Yeygel Çakır, SinemAksay, Esra2025-02-242025-02-242024https://hdl.handle.net/11454/116155https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUZMjkoi0t3Uy4dREC18pJHjGk8WjYNWUj54XR-bhJjIbİnternet teknolojilerinin gelişmesi ile her geçen gün karşımıza yeni kavramlar çıkmaktadır. Bu anlamda pazarlama iletişimi çalışmalarını radikal bir şekilde etkileyen sosyal medya hayatımıza girmiştir. Sosyal medya ile hayatımıza dahil olan sosyal ağ sitelerinin her biri hem ayrı önem taşımakta hem de popülariteleri yüksek olmaktadır. İletişim alanında tüketici davranışlarını etkileyen faktörler uzun yıllardır incelenmektir. Bu kavramların yanı sıra satın alma karar süreci ise tüketici davranışlarında irdelenmesi gereken ayrı bir konudur. Satın alma karar aşamasını oluşturan beş aşama vardır. Bu aşamaları güncel olarak günümüz ortamında inceleyebilmek için sosyal medya araçları ile çalışmak uygun olacaktır. Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerden biri; referans gruplarıdır. Referans grupları şüphesiz ki tüketici üzerinde etkili olan etkileyici kişilerdir. Her kavramın güncel halinin ele alınması gerektiği gibi referans gruplarını da dijital çağ etkisi ile incelemek gerekmektedir. Dijital referans gruplarından Instagram annelerinin, satın alma karar sürecine yönelik yapılan araştırma doğrultusunda, paylaşım içerikleri incelenmiş ve belirli kodlar ve temalar ortaya çıkmıştır. Tez çalışması kapsamında araştırma amacına yönelik seçilen Instagram annelerinin hesap görünümleri, beğeni oranları, video veya fotoğraf paylaşım sıklıkları, yorumlara cevap verme sıklığı, satın alma karar süreci aşamalarına yönelik tüketici yorumları gibi veri analizlerini içeren ve içerik analizi yöntemi ile yapılan bir araştırma gerçekleştirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSatın almasatın alma karar sürecireferans gruplarıdijital referans gruplarıInstagram anneleri.Purchasingpurchasing decision processreferance groupdjital reference groupInstagram moms.Satın alma karar sürecinde dijital referans grupları: Instagram anneleri ve takipçilerine yönelik bir analizDoctoral Thesis877701