Doğan, BirolTok, Serdar2016-03-012016-03-012004https://hdl.handle.net/11454/1609Spor taraftarlarının 1960ʼlardan bu yana spor taraftarlarının bir çok çalışmada pek çok değişken açısından incelenmiş olmasına rağmen, taraftarların tüketici olarak göz önünde bulundurulması ise nispeten daha yeni bir yaklaşımdır. Bu çalışmanın amacı spor tüketimine etki eden güdüsel faktörleri incelemek ve Trail ve arkadaşları tarafından geliştirilen (2001), “Spor Tüketimi Motivasyon Ölçeği”ni Türkçeʼye uyarlamaktadır. Ölçek maddeleri, Ege Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde görev yapan 4 öğretim elemanı ve araştırmacı tarafından Türkçeʼye tercüme edilmiştir. Sonrasında çevirmenler ölçmek maddelerin son şeklini verebilmek amacıyla ortak bir çalışma yürütmüşler ve maddelerin son şekli üzerinde uzlaşmaya varmışlardır. Sosyal-demografik değişkenleri belirlemeye yönelik sorularında eklendiği anket formu Türkiye İkinci Futbol Ligi A Kategorisi maçlarını takip eden taraftarlara uygulanmıştır. Ölçek maddelerinin uygunluğunu test etmek için Pearson korelasyon testi ve faktör analizi kullanılmıştır. Sonuçlar ölçek alt boyutlarının yedi tanesinin uygun psikometrik özelliklere sahip olmasına rağmen, iki alt boyutun sahip olmadığına işaret etmektedir (kaçış, heyecan). İleriki çalışmalarda bu iki alt boyuta ilişkin maddelerin tekrar gözden geçirilerek benzer popülasyona uygulanması ölçeğin geçerliliği açısından gerekli görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporda Psiko-Sosyal Alanlar A.B.D.Spor tüketimi davranışını etkileyen motivasyonel faktörler ve spor tüketimi motivasyon ölçeğinin türkçeye uyarlanmasıMaster Thesis