Yazar "Özkan, Fehime" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adsorbent yataklarının dinamik davranışının incelenmesi ve doğal kaynaklarının adsorbent olarak değerlendirilmesi(Ege Üniversitesi, 1996) Özkan, Fehime; Ülkü, A. SemraÖZET Bu çalışmada klinoptilolit minerali bakımından zengin Bigadiç (Türkiye) yöresi doğal zeolitinin adsorbent olarak çeşitli amaçlarla değerlendirilmesi açısından kritik davranış gösteren su buharı adsorpsiyonu incelenmiştir. Klinoptilolit tarafindan su buharının adsorpsiyonu gerek hava (gaz) kurutma, desikant ısı pompası (veya soğutma ) sistemlerinde değerlendirilmesi gerekse su buharının seçimli olarak adsorpsiyonu nedeni ile katalizör, iyon değiştirici gibi alanlarda kullanımını kısıtlaması açısından önem taşımaktadır. Zeolit mineralinin yapısı; - Zeolit çeşitli derişimlerdeki hidroklorik asit çözeltileri ile farklı sıcaklık ve sürelerde temas ettirilerek - Zeolit çeşitli derişimlerdeki Kalsiyum klorür çözeltileriyle farklı sıcaklıklarda temas ettirilerek - Zeolit amonyum klorür çözeltisi ile temas ettirilerek önce amonyum zeoliti ardında ısıl işlemle amonyumun uzaklaştınhnlarak değiştirilmiştir. Orjinal zeolit minerali ve yapısal modifikasyonu gerçekleştirilmiş zeolitlerin yapılarının aydınlatılması amacı ile X-ışını kırınım, İR Spektrofotometresi ve Atomik Absorpsiyon cihazları kullanılmıştır. Zeolit mineralinin yapısında modifikasyonlar meydana getirilerek elde edilen zeolit numunelerinin su buhan adsorpsiyonu özellikleri ve doğal zeolit mineralinin su buhan adsorpsiyon kinetiği incelenmiştir. Ayrıca belirlenen numunelerin CO2, N2 adsorpsiyon özellikleri incelenerek su buhan adsorpsiyon özellikleri ile karşılaştınlmıştır. Adsorpsiyonu özelliklerinin incelenmesinde OMNISORP 100CX volumetrik adsorpsiyon cihazı kullanılmıştır. Orjinal zeolitin su buhan adsorpsiyon kinetiği CHAN gravimetrik mikroterazi kullanıhlarak araştınlmıştır. Aynca difüzivitesi belirlenen orjinal zeolitin hava kurutma amacıyla adsorbent olarak dolgulu kolondakiu davranışı incelenmiştir. Partikül boyutu, sıcaklık, kolon giriş nemi parametre olarak alınarak konsantrasyon ve sıcaklık salıverme eğrileri çıkartılmıştır. Çalışma sonucunda klinoptilolit mineralince zengin olduğu tesbit edilen doğal zeolit mineralinin adsorbent olarak ve enerji amaçlı sistemlerde kullanılabileceği belirlenmiştirÖğe İlköğretim 6. sınıf web destekli fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları ve akademik başarıları(Ege Üniversitesi, 2010) Özkan, Fehime; Altun, EralpBu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin web ortamında fen ve teknoloji dersine yönelik senaryolar kurgulayarak hazırladıkları günceler ve materyallerin akademik başarıları, bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Web destekli eğitim etkinlikleri öğrencileri kendi öğrenmelerinin merkezine almaya yönelik olarak yapılandırmacı öğrenme kuramına göre düzenlenmiştir. Web ortamındaki 16 haftalık uygulama sonunda elde edilen puanlar arasında bulunan farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008–2009 eğitim öğretim yılında Aydın il merkezinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 58 tane 6. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın deney ve kontrol grupları 29’ar öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, 2009 bahar döneminde 16 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Akademik Başarı Testi, Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, Bilgisayara ve Fene Yönelik Tutum Ölçekleri olmak üzere 4 tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılması yapılmıştır. Karşılaştırma yapılırken bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Her bir grubun kendi içinde öntest-sontest puanlarının karşılaştırılmasında ise, eşleştirilmiş örneklem t testi kullanılmıştır. Ölçekler ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi belirlemede Bonferroni testi tercih edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, web ortamında yürütülen sürecin sonunda deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve bilgisayara yönelik tutum puanlarında olumlu yönde bir artış belirlenmiştir. Fene yönelik tutum puanlarına bakıldığında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık belirlenememesine rağmen sayısal değerlerin olumlu yönde arttığı görülmüştür. Bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algısı deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık oluşturamamıştır. İstatistiksel değerlere cinsiyet açısından bakıldığında, erkek öğrencilerin akademik başarı testinden aldıkları puan ortalamalarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, kız ve erkek öğrencilerin hem cinslerinin öntest sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algıları, fene ve bilgisayara yönelik tutumları cinsiyete göre anlamlı farklılık oluşturmamıştır. Araştırma süresince, web destekli eğitim uygulamalarının öğrencilerin ilgisini çektiği, bilgisayar ve web ortamını kullanarak ders işlemekten keyif aldıkları, web ortamındaki etkinliklere ve benzer bir çalışmaya tekrar katılma konusunda istekli oldukları gözlemlenmiştir.