Topsümer, FüsunÖzkan, Fatma2018-12-052018-12-052010https://hdl.handle.net/11454/5714Bu çalışmada, rekabetin yoğun olarak yaşandığı hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemi ve müşteri bağlılığının sağlanmasında halkla ilişkilerin rolü tartışılmıştır. Hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemli bir yeri vardır. Çünkü bu bağlılık, hizmet işletmelerinin kârlılıklarına olumlu etkisinin yanı sıra, rakip işletmelerin rekabet araçlarının etkisini azaltmaya ve işletme adına olumlu reklam yaparak yeni müşteriler kazanmasına yardımcı olur. İşletmeye bağlılık duyan müşteriler ile uzun dönemli ilişkiler kurulması işletmelere uzun dönemli bir rekabet avantajı da sağlamaktadır. Bu nedenle hizmet işletmeleri, sahip oldukları müşterileri ile uzun dönemli ilişkiler kurarak, müşteri bağlılığı sağlama yönlü pazarlama stratejilerine daha da önem vermelidirler. Hazırlanan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümü hizmet ve hizmet sektörünün özellikleri ve bu özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarına, ikinci bölümü tüm yönleri ile müşteri bağlılığı ve müşteri bağlılığının sağlanmasında rol oynayan değişkenlere, üçüncü ve son bölümü ise halkla ilişkiler disiplinin müşteri bağlılığı sağlanmasında sahip olduğu role ve bunun önemine ayrılmıştır. Halkla ilişkiler çalışmalarının; amacı, kapsamı ve özelliklerinden dolayı müşteri bağlılığının sağlanmasında önemli bir paya sahip olduğu görülmüştür. Müşteri bağlılığının sağlanması için oluşturulacak pazarlama stratejilerine halkla ilişkiler faaliyetlerinin de dahil edilmesi gerektiği göz ardı edilemeyecek bir gerçek olarak karşımıza çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHalkla İlişkiler ve Tanıtım A.B.D.Hizmet sektöründe müşteri bağlılığının önemi ve halkla ilişkilerin rolüMaster Thesis