Toplu, ŞebnemYağlıdağ, Gülşah2024-08-192024-08-192003https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=p911s0iMPy2wtZbYYckXOSX9c8dpZAEALClhv3q8z71ShF-p3BqYgkolQHom1R3Vhttps://hdl.handle.net/11454/87862On Sekizinci yüzyılın ortalarında Sanayi Devriminin başlaması Avrupa'da ekonomik dengenin bozulmasına sebep oldu. Endüstri ve ekonomideki hızlı gelişmeler, birçok Avrupa ülkesini, ham maddenin ve iş gücünün fazla olduğu Doğu ülkelerine yöneltti. Bu da beraberinde birçok Doğu ülkesinin sömürgeleştirilmesini getirdi. Sömürgeleştirme adı altında emperyalist güçler her bir Doğu ülkesini ele geçirdiler ve kendi egemenliklerini her alanda göstermek istediler. Buna edebiyat alam da dahildi. Avrupalı inşam hep üstün, ama Doğu kültürüne ait inşam "aşağı olan diğeri" (inferior other) olarak gösterdikleri bir sömürgeci yazı türü (colonial discourse) oluşturdular. Her alanda olduğu gibi edebiyat alanında da küçük görülen Doğu kültürü inşam, bağımsızlığım kazanmaya başladıktan sonra, kendisi üzerine yapılmış sömürgeci yargılan yıkmak ve kendi kültürünü ve tarihini yine kendisine ait bir yaza formunda anlatmak ihtiyacım hissetti. Bu da sömürgecilik ötesi yazı'nın (postcolonial discourse) ortaya çıkmasını sağladı. Bu yazı türü, sömürgeci yazı'ya (colonial discourse) bir çeşit tepki idi. Bu tezde ele alınan Arundhati Roy'un The God of Small Things (1997), Ruth Prawer Jhabvala'nın Heat and Dust (1975) ve Deborah Moggach'm Hot Water Man (1982) adlı romanları, sömürgecilik ötesi yazı'nın farklı milliyetlere sahip yazarlar tarafından yazılmış örnekleridir. Bu çalışmanın amacı, romanlardan verilen örneklemelerle, sömürgecilik ötesi yazı'nın, sömürgeci yazı'ya "diğeri" olma kavramı (concept of otherness) açısından neden bir çeşit tepki olduğu hakkında okuyucuyu bilgilendirmek, ve ayrıca farklı105 milliyetlere sahip bu üç yazarın sömürgecilik ideolojilere sahip olup olmadıkları ve eğer sahiplerse bunu ne şekilde yansıttıklarmı okuyucuya göstermektirThis study has examined "the concept of otherness" in Arundhati Roy's The God of Small Things (1997), Ruth Prawer Jhabvala's Heat and Dust (1975) and Deborah Moggach's Hot Water Man (1982) under the light of postcolonial context. The novels criticise the reflection of colonialism, which was stemmed from the Industrial Revolution (1760-1830), in colonial and postcolonial discourse. In this study, the change in the concept of "otherness" in postcolonial context and whether the novelists have any colonial tendencies and how they reflect them in their novels have been evaluated.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Linguistics and LiteratureDoğu kültürüEastern cultureJhabvala, Ruth PrawerJhabvala, Ruth PrawerMoggach, DeborahMoggach, DeborahRomanNovelRoy, ArundhatiRoy, ArundhatiSömürgecilikColonialismÖtekilikOthernessThe concept of otherness: Arundhati Roy, Ruth Prawer Jhabvala and Deborah Moggach in the postcolonial contextÖteki olma kavramı: Sömürgecilik ötesi bağlamda Arundhati Roy, Ruth Prawer Jhabvala and Deborah MoggachMaster Thesis1115135070