İşletme Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Niş pazarlara özgü glokal ürün stratejilerinin Geliştirilmesi: TCHIBO Türkiye örneği(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011) Kazançoglu, İpek; Ventura, Keti; Baybars, Miray; Tatlıdil, RezanNis pazarlarda yer alan global firmalar, faaliyet gösterdikleri ülkelerin özelliklerine dayalı olarak ürün stratejilerinde farklı uygulamalar benimsemektedirler. Bu baglamda, çalısmanın amacı, haftalık olarak degisen ürün temaları ve magaza konsepti kriterlerine dayalı bir nis pazarlama stratejisi uygulayan Tchibo firmasının, Türkiye deki hedef tüketici kitlesine özgü glokal ürün stratejilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç dogrultusunda, Tchibo Türkiye nin yöneticileri ile yapılan görüsmeler ile Tchibo nun Türkiye deki hedef tüketici kitlesine özgü farklılasan ürün stratejileri incelenmistir. Arastırma modeli olarak nitel durum çalısması (örnek olay) tasarımının kullanıldıgı çalısmada, tipik durum örneklemesi teknigi kullanılmıstır. Görüsmeler sonunda elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmis, Tchibo Türkiye nin ürün stratejilerine ve magaza uygulamalarına yönelik öneriler gelistirilmistir. Çalısmanın, nis pazarlama uygulamaları ile glokal ürün stratejileri etkilesimini ortaya koyması nedeniyle özgün bir çalısma oldugu düsünülmektedir.