Yazar "Özdemir, İbrahim Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ARCS temelli harmanlanmış öğrenmenin lisans öğrencilerinin motivasyonlarına ve ilgilerine etkisi(Ege Üniversitesi, 2023) Özdemir, İbrahim Halil; Sarsar, FıratBu araştırmanın amacı, ARCS motivasyon modeli kapsamında geliştirilen harmanlanmış bir öğretim tasarımı sürecinin lisans öğrencilerinin motivasyonlarına ve ilgilerine etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında bu araştırma da nicel araştırma yöntemleri desenlerinden olan tek grup ön test – son test deneysel desenine başvurulmuştur. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örneklemeye başvurulmuştur. Amaçlı örnekleme kapsamında bu araştırmanın örneklemini, 2021-2022 öğretim yılı bahar yarıyılı Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Meslek Bilgisi Seçmeli ders havuzunda açılan Eğitimde Proje Hazırlama dersini seçen farklı sınıf düzeyi ve bölümden 46 (22 Kadın+24 Erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi", "Derse Karşı İlgi Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan deney üç adımlı bir yapıdan oluşmaktadır. İlk adımda 14 haftalık motivasyonel öğretim tasarımı hazırlanmıştır. İkinci adımda harmanlanmış öğrenme kapsamında öğrenme ortamı hazırlanmıştır. Üçüncü adımda denel işlem süreci gerçekleştirilmiştir. Üçüncü adım kapsamında ön test işlemi ile denel işlem başlatılmış, 14 hafta boyunca denel işlem uygulanmış ve 14 hafta sonunda son test işlemi işlemi ile deney sonlandırılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin paket programlar aracılığıyla normallik testleri yapılarak normal dağılım durumları analiz edilmiş, ön test ile son test arasındaki etkiyi analiz etmek amacıyla da Eşleştirilmiş Örneklemler T-Testine başvurulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında öğrenenlerin öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarında son test lehine(Ön test= 8689,17; Son Test= 9771,87) anlamlı bir farklılığın(p=0,001) gerçekleştiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğrenenlerin Derse Karşı İlgi Düzeyi puanlarının son test lehine (Ön test= 3783,93; Son Test= 4581,84) anlamlı(p=0,002) bir yapıda farklılaştığı sonucuna da ulaşılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar ışığında ARCS motivasyon modeli kapsamında geliştirilen harmanlanmış bir öğretim tasarımı sürecinin lisans öğrencilerinin motivasyonlarını ve derse karşı ilgililerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Mobile Programming with Kuika: A Course Design(Ieee, 2023) Özdemir, İbrahim Halil; Kışla, Tarık; Tito, Serdar StefanoProgramming education has been included in the curriculum of various university departments of for many years. It is possible to say that programming teaching has a valuable effect especially in Engineering education. With the development of mobile technologies in recent years, programming processes have begun to focus on web and mobile environments. For this reason, the importance of mobile programming teaching in universities has also increased. There are many programming languages and frameworks used to develop mobile programs. One of these platforms, Kuika, is an environment that is developed with the latest software technologies for the purpose of developing mobile applications, and offers rapid application development and new software capabilities with a model-based platform. In this study, it is aimed to design a 14-week course for mobile programming teaching in engineering education. In the designed course content, it is aimed to teach Kuika as a mobile programming environment. An effective course design facilitates the learning process of people and increases the effectiveness and quality of education. For this reason, instructional design, which is a systematic method based on learning and teaching theories that includes analysis of learners, objectives and content, methodology and finally evaluation, is important for content development studies. In this study, a course design for mobile programming education with Kuika was developed. During the course design process, the ADDIE instructional design model was used. This model includes the stages of analysis, design, development, implementation and evaluation.