Kağnıcı, Di̇lek YeldaTurunç Başkan, Hazal2025-03-142025-03-142024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLve9OWLbExjuWcEeGhtqYKhxJ65kPwfYnlq9Gb_Qpxfihttps://hdl.handle.net/11454/116717Bu çalışmanın amacı merhamet yorgunluğu ve sosyal adalet tutumunun kırılgan gruplarla çalışan okul psikolojik danışmanlarının mesleki doyum düzeylerini ne ölçüde yordadığını incelemektir. Çalışmaya Diyarbakır ilinin Bağlar, Yenişehir, Sur ve Kayapınar merkez ilçelerindeki devlet okullarında çalışan 200 okul psikolojik danışmanı katılmıştır. Çalışmada "Kişisel Bilgi Formu", "Mesleki Doyum Ölçeği", "Çalışanlar için Yaşam Kalitesi Ölçeği" ve "Sosyal Adalet Tutumu Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma bitiminde ulaşılan veriler SPSS 22 paket programı kullanılırak çoklu doğrusal regresyon analizi teknikleri ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre sosyal adalet tutumu ve merhamet yorgunluğu bağımsız değişkenleri birlikte kırılgan gruplarla çalışan okul psikolojik danışmanlarının mesleki doyum düzeylerininin %64'ünü açıklamaktadır. Merhamet yorgunluğunun alt boyutları olan mesleki tatmin ve tükenmişlik alt boyutlarının mesleki doyum düzeyini anlamlı bir şekilde yordadığı, ancak eş duyum yorgunluğunun yordamadığı ve sosyal adalet tutumunun alt boyutları olan sosyal adalete yönelik tutum, öznel normlar, algılanan davranışsal kontrol ve davranış sergileme eğiliminin mesleki doyum düzeyini yordamadığı görülmüştür. Çalışma sonucunda ulaşılan sonuçlar alanyazın çerçevesinde tartışılmış, yorumlanmış ve ulaşılan sonuçlara tavsiyelerde bulunulmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKırılgan GruplarMerhamet YorgunluğuMesleki Doyum Sosyal AdaletKırılgan gruplar ile çalışan okul psikolojik danışmanlarının mesleki doyum düzeylerinin incelenmesiMaster Thesis908752