Çoban, M. TurhanTazebay, Abdullah Sermest2024-08-192024-08-192008https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-X3zSCXqm6_nCUWxqDd9ODlq15g2-Frq1_z44BKV-FqGhttps://hdl.handle.net/11454/88532Günümüzde verimlilik ve çevre ile ilgili kaygılar yakıt pillerinin mühendisler ve bilim adamları arasında büyük ilgi kazanmasına neden olmuştur. Bu enerji dönüşüm sistemleri içten yanmalı motorlara karşı önemli bir alternatif sunmaktadırlar.Ancak bu sistemler için uygun Hidrojen depolama tekniklerinin geliştirilememiş olması bu sistemlerin kullanımının yaygınlaşması için önemli bir engel oluşturmaktadır. Yakın gelecekte bu sistemler için uygun ve yeterli bir Hidrojen depolama yönteminin geliştirilmesi mümkün görülmemektedir. Bu sebepten dolayı yakıt pili modülünü besleyecek yakıt dönüştürücülerinin geliştirilmesi daha uygun bir çözüm olarak görülmektedir.Fakat bu tip yakıt dönüşüm sistemlerinin tasarımı içerdiği hesaplamalar dolayısı ile karmaşıktır ve birçok ısıl ve kimyasal hesabın gerçekleştirilmesi gerektirmektedir. Bu çalışmada bu tip hesaplamaları kolaylaştıracak ve sistemin optimizasyonuna imkân tanıyacak bir bilgisayar programı geliştirilmiştir. Bu bilgisayar programında gerçek gaz davranışlarını modelleyen matematiksel yaklaşımlar kullanılmıştır.Anahtar sözcükler: Yakıt pili, kimyasal denge analizi, yakıt pili sistemi modellemesi, ototermal yakıt dönüşümü, buharlı yakıt dönüşümü, katı oksitli yakıt pili,Today because of the environmental and efficiency considerations fuel cells are gaining popularity among engineers and scientists. These energy conversion systems can be considered as the most promising alternative of internal combustion engines.However these systems suffer from appropriate fuel storage methods and it is not expected to find a suitable storage method for Hydrogen in a near future. Because of this reason today using fuel reformers to feed the fuel cell module is a good alternative solution to commercialize fuel cell.On the other hand to design such systems is a complex process and needs making several calculations about thermal and chemical properties. In this study computer software was developed to make easy these calculations and required optimizations. This package is developed on the base of mathematical models to determine real gas behaviors.Keywords: Fuel cell, chemical equilibrium modeling,trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMakine MühendisliğiMechanical EngineeringDogalgaz yakıtlı katı oksitli yakıt pili sisteminin bilgisayar benzeşimiComputer simulation of natural gas fueled solid oxide fuel cellMaster Thesis1201213975