Sevil, ÜmranÜnsal Atan, Şenay2024-08-212024-08-212016http://155.223.63.101/tez3/2013hyo009.pdfhttps://hdl.handle.net/11454/92890Araştırmacılar; Oya Kavlak, Aynur Saruhan, Sezer Er Güneri, Duygu Güleç Şatır, Ruşen ÖztürkAraştırma projesi -- Ege Üniversitesi, 2016Araştırma, obstetrik tanılama uygulamaları kapsamında mevcut beceri laboratuvarı ortamında simülasyona dayalı eğitim yönteminin, klinik becerileri uygulamalarına etkisinin incelenmesi amacıyla yarı-deneysel bir araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Beceri Laboratuvarı'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Hemşirelik Fakültesi 2. sınıfta okuyan ve Obstetrik Tanılama uygulamalarının öğrenildiği Hemşirelik ve Sağlık II dersinin, Hasta ve Hastane Ortamı II modülüne devam eden 380 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemini ise belirtilen dersin modülüne devam eden toplam 90 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada girişim grubuna 47 öğrenci, kontrol grubuna ise 43 öğrenci alınmıştır. Girişim grubundaki öğrenciler "Gerçekçi üst teknolojili interaktif hasta simülatörü NOELLE S575 simulasyon maketi" ile, kontrol grubundaki öğrenciler ise yüksek teknoloji içermeyen basit düzey maketler kullanılarak gebe ve lohusanın fizik muayenesini gerçekleştirmek amacıyla rutin beceri eğitimine alınmıştır. Öğrencilere yönelik, araştırmacı tarafından gerçekleştirilen klinik beceri değerlendirmelerinde, girişim grubundaki öğrencilerin %85.1'i yeterli, kontrol grubundaki öğrencilerin %46.6'sı yeterli olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin beceri düzeyleri arasında yapılan ki-kare analizi sonucunda istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin laboratuvar geribildirimleri değerlendirildiğinde, girişim grubundaki öğrencilerin %80.9'u, kontrol grubundaki öğrencilerin %58.1'i laboratuvar değerlendirmelerini yeterli olarak değerlendirmiştir. Girişim ve kontrol grubundaki öğrencilerin laboratuvar geri bildirim değerlendirmeleri arasında yapılan ki-kare analizi sonucunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. Araştırma sonucuna göre gerçekçi üst teknolojili interaktif hasta simülatörü kullanılarak eğitim alan öğrencilerin klinik becerileri daha yeterli ve öğrencilerin laboratuvar çalışmalarına yönelik geribildirimleri daha olumludur. Lisans düzeyinde eğitim veren üniversitelerde hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalar öncesi laboratuvar çalışmalarında simülasyona dayalı eğitimi yaygın şekilde kullanmaları önerilmektedir.;Simülasyon, Beceri Eğitimi, Öğrenci.;Simulation, Skill Training, Student.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSimülasyona dayalı eğitim yönteminin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği klinik beceri uygulamalarına etkisinin incelenmesiProject