Özçaldıran, BahtiyarKiremitci, Olcay2016-05-232016-05-232007https://hdl.handle.net/11454/2842Bu çalışma, ilköğretim kinci kademesinde okuyan öğrencilerin spora katılımlarını, aile içi ve arkadaşları arasındaki ilişkiyi, arkadaşlarına yönelik şiddet ve suç oranları ve başarı yüzdelerinin incelenmesini içermektedir. Orjinali Almaca olan “Kendini Değerlendirme Formu” çalışmada kullanılmıştır. Bu form Türkçeye çevrilerek, bu envanterin geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılmıştır. Alışmanın evrenini 7. ve 8. sınıflarından toplam 11 farklı kulda okuyan 1085 öğrenci oluşturmaktadır. Sonuçlar bu grubun kendi düşüncelerini ortaya koymaktadır. Öğrencilerin spora katılım düzeyleri beklenen seviyede bulunamamıştır. Ailelerin eğitin düzeyleri bu sonucu etkilemektedir. Spora katılım, arkadaş ve aile ilişkileri, okul performansı, kendine güven ve yaşama sevincini olumlu etkilemektedir. Spora katılım durumu beden eğitimi öğretmenlerinden beklentieri artırmaktadır. Bu sonuçlarla birlikte öğrenciler daha dominant roller kazanmışlar ve diğer arkadaşlarına yönelik fiziksel ve psikolojik baskıları artmaktadır. Öğrencilerin suç işleme oranları beklenenden daha düşük seviyede bulunmuştur. Psikosomatik durum ve spora katılım arasında bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin psikosomatik durumları normal düzeyde bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi A.B.D.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin spor yapma durumlarına göre sosyalleşme seviyeleriMaster Thesis