Demirbaş, NevinNiyaz, Özge Can2019-01-162019-01-162012https://hdl.handle.net/11454/6660Türkiye'de ve özellikle Çanakkale ilinde, iklimin ve doğal koşulların uygun olması nedeniyle, meyve üretimi ve pazarlaması oldukça önemli bir yere sahiptir. Meyveciliğin sürdürülebilirliği açısından üretim ve pazarlama politikalarının, bu üretim dalının özelliklerine göre belirlenmesi ve konu ile ilgili politikaların uygulamaya aktarılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada basit temel istatistiki hesaplamalar, Khi-Kare Bağımsızlık Testi ve Lojistik Regresyon Analizleri kullanılarak Çanakkale ilinin yaş meyve üretim ve pazarlamasının mevcut durumu ortaya konmuştur. Ayrıca üreticilerin üretim ve pazarlama faaliyetleri sırasında yaşadıkları sorunlar da irdelenmiştir. Araştırma sonunda Çanakkale ilinin yaş meyve üretim ve pazarlama yapısı Türkiye geneli ile karşılaştırılarak, bölgedeki yaş meyve üretim ve pazarlamasının daha iyi bir konuma gelebilmesi için önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYaş meyve üretimi, yaş meyve pazarlaması, tarım politikası, üretim ve pazarlama politikaları, Çanakkale.Fresh fruit production, marketing of fresh fruit, agricultural policies, production and marketing policies, Çanakkale.Tarım Ekonomisi A.B.D.Sürdürülebilir meyve üretimi ve pazarlaması açısından tarım politikalarının irdelenmesiÇanakkale ili örneğiMaster Thesis