Altun, EralpTezcan, Samet2022-01-052022-01-0520212021https://hdl.handle.net/11454/73693Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık düzeyleri ile Youtuberlara yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın Youtube üzerinden hareket etmesinin temel noktası ise; ülkemizde en fazla kullanılan sosyal medya platformu olmasından kaynaklanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, İzmir ili Aliağa ilçesi sınırları içinde bulunan evrenin içerisinden 2020-2021 eğitim öğretim yılında TED Aliağa Koleji Vakfı Özel Ortaokul öğrencileri ve Özel Aliağa Sınav Koleji Ortaokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Kişisel Bilgi Formu, Siber Aylaklık Ölçeği (SAÖ) ve Video İçerik Üreticilerine (Youtuberlara) İlişkin Görüşler Anketi kullanılmıştır. Ortaya çıkan veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, two step cluster, ilişkisiz örneklemler için t-testi, ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda erkek öğrencilerin, kız öğrencilere oranla daha fazla siber aylaklık yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma verileri incelendiğinde ortaokul öğrencilerinde siber aylaklık davranışlarının sınıf düzeyine göre değiştiği, sınıf düzeyi arttıkça siber aylaklık ile doğru orantılı bir davranış olduğu görülmektedir. Ders esnasından interneti kullanma özellikle mobil telefonların yaş ve sınıf arttıkça kullanımın yaygınlaşma ihtimalinin yüksek olması bunun kullanımında bir farklılık oluşturduğu şeklinde yorumlanabilir. Son olarak Youtuberları yakından takip eden öğrencilerin siber aylaklık sergileme davranışları, takip etmeyenlere göre anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.The aim of this study is to examine the relationship between the cyberloafing levels of secondary school students and their views on Youtubers. For this purpose, the relational scanning model was used in the research. The main point of the research moving through Youtube is; This is due to the fact that it is the most used social media platform in our country. The sample of the research consists of TED Aliağa College Foundation Private Secondary School students and Private Aliağa Exam College Secondary School students in the 2020-2021 academic year, from the universe located within the borders of Aliağa district of İzmir province. Personal Information Form, Cyberloafing Scale (CS) and Opinions of Video Content Producers (Youtubers) Questionnaire were used to collect the data of the research. The resulting data were analyzed with the statistic program. In the analysis of the data, descriptive statistics, two step clusters, t-test for unrelated samples, and one-way analysis of variance (ANOVA) for unrelated (independent) samples were used.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiber AylaklıkSiber Aylaklık NedenleriSosyal MedyaYoutubeYoutuberVideo İçerik ÜreticileriCyberloafingCauses of CyberloafingSocial MediaYoutubeYoutuberVideo Content ProducersUzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık profillerinin youtuberlara yönelik görüşleriThe opinions of secondary students' cyberloafing profiles on yıutubers in distance educationMaster Thesis