Kalkım, AslıÖzsoy, Süheyla AltuğSert, Zuhal Emlek2023-01-122023-01-1220201300-08532148-5348https://doi.org/10.17942/sted.551556https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/368536https://hdl.handle.net/11454/80376Amaç: Araştırmanın amacı; ilkokul çağındakiçocuklarda obezite sıklığını belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki araştırma birilkokulda Ekim 2016 - Mayıs 2017 tarihleri arasında1526 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler öğrenciizlem formu ile toplanmıştır.Bulgular: Çocukların yaş ortalaması 8.35±1.28 yıl,%50.2’si kız öğrenci ve %5.2’si Suriye uyrukludur.Çocukların %7.7’sinin fazla kilolu ve %8.8’ininobez olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin cinsiyeti vefarklı uyruğa sahip olma açısından fazla kilolu veobez olma durumları arasında anlamlı bir farkbulunmamıştır (p>0.05). Çocukların yaş grubu vesınıf düzeyi arttıkça fazla kilolu ve obezite görülmesıklığı istatistiksel olarak anlamlı şekilde artmıştır(x2=8.432, p=0.015; x2=9.520, p=0.023). Günlükaktivite süreleri ile fazla kilolu ve obez olmadurumları arasında anlamlı fark bulunmamıştır(p>0.05).Sonuçlar: Araştırma sonuçları fazla kilolu ve obezolma sıklığının ilkokul çağındaki çocuklarda yaygınolduğunu ve yaşla birlikte bu oranın arttığınıgöstermektedir. Obezitenin en erken dönemdetanılanması ve müdahalelerde bulunulması sonderece önemlidir. Okul ortamı bu müdahaleleringerçekleştirilmesine elverişli bir ortam olup, birincilkorumayı esas alan okul sağlığı hizmetlerindetarama, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteningeliştirilmesine yönelik mevcut programlarınsürdürülebilir olması ve yeterliliğinindeğerlendirilmesi önerilmektedir.tr10.17942/sted.551556info:eu-repo/semantics/openAccessİlkokul Çağındaki Çocuklarda Obezite Görülme SıklığıArticle2913843368536