Yazar "Abidin, Selahaddin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İzmir'deki müzik yayın kuruluşlarında karar alma mekanizmaları(Ege Üniversitesi, 2009) Abidin, Selahaddin; Altınay, F. ReyhanGünümüzde bilginin ve kültürün topluma dağıtılıp yaygınlastırılması için iletisim fonksiyonunu yerine getiren kitle iletisim araçlarından radyo ve televizyon, giderek çok daha fazla çalısanın istihdam edildiği bir sektör haline gelmistir. Bu sebeple baska sektörlerde olduğu gibi radyo ve televizyon yayını yapan kar amaçlı kurumların birbiriyle rekabet edebilmesi, kanalın izlenirliğinin artması ve para kazanabilmesi için kendi içerisinde yapılanması, çalısanları arasında is bölümünün olması ve bir kurumsallasma sürecinin baslaması bir zorunluluk olarak karsımıza çıkmaktadır. Bu yapılanma, kurumun yayın politikalarının belirlenmesinde ve karar alma mekanizmasının isleyisine doğrudan etki eden bir faktördür. Bir müzik yayın kurulusunun yapısal özelliklerini incelemeden önce örgüt ve karar alma gibi kavramların doğru biçimde tanımlanıp incelenmesi gerekir. Ülkemizde radyo ve televizyon kuruluslarının geçirdiği tarihsel süreci anlamak da su an gelinen noktayı anlamak açısından büyük önem tasımaktadır. Özel bir radyo veya televizyon kanalında çalısanlarının is tanımları ve görevleri, sahip oldukları örgütsel yapıları çerçevesinde belirlenir. Aynı sekilde bu yayın kuruluslarının programlarının içerikleri ise, kurum sahibinin ya da yönetim kurulunun belirleyeceği politikaya göre sekillenir. Bu çalısmada, incelenecek müzik yayın kurulusları olarak Đzmir ilindeki yerel ve bölgesel radyo ve televizyon kurumları seçilmistir. Bu kurumlar örgüt yapıları bağlamında incelenmis, karar verme yetkisine sahip yöneticiler ya da kurumda çalısan diğer kisiler (yayın yönetmeni, Reklâm müdürü, vs.) ile yapılan röportajlar kaydedilmis, daha sonra bu görüsmelerin tekrar incelenmesi sonucunda söz konusu kurumların ne tür karar alma mekanizmaları ile isledikleri tespit edilmistir.Öğe Refik Fersan’ın Bestecilik Yönü ve Arazbarbuselik Saz Semaisinin İncelenmesi(2021) Abidin, Selahaddin; Büyüköztekir, Cabbar SamiBu çalışmada Refik Fersan’ın daha önce incelenmemiş olanArazbarbuselik Saz Semaisi’nin makam analizi yapılmaktadır. Bueserin seçilmesinin sebepleri, bu eserin tambur için yazılmış enzor eserlerden biri olması, Türk Müziği ile Batı Müziğininsentezini yapan önemli eserlerden bir tanesi olarak kabul edilmesive eserin normal saz semaisi formlarının dışında olması olaraksıralanabilir. Bu çalışma ile Türk Müziği’nde önemli bir yeresahip bestekar ve tambur üstadı Refik Fersan’ın önemli bireserinin incelemesinin Türk Müziği literatürüne kazandırılmasıamaçlanmaktadır. Makam analizi yapmak için eser ölçü ölçüçözümlenmek sureti ile ele alınmaktadır. Ayrıca bestekarınyaşadığı döneme ait bilgi verebilmek için kaynak taramayönteminden faydalanılmıştır. Refik Fersan’ın üstadı olduğutambur, gelenekte ağırbaşlı çalınan bir enstrüman olmasınarağmen, Tamburi Cemil Bey ile daha dinamik bir çalım şeklialmış, öğrencisi olan Refik Fersan da çalışmada incelenen eseriyletamburu, sazın sınırlarını zorlayan bir noktaya taşımıştır. Eserde,çok az kullanılan bir makam olan Arazbarbuselik makamınınbestekar tarafından çok iyi bir şekilde işlenmesi, günümüzdekisanatçılara ve icracılara makamların daha iyi anlatılması ve azkullanılan makamların kullanımının özendirilmesi açısından birörnek oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel bir araştırma yöntemiolarak Refik Fersan’ın eserinin Ferhat Devecioğlu tarafındannotaya alınmış şekli kullanılmıştır.