Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özkan, Fatma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemi ve halkla ilişkilerin rolü
    (Ege Üniversitesi, 2010) Özkan, Fatma; Topsümer, Füsun
    Bu çalışmada, rekabetin yoğun olarak yaşandığı hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemi ve müşteri bağlılığının sağlanmasında halkla ilişkilerin rolü tartışılmıştır. Hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemli bir yeri vardır. Çünkü bu bağlılık, hizmet işletmelerinin kârlılıklarına olumlu etkisinin yanı sıra, rakip işletmelerin rekabet araçlarının etkisini azaltmaya ve işletme adına olumlu reklam yaparak yeni müşteriler kazanmasına yardımcı olur. İşletmeye bağlılık duyan müşteriler ile uzun dönemli ilişkiler kurulması işletmelere uzun dönemli bir rekabet avantajı da sağlamaktadır. Bu nedenle hizmet işletmeleri, sahip oldukları müşterileri ile uzun dönemli ilişkiler kurarak, müşteri bağlılığı sağlama yönlü pazarlama stratejilerine daha da önem vermelidirler. Hazırlanan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümü hizmet ve hizmet sektörünün özellikleri ve bu özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarına, ikinci bölümü tüm yönleri ile müşteri bağlılığı ve müşteri bağlılığının sağlanmasında rol oynayan değişkenlere, üçüncü ve son bölümü ise halkla ilişkiler disiplinin müşteri bağlılığı sağlanmasında sahip olduğu role ve bunun önemine ayrılmıştır. Halkla ilişkiler çalışmalarının; amacı, kapsamı ve özelliklerinden dolayı müşteri bağlılığının sağlanmasında önemli bir paya sahip olduğu görülmüştür. Müşteri bağlılığının sağlanması için oluşturulacak pazarlama stratejilerine halkla ilişkiler faaliyetlerinin de dahil edilmesi gerektiği göz ardı edilemeyecek bir gerçek olarak karşımıza çıkmıştır.

| Ege Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim