Yazar "Arslan, Hülya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İzmir ili kentsel kesimde odun dışı bitkisel orman ürünlerine yönelik tüketici tutum ve davranışlarının analizi.(Ege Üniversitesi, 2015) Arslan, Hülya; Engindeniz, SaitSon yıllarda doğal ürünlere olan ilginin artması odun dışı bitkisel orman ürünlerini daha da önemli duruma getirmiştir. Tıptan gıdaya kadar çok geniş kullanım alanı bulunan bu ürünlere yönelik tüketim eğilimleri gittikçe artmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı; İzmir ili kentsel kesimde odun dışı bitkisel orman ürünlerine ilişkin hane halkları ile yapılan anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, tüketici yapısını, tüketim eğilimlerini ve tercihlerini analiz etmektir. Bu amaca yönelik Karşıyaka İlçe Merkezinde 96 hane halkı ile anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda görüşülen hane halklarının büyük bir bölümü ürünleri odun dışı bitkisel orman ürünleri adı altında tanımamaktadır. Kendi doğal ortamında katkı maddesi içermeden elde edilmesi, lezzetli ve aromatik gıdalar olmaları ve koruyucu, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklerinden dolayı tercih edilen ürünlerdir. Tüketicilerin tercih ettiği çeşit, miktar ve şekilde ürün üretimi ile tüketici kitlesinin doğru belirlenmesi sonucunda, üretimden pazarlamaya kadar olan sürecin etkin çalışması ve sürdürülebilirliği sağlanabilecektir.Öğe İzmir İli Kentsel Kesiminde Odun Dışı Bitkisel Orman Ürünleri Tüketiminin Analizi Üzerine Bir Araştırma(2016) Arslan, Hülya; Engindeniz, Sait; Çınar, GökhanBu araştırmanın temel amacı, İzmir ili kentsel kesiminde odun dışı bitkisel orman ürünlerine (ODBÜ) ilişkin hane halkları ile yapılan anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, tüketim yapısını, tüketici eğilimlerini ve tercihlerini analiz etmektir. Bu amaca yönelik olarak Karşıyaka ilçe merkezinde 96 hane halkı ile anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda görüşülen hane halklarının büyük bir bölümü bu ürünleri ODBÜ adı altında tanımamaktadır. Kendi doğal ortamında katkı maddesi içermeden elde edilmesi, lezzetli ve aromatik gıdalar olmaları ve koruyucu, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklerinden dolayı tercih edilen ürünlerdir. Tüketicilerin tercih ettiği çeşit, miktar ve şekilde ürün üretimi ile tüketici kitlesinin doğru belirlenmesi sonucunda, üretimden pazarlamaya kadar olan sürecin etkin çalışması ve sürdürülebilirliği sağlanabilecektir.