Yazar "Özşaker, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12-14 yaş çocukların motorsal performans ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi(Ege Üniversitesi, 2008) Özşaker, Murat; Dorak, FerudunBu araştırma 12-14 yaş çocukların motorsal performans ve benlik saygısı düzeylerini belirleyerek yaş, cinsiyet ve spor yapma durumu farklılıklarını ortaya koymak; motorsal performans ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya İzmir il merkezinde okuyan 407’si kız, 458’i erkek (aktif spor yapan 270 kişi, aktif spor yapmayan 595 kişi) olmak üzere toplam 865 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin motorsal performanslarını belirlemek için bazı antropometrik ve motorik testler uygulanmıştır. Antropometrik testler boy uzunluğu, vücut ağırlığı, ve vücut kompozisyonu ölçümlerini kapsamaktadır.Motorsal performans testler olarak; kassal kuvvet:sağ-sol el kavrama kuvveti testi, durarak uzun atlama testi, kassal dayanıklılık: 30 sn mekik testi, esneklik:otur-eriş testi, sürat: 30 m koşu testi, kardiyovasküler dayanıklılık: 1 mil (1609 m) koşu testi kullanılmıştır. Benlik saygısı düzeyini belirlemek için Özoğul (1988) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri (1967) okul kısa formu kullanılmıştır. Gruplar arasında ( yaş, cinsiyet ve spor yapma durumu) motorsal performans ve benlik saygısı özellikleri bakımından 3x2x2 düzeninde varyanz analizi ve bonferroni testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin benlik saygısı puanları bakımından 12,13 ve 14 yaş grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur. Spor yapan kız ve erkek öğrencilerin antropometrik ölçümleri, motorsal performans testleri ve benlik saygısı puanlarının spor yapmayan kız ve erkek öğrencilerden daha yüksek değerlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Spor yapan 12-14 yaş çocukların kuvvet, sürat ve kardiyovasküler dayanıklılıkla benlik saygısı arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.Öğe Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benlik Saygıları Arasındaki İlişki,(2011) Özşaker, Murat; Canpolat, Ayşe Meliha; Yıldız, Lale…Öğe İlköğretim okullarında beden eğitimi dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunlar(Ege Üniversitesi, 2001) Özşaker, Murat; Orhun, AdnanÇocuğun büyüme ve beden gelişiminin en hızlı dönemlerine rastlayan ilköğretim, eğitim bakımından çok fazla önem taşıdığı gibi, fizyolojik gelişim devrelerini etkilemekte ve çocuğun hem bedensel gelişiminde hem de sosyal yaşantısında çok önemli süreçler olarak karşımıza çıkmaktadır. Beden Eğitimi; insanın fiziksel, ruhsal ve zihinsel niteliklerini bulunulan yaşın ve genetik kapasitesinin gerektirdiği verim gücüne ulaştırmak amacı ile rekabet olmaksızın yapılan faaliyetler bütünüdür. Bugün okullardaki Beden Eğitimi ve Spor dersi, bireyin okul öncesi eğitiminden başlayarak yaşam boyu sürecek spor yapma alışkanlığının kazandırılması, sağlık için sporun önemini kavrama, hareket becerilerini öğrenme, fiziksel uygunluğun geliştirilmesi, sporun ve toplum ahlakının özüne bağlı kalan ve sahip çıkan bireylerin topluma kazandırılmasını amaçlamaktadır. Bu çalışma, İzmir ilinde ilköğretim kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunların incelenmesini amaçlamıştır.Araştırma tesadüf yöntemle belirlenen 36 devlet ve 14 özel ilköğretim okullarında görev yapan 100 Beden Eğitimi öğretmeni üzerinde uygulanmıştır. Beden Eğitimi öğretmenlerinden 36 anket sorusuyla elde edilen verilerin istatistiksel olarak frekans ve yüzdeleri alınmış ve bazı soruların anlamlılık sınaması için x2 (khi kare) uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular; Araştırmaya katılan Beden Eğitimi öğretmenlerinin %40'ının bayan, %60'ının erkek olduğu,Özel okullarda Beden Eğitimi dersinin amacına ulaşması devlet okullarına göre yüksek bir oranda (%50) ulaştığı, Devlet okularının Beden Eğitimi dersi %45.8 oranında amacına kısmen ulaştığı, %37.5 oranında amacına ulaşmadığı, amacına ulaşmama nedenlerinden en önemlileri %46 ile ders saatinin yetersizliği, %23'ü de yeterli araç gerecin olmadığı, Beden Eğitimi öğretmenlerinin (%45) derslerde verimli olabilmeleri için haftada en fazla 20 saat derse girmesi gerektiği,Özel okullar (%96.2, 20-30 öğrenci), Devlet okullarına (%29.2, 31-40 öğrenci) göre daha düşük sayıda öğrenci ile ders yaptıkları, Beden Eğitimi öğretmenlerinin %24'ünün teorik ders yaptığı, %55'inin de ayda bir defa teorik ders yaptığı, Beden Eğitimi derslerinin genellikle devlet okullarında %77.1 oranında okul bahçesinde yapıldığı, özel okullarda ise %57.7 oranında spor salonu ve okul bahçelerinde yapıldığı, Beden Eğitimi öğretmenlerinin %71'i Beden Eğitimi dersine ayrılan sürenin yetersizliği konusunda birleştikleri, Beden Eğitimi öğretmenlerinin %57'si Beden Eğitimi derslerinin haftada en az 2 gün 4 saat olması gerekliliği üzerinde durduğu, Beden Eğitimi derslerinde ölçme ve değerlendirme %100'lük bir oranla uygulamalı olarak yapıldığı,İlköğretim kurumları arasında genel amaçların gerçekleşme durumunda devlet okullarından özel okullara göre daha yüksek düzeyde olduğu, istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu, Beden Eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar önem sırasına göre %61'i derslerin zaman yetersizliğinden işlenemediğini ve amacına ulaşmadığını, %23'ü soyunma odaları ve spor salonlarının olmadığı, %9'u idarecilerin ilgisizliği, %7'si diğer öğretmenlerin olumsuz bakışlarının olduğunu ortaya koymaktadırlar. Beden Eğitimi öğretmenlerinin, beden eğitimi derslerinde daha verimli olabilmesi ve beden eğitimi derslerinin tam anlamıyla amacına ulaşabilmesi için birinci özellik olarak ders saatinin arttırılması, okullardaki spor tesislerinin çoğalması gerektiğini ortaya koymaktadırlar.Öğe Sport imagery, competitive anxiety and sport confidence in elite athletes(2014) Vurgun, Nilgün; Dorak, Remzi Ferudun; Özşaker, Murat…Öğe Validity and reliability study of the sport imagery questionnaire for Turkish athletes(2012) Vurgun, Nilgün; Dorak, Remzi Ferudun; Özşaker, Murat…