Özbalta, NecdetEzgi, Cüneyt2016-02-102016-02-102004https://hdl.handle.net/11454/1363Bu tezde, deniz suyu soğutmalı gövde borulu alaşımlı ısı değiştiricilerin performansını etkileyen faktörler incelenmiş ve bir gemi ana makinesinin ısı değiştiricisinde performans hesabı yapılarak, performansı önemli ölçüde etkileyen birikinti dirençlerinin matematiksel modellemesi yapılmıştır. Bir gemi ana makinesinin deniz suyu soğutmalı gövde borulu ısı değiştiricinin tasarımındaki “temiz ve birikintili yüzey toplam ısı transfer katsayıları” ile “toplam birikinti direnci” hesaplanmıştır. 2500 işletme saati süresince deniz suyu soğutmalı gövde borulu ısı değiştiricide dolaşan tatlı su ve deniz suyu akışkanlarının sıcaklıkları ölçülmüş ve toplam birikinti dirençleri bulunmuştur. Boru içerisindeki ve dışındaki birikinti dirençlerinin matematiksel modellemesi yapılmış olup bu yolla bulunan toplam birikinti dirençleri, deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Bir gemi ana makinesinin deniz suyu soğutmalı ısı değiştiricisi için çeşitli maliyet elemanları değerlendirilerek boyutsuz maliyet modeli ve boyutsuz zaman ile değişimi incelenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGövde borulu ısı değiştirici, deniz suyu, birikinti, korozyon, matematiksel model, boyutsuz maliyetShell and tube heat exchanger, seawater, fouling, corrosion, mathematical model, dimensionless costMakina Mühendisliği A.B.D.Deniz suyu soğutmalı gövde borulu alaşımlı ısı değiştircilerin performansının araştırılmasıMaster Thesis