Murat CankurtBülent Miran2019-10-262019-10-2620101018-8851https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBeE9EUXhNUT09https://hdl.handle.net/11454/11438Bu çalışma çiftçilerin traktör satın alma davranışlarını ve buna etkili olan faktörlerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri, tesadüfî olarak belirlenen çiftçilerden yüz yüze anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizlere uygunluğu güvenilirlik analizi ile belirlendikten sonra, faktör analizi ve lojistik regresyon analizi ile irdelenmiştir. Analiz sonucunda bilgi kaynağı, tavsiye, marka, yaş, deneyim, çiftçinin tarımsal amaçla çalıştığı gün sayısı, aile bireylerinin tarımsal amaçla çalıştığı gün sayısı ve işlenen alan faktörlerinin, traktör satın alma üzerine etkili olduğu tespit edilmiştir.The aim of this study is to explore the effective factors on tractor buying and purchasing behavior of farmers. The data of the study were randomly obtained from face to face interviews from the farmers. As evaluation methods; firstly reliability analysis, factor analysis and then logistic regression analysis are used. According to the results of this study, it demonstrate that information source, advice, brand, age, experience, labor size, working day of farmer family and land size are affective determinants that affect tractor purchasing.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikZiraatAydın yöresinde çiftçilerin traktör satın alma eğilimleri üzerine bir araştırmaFarmer attitudes toward tractor buying in AydınArticle4714351