Göztaş, AylinBilgin Çalkaya, Gözde2020-11-252020-11-2520192019https://hdl.handle.net/11454/60916Ağızdan ağıza iletişim ve elektronik ağızdan ağıza iletişim tüketicilerin tercihlerinde ve satın alma kararlarında referans kaynağı olarak kullanıldığından, bu konular pazarlama alanı için önem arz etmeye başlamıştır. Günümüzde marka zenginliğinin olması ve alternatiflerin çoğalması, tüketicilerin karar verme aşamalarında birçok faktörü göz önünde bulundurarak seçim yapmalarına neden olmaktadır. Tüketicilerin tercihlerinde doğal ve güvenilir referans kaynağı olarak gördükleri ağızdan ağıza iletişim de bu faktörlerin en güçlülerinden biri olarak görülmektedir. Teknolojinin gelişmesi ve internetin hızla yayılması ile farklı kuşakların tüketim biçimleri ve karar süreçlerinde de değişiklikler yaşanmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, X ve Y kuşağının marka tercihleri ile geleneksel ve elektronik ağızdan ağıza iletişim olgusu arasındaki ilişki, nitel araştırma tekniği ve durum çalışması deseni aracılığıyla keşfedilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan açık uçlu sorular, X ve Y kuşağı katılımcılarına yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak sorulmuş, elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz yöntemleriyle analiz edilerek bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen veriler tematik olarak düzenlenmiş ve ortaya çıkan bulgular bu tema ve alt temalar aracılığıyla açıklanmıştır.Because word-of-mouth communication and electronic word-of-mouth communication are used as a reference in consumers' preferences and purchasing decisions, they have become important for the marketing field. Nowadays, brand variety and the increase in brand alternatives lead consumers to make choices by taking into consideration many factors in the decision-making stages. One of the most powerful of these factors is the word-of-mouth communication that consumers see as a natural and reliable reference in their preferences. Consumption patterns and decision-making processes of different generations also change with the development of technology and the widespread use of the internet. Therefore, in this study, the relationship between the brand preferences of the X and Y generations and the concepts of traditional and electronic word of mouth communication were investigated through the method of qualitative research and case study design. The open-ended questions prepared in accordance with the aim of the research were asked to the participants representing the generation X and Y through semi-structured interview method. The data obtained were analyzed with content and descriptive analysis methods and the findings were interpreted. The data were organized thematically, and the findings were explained through these themes and sub-themes.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAğızdan Ağıza İletişimElektronik Ağızdan Ağıza İletişimX ve Y KuşağıMarka TercihleriWord of Mouth CommunicationElectronic Word of Mouth CommunicationGeneration X and YBrand PreferencesAğızdan ağıza iletişim ve marka tercihleri arasındaki ilişki: X ve Y kuşaklarına yönelik karşılaştırmalı bir analizThe relationship between word of mouth communication and brand preferences: A comparative analysis on generation X and Y (millennials)Master Thesis