Altun, EralpÖzkan, Fehime2018-11-052018-11-052010https://hdl.handle.net/11454/4911Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin web ortamında fen ve teknoloji dersine yönelik senaryolar kurgulayarak hazırladıkları günceler ve materyallerin akademik başarıları, bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Web destekli eğitim etkinlikleri öğrencileri kendi öğrenmelerinin merkezine almaya yönelik olarak yapılandırmacı öğrenme kuramına göre düzenlenmiştir. Web ortamındaki 16 haftalık uygulama sonunda elde edilen puanlar arasında bulunan farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008–2009 eğitim öğretim yılında Aydın il merkezinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 58 tane 6. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın deney ve kontrol grupları 29’ar öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, 2009 bahar döneminde 16 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Akademik Başarı Testi, Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, Bilgisayara ve Fene Yönelik Tutum Ölçekleri olmak üzere 4 tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılması yapılmıştır. Karşılaştırma yapılırken bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Her bir grubun kendi içinde öntest-sontest puanlarının karşılaştırılmasında ise, eşleştirilmiş örneklem t testi kullanılmıştır. Ölçekler ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi belirlemede Bonferroni testi tercih edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, web ortamında yürütülen sürecin sonunda deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve bilgisayara yönelik tutum puanlarında olumlu yönde bir artış belirlenmiştir. Fene yönelik tutum puanlarına bakıldığında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık belirlenememesine rağmen sayısal değerlerin olumlu yönde arttığı görülmüştür. Bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algısı deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık oluşturamamıştır. İstatistiksel değerlere cinsiyet açısından bakıldığında, erkek öğrencilerin akademik başarı testinden aldıkları puan ortalamalarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, kız ve erkek öğrencilerin hem cinslerinin öntest sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algıları, fene ve bilgisayara yönelik tutumları cinsiyete göre anlamlı farklılık oluşturmamıştır. Araştırma süresince, web destekli eğitim uygulamalarının öğrencilerin ilgisini çektiği, bilgisayar ve web ortamını kullanarak ders işlemekten keyif aldıkları, web ortamındaki etkinliklere ve benzer bir çalışmaya tekrar katılma konusunda istekli oldukları gözlemlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessWeb Destekli Eğitim, Öz-Yeterlik, Akademik Başarı, İlköğretim, Tutum.Web-Supported Education, Self-Efficacy, Academic Achievement, Primary School, Attitude.Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D.İlköğretim 6. sınıf web destekli fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları ve akademik başarılarıMaster Thesis