Başok, NilayÖrs, Seda2019-03-082019-03-082013https://hdl.handle.net/11454/6997Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin ürün ya da hizmetlerini satabilmek, hedef kitle tarafından tercih edilen bir işletme olmak ve en önemlisi de hedef kitleleri ve paydaşlarının güvenini kazanmayı gerektirmektedir. İtibar; hedef kitle ve paydaşlar üzerinde zor inşa edilen ancak kolayca yitirilen bir olgudur. Özellikle son dönemlerde işletmeler tarafından daha fazla farkına varılan itibar kavramı, değişen hedef kitle davranışları ile birlikte işletmelerin ürün ve hizmetlerini üretip satmak ile birlikte aynı zamanda hedef kitle tarafından nasıl algılandıkları da önem kazanmaktadır. Bu nedenledir ki işletmeler imaj çalışmaları ile işletmeye yönelik bir itibar oluşturmaya çalışmaktadırlar. İşletme reklamı ise işletmelerin itibar çalışmalarında çalışanlarına, hedef kitlesine ve topluma yönelik yerine getirdiği sorumlulukları hedef kitleye reklâm yoluyla anlatarak hedef kitlenin işletmeye sempati ve güven duymasını sağlamaktadır. İşletme reklâmı; işletmenin mal ya da hizmetlerini hedef kitlelere ve paydaşlara anlatmak yerine işletmenin var oluş amacını, vizyonunu, misyonunu, felsefesini anlatarak ilişkilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle kurumsal reklâm; kurumsal itibarın inşasında önemli bir paya sahiptir. Buna bağlı olarak bu tez çalışması "İşletmelerde İtibar Yönetimi Sürecinde Kurumsal Reklâmın İşlevi ve Önemi"ni birinci ve ikinci bölümlerde kuramsal kavramlarla anlatan 3. ve son bölümde ise seçilen bir işletme örneği üzerinden somutlaştıran bir çalışmadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletme İtibarı, İşletme Reklâmı, İşletme İmajı.Corporate Reputation,Corporate Advertising, Corporate Image.Halkla İlişkiler ve Tanıtım A.B.D.İşletmelerde itibar yönetimi sürecinde kurumsal reklamın işlevi ve önemiMaster Thesis