Karaçuka, MehmetÖnder, A. Özlem2024-08-212024-08-212016http://155.223.63.101/tez3/2012ikt004.pdfhttps://hdl.handle.net/11454/92986Araştırmacılar; Barış Gök, Esra Ulaşan, Coşkun Akdeniz, Akış Doğan, Gülçin GürelAraştırma projesi -- Ege Üniversitesi, 2016Bu projede, eğitimde bilgi iletişim teknolojileri kullanımındaki artışın öğrencilerin etik olmayan davranışlara yönelme eğilimleri üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Bu doğrultuda öğrenciler üzerinde kapsamlı bir anket çalışması yapılarak öğrencilerin hazırladıkları ödev ve projelerde bilgi iletişim olanaklarından faydalanma düzeyi ve bilimsel etik kuralları hakkındaki bilinç düzeyi ortaya konmaya çalışılmıştır. Anket sonuçlarına göre öğrencilerin hazırladıkları ödev ve projelerin bir yazılım ile denetlenmesi durumunda öğrencilerin başarı ve analiz düzeylerinde değişim görülmüştür. İntihal denetleme programı öğrenciler üzerinde referans göstermenin önemini arttırmıştır.;Bilgi İletişimTeknolojileri, İntihal, Akademik Etik.;Information CommunicationTechnologies, Plagiarism, Academic Ethics.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİBBF teknoloji altyapısının intihal denetleme yazılımı ile desteklenmesi ve öğrenci projlerinin kalitesi üzerine etkileriProject