grubu) ise beden eğitimi derslerine ilave olarak uzmanlar tarafından uygulaması yapılan ve haftada 2 gün ( 4 saat) gerçekleştirilen farklı sportif etkinliklere (atletizm, eğitsel oyunlar, hareket eğitimi, dans eğitimi vb.) katılmıştır. Bu eğitimler, uzmanlar tarafından komut ve alıştırma stili uygulanarak 10 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi ve değerlendirilmesi sırasında Man Whitney U ve Wilcoxon Sign Rank testleri uygulandı. Örneklem grubunun ilk test ortalamalarının, cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceriler ve özgüven düzeyleri arasında fark olup olmadığı incelendiğinde, olumlu sosyal beceriler ve öz yeterlik düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Kontrol ve deney grubunun ilk testi ve son testleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı gözlenmiştir. Farklı sportif etkinliklerin, beden eğitimi dersine yönelik tutum, özyeterlik ve sosyal beceri düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yaratmadığı söylenebilir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Relationship Among Personality, Cognitive Anxiety, Somatic Anxiety, Physiological Arousal, and Performance in Male Athletes
    (Human Kinetics Publ Inc, 2016) Balyan, Kamuran Yerlikaya; Tok, Serdar; Tatar, Arkun; Binboga, Erdal; Balyan, Melih
    The present study examined the association between personality, competitive anxiety, somatic anxiety and physiological arousal in athletes with high and low anxiety levels. Anxiety was manipulated by means of an incentive. Fifty male participants, first, completed the Five Factor Personality Inventory and their resting electro dermal activity (EDA) was recorded. In the second stage, participants were randomly assigned to high or low anxiety groups. Individual EDAs were recorded again to determine precompetition physiological arousal. Participants also completed the Competitive State Anxiety Inventory-2 (CSAI-2) and played a computer-simulated soccer match. Results showed that neuroticism was related to both CSAI-2 components and physiological arousal only in the group receiving the incentive. Winners had higher levels of cognitive anxiety and lower levels of physiological arousal than losers. On the basis of these findings, we concluded that an athlete's neurotic personality may influence his cognitive and physiological responses in a competition.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim