Parsa, Alev FatoşUzunoğlu, Orçun2022-02-102022-02-1020212021https://hdl.handle.net/11454/73790Genç Türk sinema seyircisinin genel seyirci tercihiyle karşılaştırıldığında hangi filme daha çok ilgi gösterdiği fragman sahnelerindeki göstergebilim kodlarının çözümlenmesi yoluyla incelenmektedir. Türk Sineması'nın canlanmaya başladığı 2000'li yılların başından itibaren Türk sinema seyircisinin en çok izlediği filmlerin genç Türk sinema seyircisi tarafından hangi oranda ilgi gördüğü araştırılmaktadır. Genç seyircilerin görsel hafızaları henüz yetişkinlerinki kadar dolu olmadığından, eski Türk filmleri ve yeni çevrilenler arasında içerik açısından kültürel bağ kurmaları da kolay görünmemektedir. Bu nedenle onların fragman sahneleri hakkındaki yorumları, gelecekteki film tercihlerini öngörme açısından objektif veriler sağlamaktadır.To find out which films that young Turkish audience show more interest, the preferences of general and young Turkish audiences are compared by analyzing through the study of semiotic codes in the scenes of the trailers. Since the revival of Turkish cinema in early 2000s, studies have been done to see what extent of films watched by the general Turkish public attract the attention of young Turkish audience. As the visual memory of young people is not as filled as that of adults, it is not easy for them to make a cultural connection between old Turkish films and those of new ones in terms of content. For this reason, their opinions about the scenes in the trailers provide objective data in terms of predicting future movie preferences.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFragmanSeyirciTürk SinemasıFilm TercihiGöstergebilimTeknolojik DeterminizmKültürel DeterminizmTrailerAudienceTurkish CinemaFilm PreferenceSemioticsTechnological DeterminismCultural Determinism2000 sonrası genç Türk seyircisinin film tercihleri: Kültürel ve teknolojik bağlamda fragmanların film seçimindeki rolüFilm preferences of young Turkish audience after 2000: The role of trailers in film selection in cultural and technological contextDoctoral Thesis