Günay, NazanAslım, Hümeyra2016-04-272016-04-272007https://hdl.handle.net/11454/2463Tüketicilerin belirli bir markayı düzenli olarak satın alma davranısı, temelde iki nedene dayanmaktadır. Birinci neden, tüketicinin bilinçli olarak, marka ile olan kisisel iliskisinden dolayı aynı markayı satın almaya devam etmesini saglayan ve tüketicinin markaya baglı kalma egilimini yansıtan gerçek marka sadakati durumudur. kinci neden ise, tüketicinin aynı markayı, alıskanlık olarak, marka degerlendirmesi yapmadan düzenli sekilde satın aldıgı sahte marka sadakati durumudur. Bu çalısmanın arastırma konusunu; tüketici marka sadakatinin, gerçek marka sadakati ve sahte marka sadakati kavramları temel alınarak incelenmesi olusturmaktadır. Çalısmanın teorik bölümünde, gerçek marka sadakati ve sahte marka sadakati kavramlarının tanımlarına, kavramları etkileyen degiskenlere ve konu ile ilgili literatürde daha önce yapılan çalısmalara yer verilmistir. Olusturulan kavramsal model temel alınarak arastırma hipotezleri belirlenmis ve alan arastırması yapılmıstır. Yapılan alan arastırmasında, tüketicinin düzenli olarak satın aldıgı markayı satın alma nedenleri, marka hakkındaki tutumu, gerçek marka sadakati ve sahte marka sadakati egilimleri belirlenmeye çalısılmıstır. Sahadan toplanan verinin sonuçları SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmis ve elde edilen sonuçlar degerlendirilmistir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGerçek marka sadakati, sahte marka sadakati, marka baglılıgı.True brand loyalty, spurious brand loyalty, brand commitment.İşletme A.B.D.Marka sadakatinin satın alma davranışı üzerindeki etkileriBir uygulamaMaster Thesis