Namdar, BahadırTürkmen, Dilay2025-03-072025-03-072024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtzUTg8-eidd65e0qdqGb3oSS8bX7qXxrBnYsEIOPbnlZhttps://hdl.handle.net/11454/116522Bu çalışmanın amacı; girişimcilik odaklı STEM etkinliklerinin, yedinci sınıf öğrencilerinin girişimcilik becerilerine ve mühendislik algılarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Iğdır ilinin Aralık ilçesine bağlı iki ayrı ortaokulda okumakta olan üç sınıfta toplam 53 7.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma grubu 53 öğrenciden, iki sınıf (32 kişi) kontrol, bir sınıf (21 kişi) ise deney grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Deney grubu ile öğretim programı kazanımları çerçevesinde girişimcilik odaklı STEM etkinliklerinin entegrasyonu ile ders işlenirken, kontrol grubu ile öğretim programına göre ders işlenmiştir. Çalışmada nitel ve nicel veri toplama araçları birlikte kullanılmıştır. Nicel veriler Deveci (2018b) tarafından geliştirilen "Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Nitel veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılarak toplanmıştır. Bunun yanında, Mühendislik algısı için Knight ve Cunnigham (2004) tarafından geliştirilen "Bir Mühendis Çiz Testi" uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı örneklemler t testi, bağımsız örneklemler t testi ve Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları incelendiğinde, girişimcilik odaklı STEM etkinlikleriyle destekli öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik becerilerine ilişkin puanlarında artış olduğu; girişimcilik ve mühendislik algılarında da gelişim meydana geldiği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGirişimcilik BecerileriMühendislik AlgısıSTEM EğitimiEntrepreneurship SkillsPerception of EngineeringSTEM EducationGirişimcilik odaklı stem etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin girişimcilik becerilerine ve mühendislik algılarına etkisiMaster Thesis895561