Önen, Engin2024-08-212024-08-211995https://hdl.handle.net/11454/91010Araştırma Projesi -- Ege Üniversitesi, 1995Bu çalışmada Türkiye'deki üniversiteye giriş sistemi sosyolojik bir perspektifle analiz edilmeye çalışılmıştır. Üniversiteye giriş ile ilgili sorunlar sadece sınavla sınırlı tutulmayıp ortaöğretimdeki çeşitli sorunlarla ilişkileri içinde değerlendirilmiştir. Eğitimde özelleştirme, fırsat eşitsizliğinin üniversiteye girişteki yansımaları, İslami eğitim ve eğitim sektöründe İslami cemaatlerin etkisinin artışı, eğitim sistemi içinde özel dershanelerin yeri gibi birçok güncel konular farklı görüş açılarıyla değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca üniversite adaylarının beklenti ve sorunları lise ve türlerine göre karşılaştırmalı olarak açıklanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessÜniversite adaylarının beklenti yönelim ve sorunlarıProject167